Gå til innhold

Høyre liker å pine de svake


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Maggie55

Akkurat likeså for meg. Det er absolutt uforståelig hvorfor man i et såkalt velstandssamfunn skal komme opp i ganske menge ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 47
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • AnonymBruker

    25

  • laban

    2

  • kupton

    2

Gjest Maggie55

Akkurat som til eksamen. Klart brudd på mellommenneskelige overbygninger om man går opp i hva man tror er norsk skriftelig og blir testet i spansk muntlig.

Se bare hva som skjer med " de kommende minstepensjonistene " nå. Det er ikke bare å kaste seg ut i en ny utdanning kanskje i sekstiåraalder. Alle har verken nettverk eller økonomi til det. Langt mindre så stabile helseutsikter. Det er ren gambling med enkeltmenneskers liv. De fleste i vår aldersgruppe vil så mer enn gjerne henge med. De vill mer enn bra for dem skal jeg si dere. Kan i slik situasjon lett tvinges til å overvurdere egne muligheter i et fremtidig marked som ikke vil være preget av et fødselsunderskudd. Ekstremt forsiktig er hva man nå trenger å være. Det er ikke bare å bytte bolig heller. Man siterer ofte dlik i det fordi det er det rimeligste botilbud man kan ha. Sett både med egne og samfunnets briller. Det er uforståelig hvorfor man skal komme opp i enkelte ting i et såkalt velstandssamfunn. I mitt stille tenker jeg ofte at vi alle er mye mere preget av alle de forferdelige hendelsene i Norge, Europa og i verden også Amerika som biter elendigheta i seg og sine. Presidenten der er nok en uforutsigbar og urolig person. Men han er på " vår side" er han ikke?

Jeg må snart selv si opp også dette abonnementet fordi dataen blir for kostbar og jeg er i dialog med Nav om fremtid.

Kanskje er det bare slik at alt trenger man ikke verken av journalister eller olje eller det ene eller andre. Hvorfor det alltid er de svakeste som må betale prisen ofte med blod og tårer. De som har studert historiens mange veier er vel de nærmeste til å svare. Nei jeg er ikke bare fornøyd men synes ikke stort bedre om andre politiske partier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Igrunnen mest opptatt av bussen nå. Mange av disse busselskapene har vel store statlige eierandeler og fyker vel ut i streik i morra om det blir mere brudd og helt forståelig uenighet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alle trenger et hjem for eksempel. Et sted å falle til ro når man ikke er i aktivitet eller drive med mere rolige ting. I England har jeg sett på TV at hjemløsheteten blandt folk nærmest er permanent og kommet for å bli. Hvordan er det her? Vet vi nok om det i vår velstand? Har alle de basale tingene? Måler vi rett? Kan det måles?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maggie55 skrev:

Mange av disse busselskapene har vel store statlige eierandeler

Nettbuss er statlig i den grad NSB er det.  De andre får vel noe støtte i varierende grad, men det er ikke sånn at staten eier mange busselskap eller deler av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Men kanskje sommeren renner bort i streik i løpet av natta. Husker andre spesielle somre.Ingen fare når ikke unger venter på en hjemme eller annet. Jeg har ingen problemer jeg.

Men tar lang tid før de kommer så langt. Til busser og toget og sånt. Man kan være herre i eget hus om det ikke synes utenfor som de sa før.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Folk gjør seg så mange underlig rare tanker. Spesielt når man ikke er helt frisk og ikke har verken sertifikat eller bil. Kan virke som historien gjentar seg stykkevis og delt i bolker så og si. Forstår at dere ikke forstår meg. Det er jeg så vant med at jeg tar det humoristisk prøver iallefall.😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alle forstår ikke like mye mener jeg. Det kan man heller ikke vente tror jeg av noen. Tror ikke politikere engang regner med forståelse i særlig grad. Sikkert derfor de bruker vendinger over "kjent lest ofte."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...