Gå til innhold

Trening uke 19


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Slik ble denne uka - er ganske så fornøyd, særlig med slutten:D

 

Mandag: Gikk 5,8 km med venninne i ganske raskt tempo (stoppet opp et par ganger - det var så nydelig ved sjøen!)

Torsdag: 4 km i skogen. Hadde tenkt å gå lenger, men så kom det et heidundrende regnvær, så jeg måtte bare skynde meg til bilen :blink:

Fredag: Hadde en kort, men vellykket liten ridetur, uten fall eller andre uhell :P

Lørdag: Dugnad på hestegården med ganske tungt gårdsarbeid i effektive 2 timer.

Søndag: Min kjære og jeg gikk laaaaaaaang tur i skogen - 25 km ble det! Brukte 6 timer, inkludert pauser. Herlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det ble en 5km løpetur med ca maks puls. En rolig jogge/gåtur med familie på 7km og en lengre, rolig joggetur på 11 km. I tillegg en økt med styrketrening.

Det er såpass mye at jeg føler meg litt dorsk, tung og utslitt. Jeg er jo også ute og pusler med praktiske ting det meste av dagen. Vet ikke om varmen er med å gjøre meg dorsk, eller om det er det rause inntaket av hvitvin på kvelden. Det er jo mer helg enn hverdag for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Ble kun 3 treningsøkter. Noen kilometer med løping og noen kilometer gange. :). Tar det rolig for tiden. Bare koser meg når jeg trener. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, Gargamel skrev:

Vet ikke om varmen er med å gjøre meg dorsk, eller om det er det rause inntaket av hvitvin på kvelden. Det er jo mer helg enn hverdag for tiden.

Og enda flere fridager blir det jo nå.....!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Vært en veldig utfordrende uke dette, men kom meg ut på to turer på tirsdag og torsdag. Heldigvis var det sol slik at jeg kunne ha på solbriller og skjule at tårene rant. Var fortvilet og lei meg, men tror et par timers tur hjalp noe i alle fall :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
5 timer siden, umakenverdt skrev:

Vært en veldig utfordrende uke dette, men kom meg ut på to turer på tirsdag og torsdag. Heldigvis var det sol slik at jeg kunne ha på solbriller og skjule at tårene rant. Var fortvilet og lei meg, men tror et par timers tur hjalp noe i alle fall :) 

Hvorfor var du så lei deg? Sikkert godt å komme litt ut.... Klem, hvis du vil ha 💛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
15 timer siden, Gargamel skrev:

Det ble en 5km løpetur med ca maks puls. En rolig jogge/gåtur med familie på 7km og en lengre, rolig joggetur på 11 km. I tillegg en økt med styrketrening.

Det er såpass mye at jeg føler meg litt dorsk, tung og utslitt. Jeg er jo også ute og pusler med praktiske ting det meste av dagen. Vet ikke om varmen er med å gjøre meg dorsk, eller om det er det rause inntaket av hvitvin på kvelden. Det er jo mer helg enn hverdag for tiden.

Prøvde meg på jogging i dag, for første gang siden i høst! Du verden hvor tungt det var! Særlig den ene veien, da jeg gikk og løp stort sett bare på asfalt.  Tilbake løp jeg gjennom skogen - ekstremt mye bedre :)

Kjente det godt foran på leggene etter langturen på søndag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
6 timer siden, påskelilje skrev:

Prøvde meg på jogging i dag, for første gang siden i høst! Du verden hvor tungt det var! Særlig den ene veien, da jeg gikk og løp stort sett bare på asfalt.  Tilbake løp jeg gjennom skogen - ekstremt mye bedre :)

Kjente det godt foran på leggene etter langturen på søndag!

Ja det kan jeg tenke meg var tungt:) Sånn er det for alle etter vinteren. Du har vel hatt en bra pause i joggingen nå. 

Det var en voldsom langtur også. Skjønner at det sitter i en stund. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
13 timer siden, umakenverdt skrev:

Vært en veldig utfordrende uke dette, men kom meg ut på to turer på tirsdag og torsdag. Heldigvis var det sol slik at jeg kunne ha på solbriller og skjule at tårene rant. Var fortvilet og lei meg, men tror et par timers tur hjalp noe i alle fall :) 

Godt å få det ut. Bare fortell hvorfor du var lei deg om du vil. Men å komme seg ut i naturen hjelper ofte mot tristhet. Det er en nytelse for kropp og sjel :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
2 timer siden, Gargamel skrev:

Ja det kan jeg tenke meg var tungt:) Sånn er det for alle etter vinteren. Du har vel hatt en bra pause i joggingen nå. 

Det var en voldsom langtur også. Skjønner at det sitter i en stund. 

Jeg tar pausene  fra mai måned og ut til august normalt sett. Og iblant på vinteren og, men nå trener jeg på treningsstudio og da var det ganske herlig å få trent på vinteren :) . Man bør roe ned i perioder. Husker at da jeg trente friidrett så hadde  vi perioder der vi ikke trente så intenst. Vi tok det bare rolig i perioder for å bygge oss opp. Jeg holder på sånn fortsatt men ... hehe denne uken har det forløbig vært 0 trening ;) .Får trene på fredagen. Har ikke hatt tid eller overskudd nok. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt
21 timer siden, påskelilje skrev:

Hvorfor var du så lei deg? Sikkert godt å komme litt ut.... Klem, hvis du vil ha 💛

 

12 timer siden, Mina1 skrev:

Godt å få det ut. Bare fortell hvorfor du var lei deg om du vil. Men å komme seg ut i naturen hjelper ofte mot tristhet. Det er en nytelse for kropp og sjel :) 

Takk. Det er bare jeg som er dårlig på å takle verden rundt meg og alle endringene som er her. Jeg er nok ganske nærtagende. Men det var i alle fall bedre å gå ut enn å gjøre andre destruktive handlinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1

Jeg har glemt å trene denne uken ;) . Men jeg har gått to turer. Det teller vel det og :D .Men i dag skal jeg trene. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
På 16.5.2018 den 21.51, umakenverdt skrev:

 

Takk. Det er bare jeg som er dårlig på å takle verden rundt meg og alle endringene som er her. Jeg er nok ganske nærtagende. Men det var i alle fall bedre å gå ut enn å gjøre andre destruktive handlinger.

Jeg tror det er mange mennesker som er ganske nærtagende, og sårbare. Mer enn du tror. Du er nok ikke alene om det. Men slapp av og gjør noe som er bra for deg når du kjenner det sånn. Vet nøyaktig hvordan det føles. Livet går opp og ned. Men trening gir noen hormoner i kroppen som gjør alt lettere. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, Mina1 skrev:

Jeg har glemt å trene denne uken ;) . Men jeg har gått to turer. Det teller vel det og :D .Men i dag skal jeg trene. 

Pussig at du har glemt å løpe, det virker jo som om du har løpetid!

:lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mina1
9 minutter siden, Babette skrev:

Pussig at du har glemt å løpe, det virker jo som om du har løpetid!

:lol:

:D hahahahahaha :P:wub: 

Den var morsom Babette :D haha!!!! : Ja jeg føler meg som en kanin i sin verste og mest intense paringsperiode om dagen ;) . Lurer på hva som har skjedd med meg denne våren haha. Huff...  Huff. Ikke bra dette her. ;) . Føler meg som en tenåring i verste alder..  Nesten skummelt! 

Løpetid nå tydeligvis. Jeg kommer nok tilbake med løpingen når løpetiden er over ;) 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...