Gå til innhold

Trening uke 21


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Herlig å kjenne at jeg løper igjen! Etter en lang vinter og vår uten løping i det hele tatt, var det tungt å begynne igjen, men siden jeg har gått mye turer, så var jeg egentlig i ganske god form, så etter noen gangers løping nå, så definerer jeg meg selv som en løper igjen:D Løp faktisk til jobb i dag (vekslet mellom løp og gange da, siden jeg ikke har løpt så mye på asfalt ennå). Deilig!

Forrige uke var slik:

Onsdag: tungt skogsarbeid i en drøy time, med løfting av store greiner og tunge kubber.

Torsdag: Syklet frem og tilbake til jobb, 7,3 km hver vei. Gikk til koret (2,7 km) og løp gjennom skogen hjem igjen (3,5 km).

Fredag: Syklet frem og tilbake til jobb - 7,3 km hver vei.

Lørdag: Løp på sti i skogen - 8,6 km (1 time og 13 min).

Søndag: Lang sykkeltur med mannen - 5 mil, inkludert noen drikkepauser, en ispause på bensinstasjon og en ølpause i byen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en deilig følelse når løpingen fungerer igjen!

Jeg har jo vært bortreist og morgensvømte 30-ish min. 4 ganger forrige uke.

På tide å få på joggeskoa her hjemme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg holder nå på. En tur på drøyt 5km og en på drøyt 10 km.

Den lange turen var en halvveis impulsiv transport fra A til B, og det var mye mer stigning enn man innbiller seg hvis man kjører samme distanse i bil. Pussig det der.

I tillegg syklet jeg til og fra jobb = 8+8 km  og trente styrke.

Styrketrening, sykling og 10 km tur kom tilfeldigvis på samme dag, så jeg var ganske ferdig den kvelden.

Veldig deilig å bare ha shorts og skjorte på tur. Føles så mye lettere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
9 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg holder nå på. En tur på drøyt 5km og en på drøyt 10 km.

Den lange turen var en halvveis impulsiv transport fra A til B, og det var mye mer stigning enn man innbiller seg hvis man kjører samme distanse i bil. Pussig det der.

I tillegg syklet jeg til og fra jobb = 8+8 km  og trente styrke.

Styrketrening, sykling og 10 km tur kom tilfeldigvis på samme dag, så jeg var ganske ferdig den kvelden.

Veldig deilig å bare ha shorts og skjorte på tur. Føles så mye lettere:)

Veldig deilig med sommertemperatur ja! Holder med singlet og shorts  på vei til jobb nå 😮

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på en travel reise i forrige uke, og det ble INGEN trening, overhodet ikke tid  😳.

 

Imponerte meg selv med å komme meg på treningssenteret i går kveld for litt sårt tiltrengt styrketrening. Dagen før ble det en liten times rask sykkeltur. 

 

Skulle gjerne løpe, men ryggen/hoftene mine liker det ikke, så jeg må forsøke å få til andre former for kondistrening. Sykling er dessuten eneste utendørstrening jeg orker i denne varmen.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Xtra skrev:

Skulle gjerne løpe, men ryggen/hoftene mine liker det ikke, så jeg må forsøke å få til andre former for kondistrening. Sykling er dessuten eneste utendørstrening jeg orker i denne varmen.

Anbefaler svømming! Jeg svømmer 3-4000 m hver uke, innmari bra både for utholdenhet og styrke, og veldig snilt for kroppen :) Dessuten svalende, vannet er behagelig nedkjølt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Kayia skrev:

Anbefaler svømming! Jeg svømmer 3-4000 m hver uke, innmari bra både for utholdenhet og styrke, og veldig snilt for kroppen :) Dessuten svalende, vannet er behagelig nedkjølt. 

Sikkert fint, men er ingen stor svømmer, nei... synes dessuten det er litt masete, i og med at det ofte er litt fullt i svømmehaller og en stadig må holde utkikk etc. I bassengene ute er det vel stappfullt for tiden, og er litt feig med tanke på å svømme langt i innsjøer. Jada, unnskyldninger 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Xtra skrev:

Sikkert fint, men er ingen stor svømmer, nei... synes dessuten det er litt masete, i og med at det ofte er litt fullt i svømmehaller og en stadig må holde utkikk etc. I bassengene ute er det vel stappfullt for tiden, og er litt feig med tanke på å svømme langt i innsjøer. Jada, unnskyldninger 🙄

Du glemte at svømming er drepende kjedelig... Koselig å "badesvømme" og kose seg, men å svømme lengde etter lengde etter lengde... Nah. Kjeeeedeliiiiig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Lillemus skrev:

Du glemte at svømming er drepende kjedelig... Koselig å "badesvømme" og kose seg, men å svømme lengde etter lengde etter lengde... Nah. Kjeeeedeliiiiig....

Hehe, enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
46 minutter siden, Kayia skrev:

Anbefaler svømming! Jeg svømmer 3-4000 m hver uke, innmari bra både for utholdenhet og styrke, og veldig snilt for kroppen :) Dessuten svalende, vannet er behagelig nedkjølt. 

Burde vel lært meg det der. Jeg kan svømme i og for seg, men det går tungt. Det er mange som svømmer for tiden, og særlig lange distanser i fjorden. Tror det er triatlon som har gjort det populært. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xtra skrev:

Sikkert fint, men er ingen stor svømmer, nei... synes dessuten det er litt masete, i og med at det ofte er litt fullt i svømmehaller og en stadig må holde utkikk etc. I bassengene ute er det vel stappfullt for tiden, og er litt feig med tanke på å svømme langt i innsjøer. Jada, unnskyldninger 🙄

 

1 time siden, Lillemus skrev:

Du glemte at svømming er drepende kjedelig... Koselig å "badesvømme" og kose seg, men å svømme lengde etter lengde etter lengde... Nah. Kjeeeedeliiiiig....

 

1 time siden, Gargamel skrev:

Burde vel lært meg det der. Jeg kan svømme i og for seg, men det går tungt. Det er mange som svømmer for tiden, og særlig lange distanser i fjorden. Tror det er triatlon som har gjort det populært. 

Haha den falt på steingrunn 😂

For meg er ikke trening noe jeg gjør for å ha det morro, det er noe jeg bare gjør. Men faktisk syns jeg svømming er overkommelig, passer konkurranseinstinktet mitt godt. Og så gjør det UNDERVERK for rumpa, armer og ryggtavle, motiverende i seg selv! :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Kayia skrev:

 

 

Haha den falt på steingrunn 😂

For meg er ikke trening noe jeg gjør for å ha det morro, det er noe jeg bare gjør. Men faktisk syns jeg svømming er overkommelig, passer konkurranseinstinktet mitt godt. Og så gjør det UNDERVERK for rumpa, armer og ryggtavle, motiverende i seg selv! :P 

Konkurranseinstinkt😉?

Ser den. Løping var ikke gøy før det gikk an å følge progresjonen med Endomondo o.l.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Konkurranseinstinkt😉?

Ser den. Løping var ikke gøy før det gikk an å følge progresjonen med Endomondo o.l.

 

Konkurrerer mot min egen tid, er enkelt skudd sammen sånn 😛 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Xtra skrev:

Sikkert fint, men er ingen stor svømmer, nei... synes dessuten det er litt masete, i og med at det ofte er litt fullt i svømmehaller og en stadig må holde utkikk etc. I bassengene ute er det vel stappfullt for tiden, og er litt feig med tanke på å svømme langt i innsjøer. Jada, unnskyldninger 🙄

Midt problem og - folk!! Jeg elsker å svømme, men opplever så ofte at det er for mange i «banen.» 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Midt problem og - folk!! Jeg elsker å svømme, men opplever så ofte at det er for mange i «banen.» 

Syns egentlig det er digg med folk i banen(e), så kan jeg svømme fra dem :P Ikke skjelden tar jeg mosjonistene med 25 m pr 100 m, GOD følelse :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Et par rusleturer er all aktivitet jeg har hatt. Jeg er redd jeg har tatt meg vann over hodet, ved å hive meg inn i noe nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
14 timer siden, Kayia skrev:

Syns egentlig det er digg med folk i banen(e), så kan jeg svømme fra dem :P Ikke skjelden tar jeg mosjonistene med 25 m pr 100 m, GOD følelse :D 

Jeg liker best å svømme alene i en bane, evt dele med en person som svømmer like fort. Blir stress å tenke på hvordan en skal svømme forbi, særlig hvis en er tre eller flere i banen, å beregne å komme forbi før tredjemann kommer i mot etc.

Men nå er det et par måneder siden jeg har svømt. Skal gjøre det igjen en helg det regner (har helge-årskort) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
21 timer siden, Lillemus skrev:

Du glemte at svømming er drepende kjedelig... Koselig å "badesvømme" og kose seg, men å svømme lengde etter lengde etter lengde... Nah. Kjeeeedeliiiiig....

Neida - jeg teller og regner brøker og prosenter ettersom antall lengder øker :rolleyes::lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Kan forresten legge til at jeg spiller basse i snitt ca en gang per uke, og har gjort det de siste par årene.

Det er kanskje litt i underkant av hva man kan kalle "trening", men hjelper jo på balanse, hurtighet etc. Godt mulig antall skader veier opp for den helseeffekten:P. Det blir fort noen fotavtrykk i ansiktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
5 timer siden, Gargamel skrev:

Kan forresten legge til at jeg spiller basse i snitt ca en gang per uke, og har gjort det de siste par årene.

Det er kanskje litt i underkant av hva man kan kalle "trening", men hjelper jo på balanse, hurtighet etc. Godt mulig antall skader veier opp for den helseeffekten:P. Det blir fort noen fotavtrykk i ansiktet.

Hva er basse? Skrivefeil :blink: ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...