Gå til innhold

Mistet motivasjon til å trene


Andreaswell

Anbefalte innlegg

Andreaswell

Okey, høres sikkert teit ut men det har blitt et kjempeproblem som skaper mer dårlig samvittighet enn nødvendig. Som mange vet så var jeg ivrig på å trene tidligere, med både ashtanga yoga (meget fysisk), treningssenter, gå turer og jogging. Dette gikk rett vest etter at jeg fikk skuldra ut av ledd to ganger da jeg ble litt for ivrig på slalom i Hafjell på en guttetur. Den største skaden var at jeg måtte kutte ut yoga og styrketrening, fordi jeg måtte trene opp skuldra hos en fysioterapaut etter 3 uker i fatle. 

Etter det så ballet det på seg med trøbbel i ekteskapet (har heldigvis blitt bedre) og enormt mye studier med innleveringer og 5 eksamener hvor den siste er til mandag, puh!

Men, jeg vet jo utrolig godt hva som skal til, og hvorfor jeg bør trene, men allikevel så får jeg ikke til å få stumpen over på trening! Jeg finner på alle slags mulige unnskyldninger og utsetter det alltid. Det er jo bare å dra! Håpløst.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

(fullstendig off topic men jeg ble glad for å lese at du holder ut og at noe ser ut til å gå litt bedre. Bra jobbet AW. Lykke til med den siste til mandag!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Andreaswell
2 minutter siden, XbellaX skrev:

(fullstendig off topic men jeg ble glad for å lese at du holder ut og at noe ser ut til å gå litt bedre. Bra jobbet AW. Lykke til med den siste til mandag!)

Takker for det, setter jeg pris på :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Løsningen er latterlig enkel: Før opp treningen, stort og smått, på DOL "ukens trening" så skal vi piske deg i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Godt å høre at noe går bedre ihvertfall :) Når det gjelder trening, kanskje det kan fungere om du planlegger ukene dine. Jeg driver med det. Ikke for å få trent, men for å ha bedre oversikt. Uten sammenligning forøvrig, men jeg hater å ta telefoner. Er det en telefon jeg må ta, utsetter jeg det så lenge som overhode mulig. Jeg har alltid en eller annen god grunn til hvorfor jeg "bare skal" et eller annet først. Og siden jeg har adhd, har jeg jo så klart glemt det når jeg er ferdig med det jeg bare skulle. Så nå skriver jeg det inn i ukeplanen når jeg innser at jeg aldri får gjort det sånn helt av meg selv. F.eks å ringe ortopeden. Nå har jeg "tar det etterpå" i 3 uker. Kan sikkert overleve med de ikke så gode fotsengene litt til. En dag fra eller til spiller ingen rolle! Denne gangen fikk jeg hun fra kommunen til å pushe meg, men ellers har jeg skrevet opp "Mandag: Spise frokost, ringe ortopeden, gå tur....." o.s.v. Jeg ringte på mandag, fikk time på tirsdag, og nå er ikke fotsengene vonde lenger. Det jeg opplever ved å skrive opp en bestemt dag hvor jeg skal gjøre noe jeg ikke har lyst til, er at jeg bruker mindre energi på å tenke på at jeg må gjøre det, for fram til den bestemte dagen skal jeg ikke gjøre det uansett. Og når den dagen kommer, må jeg jo gjøre det for det er det som er planen og på en måte avtalen med tavla på kjøkkenveggen.

Noen ganger frister det også ekstremt lite å dra på treninga med hundene. Jeg har funnet ut at jeg bare må drite i hva jeg mener om å å dra ut akkurat da. Når treninga først er igang tenker jeg aldri at jeg ikke orker det. Så det kan jo også være en mulighet. Ha et fast tidspunkt hvor du skal trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...