Gå til innhold

Ekstreme hiv-tvangstanker etter mani

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å få ekstreme tvangstanker om at man har fått HIV etter en mani???

jeg har aldri opplevd makan!!! Jeg drømmer om HIV, tenker på HIV hele tiden, hjernen min skriker ut at folk på gata har HIV. Jeg er redd det er det spirituelle som forteller meg at jeg har pådratt meg HIV etter manien. Er det eneste som kan stoppe tvangstankene å ta en test? Men det blir en uke i intens angst det og jeg er sikker på den er positiv, jeg lå med så mange fremmede og en av dem fortalte han hadde hatt sex med en afrikansk jente. Der er HIV-raten skyhøy. Det fikk pappa erfare da han giftet seg med en afrikansk dame og gjorde henne gravid og de fikk vite hun hadde HIV. Men verken pappa eller barnet ble smittet. Og hun lever i beste velgående. Men jeg er ikke gravid. Jeg hadde aldri funnet noen å bli gravid med hadde jeg hatt HIV.

Hvorfor kan ikke tankene stoppe!! I natt igjen drømte jeg om HIV. Møtte tilfeldigvis på en healer som fikset nakken min enda jeg ikke har fortalt noen om at jeg har vondt i nakken og han gikk inn i hodet mitt som et viskelær via ryggen og fjernet det jeg ikke ville ha der men jeg må ha glemt å viske ut tvangstankene for de har eksplodert!!

jeg håper det ikke er et tegn på at jeg virkelig har HIV og det spirituelle presser på og forteller det!!!!

Anonymkode: 5799e...2fc

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det eneste som kan stoppe tvangstankene å ta en test? Men det blir en uke i intens angst det og jeg er sikker på den er positiv

Men hvis du er så sikker på eller redd for at den er positiv, er det vel best å ta en test og få visshet om det ene eller det andre? Det virker jo som om du har intens nok angst selv om du ikke har tatt noen test, så hva har du å tape?

AnonymBruker
Skrevet

HIV er jo ikke en dødelig sykdom lengre. Ta en test hvis du er usikker. Uansett er den nok negativ.

Enkelte steder kan du ta det på dagen, og få svar med en gang.

Anonymkode: 922cc...7a9

Skrevet

Løsningen ved denne tilstanden er egentlig IKKE å ta HIV-test.

Har man imidlertid utsatt seg for smitterisiko kan man godt gjøre det, EN gang. Men man må ikke inn i et mønster hvor man tar HIV-tester annenhver uke.

AnonymBruker
Skrevet

Hiv fobi og tvangstanker rundt det var mine hovedsymtpomer i lang tid. Jeg ble veldig overivrig og fikk fikse ideer om att det kom hiv smitte via aviser og tv, og jeg trodde hiv-viruset levde i årevis uten for kroppen på pengesedler osv. Jeg var også sikker på att jeg måtte steke ting i minst 15 minutter så det ble litt svidd, for å ta råtten på viruset. Også samlet jeg på ting som jeg var trodde kunne smitte meg i en egnet skuff. Type pengesedler, og mistenkelige ting med "røde flekker" på. Når jeg gikk til butikken så trodde jeg at spytt på gata kunne bli slynget opp i trynet mitt, slik att jeg gikk med munnen igjen, og henda i lomma, for å holde meg mest mulig ren. Dette var ett slit.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hiv fobi og tvangstanker rundt det var mine hovedsymtpomer i lang tid. Jeg ble veldig overivrig og fikk fikse ideer om att det kom hiv smitte via aviser og tv, og jeg trodde hiv-viruset levde i årevis uten for kroppen på pengesedler osv. Jeg var også sikker på att jeg måtte steke ting i minst 15 minutter så det ble litt svidd, for å ta råtten på viruset. Også samlet jeg på ting som jeg var trodde kunne smitte meg i en egnet skuff. Type pengesedler, og mistenkelige ting med "røde flekker" på. Når jeg gikk til butikken så trodde jeg at spytt på gata kunne bli slynget opp i trynet mitt, slik att jeg gikk med munnen igjen, og henda i lomma, for å holde meg mest mulig ren. Dette var ett slit.

Forferdelig slitsomt og uten rot i virkeligheten...

AnonymBruker
Skrevet

Tvangstanker har jeg virkelig kjent på kroppen. Slike tvangsplager bør du få profesjonell hjelp med. Det er lett å gjøre litt narr av slike tvangstanker men det kan være svært belastende for den som opplever det. Jeg forstod jo selv egentlig at tankene som plaget sannsynligvus  ikke var riktige.» Men man kunne jo ikke være HELT sikker, eller kunne man» så gikk grublingen videre. Behandling ved OCD team har jeg hatt god erfaring med. Pluss antidepressiva for å dempe tankekjøret. Men siden jeg ikke har hatt mani så vet jeg ikke helt hva som er best i ditt tilfelle. 

Anonymkode: 91c04...6a1

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det vanlig å få ekstreme tvangstanker om at man har fått HIV etter en mani???

jeg har aldri opplevd makan!!! Jeg drømmer om HIV, tenker på HIV hele tiden, hjernen min skriker ut at folk på gata har HIV. Jeg er redd det er det spirituelle som forteller meg at jeg har pådratt meg HIV etter manien. Er det eneste som kan stoppe tvangstankene å ta en test? Men det blir en uke i intens angst det og jeg er sikker på den er positiv, jeg lå med så mange fremmede og en av dem fortalte han hadde hatt sex med en afrikansk jente. Der er HIV-raten skyhøy. Det fikk pappa erfare da han giftet seg med en afrikansk dame og gjorde henne gravid og de fikk vite hun hadde HIV. Men verken pappa eller barnet ble smittet. Og hun lever i beste velgående. Men jeg er ikke gravid. Jeg hadde aldri funnet noen å bli gravid med hadde jeg hatt HIV.

Hvorfor kan ikke tankene stoppe!! I natt igjen drømte jeg om HIV. Møtte tilfeldigvis på en healer som fikset nakken min enda jeg ikke har fortalt noen om at jeg har vondt i nakken og han gikk inn i hodet mitt som et viskelær via ryggen og fjernet det jeg ikke ville ha der men jeg må ha glemt å viske ut tvangstankene for de har eksplodert!!

jeg håper det ikke er et tegn på at jeg virkelig har HIV og det spirituelle presser på og forteller det!!!!

Synes du høres ganske dårlig ut fortsatt. Får du god oppfølgning på dps nå?

Siden du har hatt ubeskyttet sex med flere, så kan det være greit å få tatt en hiv-test. 

Anonymkode: 8328f...168

AnonymBruker
Skrevet

Har ringt fastlegekontoret og skal ta test på onsdag 

forhåpentligvis vil den være negativ og det vil stoppe tankekjøret!!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler meg faktisk bedre allerede, fordi jeg tok kontroll selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...