Gå til innhold

Trening uke 24


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg er inne i en god periode nå med trening :-) Gleder meg til hver gang jeg får mulighet til å gå, løpe, sykle eller svømme :-)

Sånn var uka som gikk:

Mandag: 6 km kveldstur med mannen.

Tirsdag: Syklet til jobb (7,2 km) og løp hjem.

Onsdag: Intervalltrening i en bakke i skogen bak huset. ca 3,5 km.

Torsdag: Løp til jobb og syklet hjem.

Lørdag: Red 12 km i skogen :)

Søndag: Gikk 12 km på søndagstur med mannen.

 

En god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har falt av igjen - satser på å komme i gang i ferien. - Har hatt nok med å komme meg gjennom alt på jobb i disse dager. Jeg trent mindre enn noen gang, men har likevel gått ned 10-ish kg nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
3 timer siden, cilie skrev:

Jeg har falt av igjen - satser på å komme i gang i ferien. - Har hatt nok med å komme meg gjennom alt på jobb i disse dager. Jeg trent mindre enn noen gang, men har likevel gått ned 10-ish kg nå. 

Å, fytti rakkern du har vært flink 🙂 Synes ikke det er lenge siden du var dypt fortvilet over at du ikke gikk ned noe og PLUTSELIG har du gått ned 10 kg ? Kjempeflink 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Denne uka har ikke vært bra. 2 treningsøkter på Evo. På torsdag begynte jeg å få halsbetennelse. Litt verre på fredag. Lørdag og søndag lå jeg flat med feber og en følelse av å ha kniver i halsen. 

Vondt i halsen i dag også, men ingen feber så i morgen skal jeg trene.

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

umakenverdt

Har bare blitt noen rusleturer på meg, men bedre enn ingenting. Er veldig opp og ned i form for tiden, så all aktivitet er bedre enn ingen. Første prioritet er å komme meg på jobb, og prøve å stabilisere noe, både mat og annet. 

Ønsker deg god bedring, Nicklusheletida :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel

Jeg turer frem som vanlig. 10km, 6 km og 4km joggeturer. De siste to med kona🙂.

Ellers den sedvanlige styrketreningen 2x.

Jeg er spent på om jeg blir sprekere om jeg klarer 20 km jogging i uka over tid. I følge pulsklokka er jeg i alle fall i ganske god form nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
1 time siden, umakenverdt skrev:

Har bare blitt noen rusleturer på meg, men bedre enn ingenting. Er veldig opp og ned i form for tiden, så all aktivitet er bedre enn ingen. Første prioritet er å komme meg på jobb, og prøve å stabilisere noe, både mat og annet. 

Ønsker deg god bedring, Nicklusheletida :)

Takk er mye bedre nå , bare litt vondt å svelge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Å, fytti rakkern du har vært flink 🙂 Synes ikke det er lenge siden du var dypt fortvilet over at du ikke gikk ned noe og PLUTSELIG har du gått ned 10 kg ? Kjempeflink 🙂

Takk for det! Jeg føler meg likevel elendig omtrent annen hver dag. 

God bedring til deg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
14 timer siden, cilie skrev:

men har likevel gått ned 10-ish kg nå. 

WOW!!!

Det er jo knallbra! Går du fremdeles på den strenge lavkarbodietten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
4 timer siden, cilie skrev:

Takk for det! Jeg føler meg likevel elendig omtrent annen hver dag. 

Hvorfor føler du deg elendig? Kjenner du ikke glede over å ha klart noe du har strevd med i flere år?

Du må jo tillate deg selv å være fornøyd med en knallgod innsats!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
10 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg turer frem som vanlig. 10km, 6 km og 4km joggeturer. De siste to med kona🙂.

Ellers den sedvanlige styrketreningen 2x.

Jeg er spent på om jeg blir sprekere om jeg klarer 20 km jogging i uka over tid. I følge pulsklokka er jeg i alle fall i ganske god form nå.

Jeg løp frem og tilbake til jobb i går - Dvs jeg skulle løpe hjem igjen også, men fikk noen stikk i høyre kne (foran, på nedsiden av kneskåla) etter bare en km. Gikk lenge, uten at det var vondt, prøvde å løpe litt, men det kom igjen :-( Så det ble mest gåing. Mannen min sa strengt (men kjærlig) til meg at jeg ikke måtte overdrive treningen nå... Det er vel litt typisk meg, at når jeg først kommer inn i skikkelig driv, så overdriver jeg, og får vondt i bein eller rygg...

Jeg føler meg også i god form nå, både i pust og i beinstyrke. Men jeg er ikke helt oppe på nivået jeg var på i fjor, da jeg løp det løpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
17 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg løp frem og tilbake til jobb i går - Dvs jeg skulle løpe hjem igjen også, men fikk noen stikk i høyre kne (foran, på nedsiden av kneskåla) etter bare en km. Gikk lenge, uten at det var vondt, prøvde å løpe litt, men det kom igjen 😞 Så det ble mest gåing. Mannen min sa strengt (men kjærlig) til meg at jeg ikke måtte overdrive treningen nå... Det er vel litt typisk meg, at når jeg først kommer inn i skikkelig driv, så overdriver jeg, og får vondt i bein eller rygg...

Jeg føler meg også i god form nå, både i pust og i beinstyrke. Men jeg er ikke helt oppe på nivået jeg var på i fjor, da jeg løp det løpet.

 

Det er nok et tegn på at du bør roe litt ned på løpingen. Kroppen må rekke å hentet seg inn. Du får ta det rolig en stund og bare prøve deg på kortere turer etter hvert.

Jeg har jo økt veldig gradvis fra, 5, 10,15 og 20 km per uke. Jeg nekter meg selv å løpe f.eks 30 før jeg er klar selv om motivasjonen er der.

Edit: Jeg får din innsats til å bli 28km til fots pluss en del sykling😮 Jeg ville nok ikke tålt det mange uker, uten å øke veldig gradvis.

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
42 minutter siden, Gargamel skrev:

 

Det er nok et tegn på at du bør roe litt ned på løpingen. Kroppen må rekke å hentet seg inn. Du får ta det rolig en stund og bare prøve deg på kortere turer etter hvert.

Jeg har jo økt veldig gradvis fra, 5, 10,15 og 20 km per uke. Jeg nekter meg selv å løpe f.eks 30 før jeg er klar selv om motivasjonen er der.

Edit: Jeg får din innsats til å bli 28km til fots pluss en del sykling😮 Jeg ville nok ikke tålt det mange uker, uten å øke veldig gradvis.

Hmmm - ja, jeg bør kanskje ikke øke særlig mer nå. Får opp 35 km i forrige uke på Endomondoen faktisk, på bare løping og gåing.

Må bare holde unna han jeg kniver med om førsteplassen i utfordringen :D:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
1 time siden, påskelilje skrev:

Hmmm - ja, jeg bør kanskje ikke øke særlig mer nå. Får opp 35 km i forrige uke på Endomondoen faktisk, på bare løping og gåing.

Må bare holde unna han jeg kniver med om førsteplassen i utfordringen :D:P

Det var 35 km ja. Jeg har selvsagt gitt opp å vinne utfordringen, men får prøve å henge litt med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

WOW!!!

Det er jo knallbra! Går du fremdeles på den strenge lavkarbodietten? 

Følger ikke noen diett, men har kuttet de åpenbare karbohydratene, ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Hvorfor føler du deg elendig? Kjenner du ikke glede over å ha klart noe du har strevd med i flere år?

Du må jo tillate deg selv å være fornøyd med en knallgod innsats!

Jeg vet ikke om det er omstendighetene - eller om jeg faktisk trenger karbo for å være noe mer «oppe.» Jo, det er bra at endelig vekta begynte å rikke seg - den stod bom fast rimelig lenge - samtidig som jeg er skikkelig «ugle» hele tiden. Føler meg mye slapp. Det er fortsatt 13-15 kg til jeg likte å løpe og var Huuff. Men mulig jeg bare må håpe på 5-7 kg til og jobbe for å holde meg der. Takk forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg løp frem og tilbake til jobb i går - Dvs jeg skulle løpe hjem igjen også, men fikk noen stikk i høyre kne (foran, på nedsiden av kneskåla) etter bare en km. Gikk lenge, uten at det var vondt, prøvde å løpe litt, men det kom igjen 😞 Så det ble mest gåing. Mannen min sa strengt (men kjærlig) til meg at jeg ikke måtte overdrive treningen nå... Det er vel litt typisk meg, at når jeg først kommer inn i skikkelig driv, så overdriver jeg, og får vondt i bein eller rygg...

Jeg føler meg også i god form nå, både i pust og i beinstyrke. Men jeg er ikke helt oppe på nivået jeg var på i fjor, da jeg løp det løpet.

Lurt å ta smerter i kne på alvor! Varier med svømming og annet. Vær fornøyd med at formen er god!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På 19.6.2018 den 14.39, cilie skrev:

Jeg vet ikke om det er omstendighetene - eller om jeg faktisk trenger karbo for å være noe mer «oppe.» Jo, det er bra at endelig vekta begynte å rikke seg - den stod bom fast rimelig lenge - samtidig som jeg er skikkelig «ugle» hele tiden. Føler meg mye slapp. Det er fortsatt 13-15 kg til jeg likte å løpe og var Huuff. Men mulig jeg bare må håpe på 5-7 kg til og jobbe for å holde meg der. Takk forresten!

Ønsker deg lykke til videre i prosessen! Jeg har erkjent at jeg nok aldri kommer ned igjen på rundt 63-65, som var min vekt temmelig lenge av voksenlivet. Men jeg er i bedre fysisk form nå og tar nok bedre vare på meg selv nå! Så da får det heller være med de ekstra kiloene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎19‎.‎06‎.‎2018 den 11.23, Gargamel skrev:

Det var 35 km ja. Jeg har selvsagt gitt opp å vinne utfordringen, men får prøve å henge litt med. 

Du kan jo kjempe om tredjeplassen :) Jeg ler temmelig ofte av meg selv, hvor gira jeg blir av denne konkurransen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...