Gå til innhold

Mistet kontrollen


Gondor

Anbefalte innlegg

Jeg legger på meg og legger på meg og nå veier jeg over 75 kilo. I januar veide jeg 69 kg. Jeg rører meg nesten ikke, er sulten hele tiden og får fullstendig panikk hvis jeg ikke kan hive i meg mat.  Jeg liker ikke å spise middag men elsker brødmat og å knaske rå spagetti eller rå nudler. Jeg har skrevet kostholdsdagbok før og det har hjulpet. Skrevet ned nøyaktig hva jeg spiser og til hvilken tid av døgnet. Nå har jeg begynt igjen og har også begynt å skrive ned hva jeg føler. Ofte er det panikk som får meg til å spise.

Jeg er livredd for å være sulten og jeg hater å være for mett. Jeg føler angst ved å være slank og hater å være tjukk. Jeg tenker på mat nesten hele tiden. Jeg gruer meg til å være sammen med foreldrene mine for de betrakter kroppen min og kommer med kommentarer og nå skal jeg feriere sammen med dem en hel uke.

Jeg føler at jeg har mistet kontrollen fullstendig. Hva skal jeg gjøre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv
19 minutter siden, Gondor skrev:

Jeg legger på meg og legger på meg og nå veier jeg over 75 kilo. I januar veide jeg 69 kg. Jeg rører meg nesten ikke, er sulten hele tiden og får fullstendig panikk hvis jeg ikke kan hive i meg mat.  Jeg liker ikke å spise middag men elsker brødmat og å knaske rå spagetti eller rå nudler. Jeg har skrevet kostholdsdagbok før og det har hjulpet. Skrevet ned nøyaktig hva jeg spiser og til hvilken tid av døgnet. Nå har jeg begynt igjen og har også begynt å skrive ned hva jeg føler. Ofte er det panikk som får meg til å spise.

Jeg er livredd for å være sulten og jeg hater å være for mett. Jeg føler angst ved å være slank og hater å være tjukk. Jeg tenker på mat nesten hele tiden. Jeg gruer meg til å være sammen med foreldrene mine for de betrakter kroppen min og kommer med kommentarer og nå skal jeg feriere sammen med dem en hel uke.

Jeg føler at jeg har mistet kontrollen fullstendig. Hva skal jeg gjøre?

 

Jeg mistet kontrollen i tre dager og nå føler jeg meg sulten hele tiden, må fylle tomrommet inni meg med noe. Mat er en lettvidt løsning, men skaper så mye vondt...overvekt. Og jeg har skrevet på FB etterhvert som jeg har gått ned i vekt, folk har forventninger om at jeg fortsetter nedover. Det er vanskelig,jeg forstår ihvertfall hvordan det er. Men drit i de som kommenterer vekta de,det gjorde jeg når jeg var stor....eller kanskje ikke. Men hva faen har andre med våre kropper å gjøre? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg mistet kontrollen i tre dager og nå føler jeg meg sulten hele tiden, må fylle tomrommet inni meg med noe. Mat er en lettvidt løsning, men skaper så mye vondt...overvekt. Og jeg har skrevet på FB etterhvert som jeg har gått ned i vekt, folk har forventninger om at jeg fortsetter nedover. Det er vanskelig,jeg forstår ihvertfall hvordan det er. Men drit i de som kommenterer vekta de,det gjorde jeg når jeg var stor....eller kanskje ikke. Men hva faen har andre med våre kropper å gjøre? 

Tror jeg doper meg på mat. Takk for respons forøvrig. Føler meg så ensom her jeg sitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
Akkurat nå, Gondor skrev:

Tror jeg doper meg på mat. Takk for respons forøvrig. Føler meg så ensom her jeg sitter.

Ja det gjør jeg og, og da er jeg ikke svimmel lenger. Men det er en desktuktiv vei å gå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
22 timer siden, Gondor skrev:

Jeg legger på meg og legger på meg og nå veier jeg over 75 kilo. I januar veide jeg 69 kg. Jeg rører meg nesten ikke, er sulten hele tiden og får fullstendig panikk hvis jeg ikke kan hive i meg mat.  Jeg liker ikke å spise middag men elsker brødmat og å knaske rå spagetti eller rå nudler. Jeg har skrevet kostholdsdagbok før og det har hjulpet. Skrevet ned nøyaktig hva jeg spiser og til hvilken tid av døgnet. Nå har jeg begynt igjen og har også begynt å skrive ned hva jeg føler. Ofte er det panikk som får meg til å spise.

Jeg er livredd for å være sulten og jeg hater å være for mett. Jeg føler angst ved å være slank og hater å være tjukk. Jeg tenker på mat nesten hele tiden. Jeg gruer meg til å være sammen med foreldrene mine for de betrakter kroppen min og kommer med kommentarer og nå skal jeg feriere sammen med dem en hel uke.

Jeg føler at jeg har mistet kontrollen fullstendig. Hva skal jeg gjøre?

 

Lag en kostplan med fire måltider daglig. Et av måltidene skal være "middag". Følg planen slavisk og ikke tillat deg noe mat mellom måltidene. 

Anonymkode: 97497...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg bedre i dag. Har begynt å skrive ned alt jeg spiser og drikker og skriver også ned følelser og tanker jeg har. Jeg har gjort dette før og det fungerer. Skribler det ned i en notisbok og fører det så inn i et dokument.  Jeg skal på en ukes ferie nå og tar med meg notisboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lag en kostplan med fire måltider daglig. Et av måltidene skal være "middag". Følg planen slavisk og ikke tillat deg noe mat mellom måltidene. 

Anonymkode: 97497...e8d

En eller annen form for plan er nok viktig. Det viktigste nå er å finne ut av hvilke følelser og tanker jeg har rundt mat og når det gjelder kosthold generelt må jeg øke inntaket av frukt og grønt. Finne frukt og grønnsaker jeg virkelig liker og så gidde og vaske, evnt skrelle og skjære.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
35 minutter siden, Gondor skrev:

En eller annen form for plan er nok viktig. Det viktigste nå er å finne ut av hvilke følelser og tanker jeg har rundt mat og når det gjelder kosthold generelt må jeg øke inntaket av frukt og grønt. Finne frukt og grønnsaker jeg virkelig liker og så gidde og vaske, evnt skrelle og skjære.

Det er sjelden lurt å fortsette med overspising inntil man har funnet ut alt om seg selv. Ved å gå i gang med et strukturert kosthold, så reduserer du omfanget av følelser knyttet til mat og kropp på litt lengre sikt. 

Anonymkode: 97497...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden lurt å fortsette med overspising inntil man har funnet ut alt om seg selv. Ved å gå i gang med et strukturert kosthold, så reduserer du omfanget av følelser knyttet til mat og kropp på litt lengre sikt. 

Anonymkode: 97497...e8d

Tenker at en kombinasjon av de to er det beste for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, Gondor skrev:

Tenker at en kombinasjon av de to er det beste for meg.

Det er det sannsynligvis for nesten alle. 

Anonymkode: 97497...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
5 timer siden, Gondor skrev:

En eller annen form for plan er nok viktig. Det viktigste nå er å finne ut av hvilke følelser og tanker jeg har rundt mat og når det gjelder kosthold generelt må jeg øke inntaket av frukt og grønt. Finne frukt og grønnsaker jeg virkelig liker og så gidde og vaske, evnt skrelle og skjære.

Jeg elsker disse nye grønnsaksdiskene på Coop med smågrønnsaker i alle varianter. Ser både fristende ut og er godt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
31 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg elsker disse nye grønnsaksdiskene på Coop med smågrønnsaker i alle varianter. Ser både fristende ut og er godt :)

… og dyrt:-(

Anonymkode: 97497...e8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

… og dyrt:-(

Anonymkode: 97497...e8d

Tja, men akkurat det bryr jeg meg lite om , når jeg tenker på at jeg fyller kroppen min med mat som gjør meg godt.

Det er ikke der jeg vil spare penger 😊 Jeg handler helst på Kiwi ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

På 24.6.2018 den 17.24, AnonymBruker skrev:

Det er sjelden lurt å fortsette med overspising inntil man har funnet ut alt om seg selv. Ved å gå i gang med et strukturert kosthold, så reduserer du omfanget av følelser knyttet til mat og kropp på litt lengre sikt. 

Anonymkode: 97497...e8d

Men sikkert ikke dumt å gå i gang igjen med det som har fungert før!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...