Gå til innhold

Trening uke 28 og 29


påskelilje

Anbefalte innlegg

påskelilje

Jeg har jo vært litt aktiv denne ferien, men så mange harde treningsøkter har det ikke blitt :lol::rolleyes:

Dette har jeg gjort de siste to ukene:

Tirsdag: Fin ridetur med dattera - 17 km

Onsdag: Tok sykkelen til en konsert i stedet for bil (eller gange, for så vidt) - 4,8 km

Fredag: Løp en morgentur på 7 km før resten av familien våknet. Dødstungt, siden det var tre uker siden sist jeg løp. Klarte ikke å løpe hele tiden.

Lørdag: 8 km rolig ridetur

Søndag: 5,6 km gåtur på fjellet. 

Tirsdag: 6,8 km gåtur på fjellet.

Torsdag: Flott fjelltur med sønnen - 19,3 km med 1000 høydemetere opp (og ned). Fantastisk tur!

Søndag: Løpetur 6,9 km (4,3 i skog, resten på asfalt). Følte at kroppen var god. Deilig følelse :-) Løp hele tiden i skogen, den siste biten på asfalt vekslet jeg mellom løping og gåing.

Så nå må jeg bare holde litt på løpingen... har meldt meg på et løp om under 3 uker :unsure:

Endret av påskelilje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel
16 minutter siden, påskelilje skrev:

Jeg har jo vært litt aktiv denne ferien, men så mange harde treningsøkter har det ikke blitt :lol::rolleyes:

Dette har jeg gjort de siste to ukene:

Tirsdag: Fin ridetur med dattera - 17 km

Onsdag: Tok sykkelen til en konsert i stedet for bil (eller gange, for så vidt) - 4,8 km

Fredag: Løp en morgentur på 7 km før resten av familien våknet. Dødstungt, siden det var tre uker siden sist jeg løp. Klarte ikke å løpe hele tiden.

Lørdag: 8 km rolig ridetur

Søndag: 5,6 km gåtur på fjellet. 

Tirsdag: 6,8 km gåtur på fjellet.

Torsdag: Flott fjelltur med sønnen - 19,3 km med 1000 høydemetere opp (og ned). Fantastisk tur!

Søndag: Løpetur 6,9 km (4,3 i skog, resten på asfalt). Følte at kroppen var god. Deilig følelse :-) Løp hele tiden i skogen, den siste biten på asfalt vekslet jeg mellom løping og gåing.

Så nå må jeg bare holde litt på løpingen... har meldt meg på et løp om under 3 uker :unsure:

Du har vært bra aktiv! Jeg har også fått trent litt:

3 Joggeturer (5, 5 og 10km) uke 29 pluss en fjelltur på 11 km/ 600 hm.

Uke 28 var det kun en joggetur på 6 km.

Null og niks styrketrening :-(

Du får nok fort løpeformen opp på et visst nivå, selv om 3 uker ikke er så mye :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært aktive i sommer i alle fall - en del turer i fjellet rundt hytta, langs veien og mye gåing da vi var i Mora noen dager i forrige uke. Vi har også så smått begynt å lufte løpeskoene igjen. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
23 timer siden, Gargamel skrev:

Du får nok fort løpeformen opp på et visst nivå, selv om 3 uker ikke er så mye :-)

Her er treningsplanen min frem mot løpet 18. august:

Uke 30 (denne uka):

Sykle til jobb 1 dag (går ikke flere ganger pga logistikk)

Løpe 5-7 km onsdag og lørdag/søndag + en ridetur søndag + muligens 2-3 km fredag (kanskje lurt med intervalltrening da?)

Uke 31:

Sykle til og fra jobb 2 ganger

Løpe 5-7 km tirsdag og + intervalltrening fredag + lang gåtur på fjellet søndag

Uke 32:

3 lange gåturer på fjellet + muligens en liten løpetur

Uke 33:

Sykle til og fra jobb 2-3 ganger

Løpe 5-7 km 1 gang + 1 gang intervalltrening. Så selve løpet lørdagen (5 km) :blink::D

---

Høres dette klokt ut? Er det ikke lurt å legge inn noen intervalløkter, slik at jeg får presset meg litt på pustingen og også litt melkesyre? Det ble jo forresten fire uker... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
2 timer siden, påskelilje skrev:

Her er treningsplanen min frem mot løpet 18. august:

Uke 30 (denne uka):

Sykle til jobb 1 dag (går ikke flere ganger pga logistikk)

Løpe 5-7 km onsdag og lørdag/søndag + en ridetur søndag + muligens 2-3 km fredag (kanskje lurt med intervalltrening da?)

Uke 31:

Sykle til og fra jobb 2 ganger

Løpe 5-7 km tirsdag og + intervalltrening fredag + lang gåtur på fjellet søndag

Uke 32:

3 lange gåturer på fjellet + muligens en liten løpetur

Uke 33:

Sykle til og fra jobb 2-3 ganger

Løpe 5-7 km 1 gang + 1 gang intervalltrening. Så selve løpet lørdagen (5 km) :blink::D

---

Høres dette klokt ut? Er det ikke lurt å legge inn noen intervalløkter, slik at jeg får presset meg litt på pustingen og også litt melkesyre? Det ble jo forresten fire uker... :lol:

Det høres veldig bra ut! Jo, jeg tror intervalltrening er det rette å gjøre. Du kan få en bra boost på fire uker. Hvor langt skal du løpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
8 minutter siden, Gargamel skrev:

Det høres veldig bra ut! Jo, jeg tror intervalltrening er det rette å gjøre. Du kan få en bra boost på fire uker. Hvor langt skal du løpe?

Bare 5 km. Kunne ha valgt 10 km også, men det passet ikke med tidspunkt den dagen - jeg skal på noe allerede kl 17, og da måtte jeg enten ta maraton eller 5 km :rolleyes: - rimelig enkelt valg :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, påskelilje skrev:

Bare 5 km. Kunne ha valgt 10 km også, men det passet ikke med tidspunkt den dagen - jeg skal på noe allerede kl 17, og da måtte jeg enten ta maraton eller 5 km :rolleyes: - rimelig enkelt valg :D

Jeg tror du er i så god form at du ikke trenger noen oppkjøring til 5 km! :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎24‎.‎07‎.‎2018 den 13.00, Lillemus skrev:

Jeg tror du er i så god form at du ikke trenger noen oppkjøring til 5 km! :D 

Haha - veldig morsom :D Da har du aaaaaltfor stor tro på meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎24‎.‎07‎.‎2018 den 11.33, Gargamel skrev:

Det høres veldig bra ut! Jo, jeg tror intervalltrening er det rette å gjøre. Du kan få en bra boost på fire uker. Hvor langt skal du løpe?

Holdt nesten på å backe ut av treningsprogrammet mitt allerede i går, siden det var så varmt :blink: Hadde tenkt å løpe på morgenen, men det var jo kokvarmt allerede klokka 8, og varmere ble det. Så jeg drøyde det til kvelden og løp kl 21 i stedet. Varmt da og, særlig de første 10-15 minuttene. Etter hvert gikk det fint, og jeg avsluttet med et forfriskende bad i sjøen - 19 grader :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
3 timer siden, påskelilje skrev:

Holdt nesten på å backe ut av treningsprogrammet mitt allerede i går, siden det var så varmt :blink: Hadde tenkt å løpe på morgenen, men det var jo kokvarmt allerede klokka 8, og varmere ble det. Så jeg drøyde det til kvelden og løp kl 21 i stedet. Varmt da og, særlig de første 10-15 minuttene. Etter hvert gikk det fint, og jeg avsluttet med et forfriskende bad i sjøen - 19 grader :-)

Ja, det er sinnsykt tungt å løpe i varmen. Pulsen min kan gå rett i været uansett hvor rolig jeg løper. Jeg gikk på en smell i sommer og var dårlig et helt døgn etter en tur. Jogget på morgenen uten å drikke først. Man er i utgangspunktet ganske dehydrert om morgenen, kom jeg på i ettertid.

Æsj, jeg savner løp å melde meg på. Både Oslo og Trondheim Maraton krasjer. Det andre løpet jeg har pleid å bli med på utgår i år. Det finnes massevis av terrengløp da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si dere står på med treningen deres. 

Prøver å finne litt motivasjon selv. Klarer liksom ikke komme helt i gang igjen selv etter nærmere 15 år avbrekk fra jevnlig og systematisert trening....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
På ‎27‎.‎07‎.‎2018 den 18.10, Knut1980 skrev:

Skal si dere står på med treningen deres. 

Prøver å finne litt motivasjon selv. Klarer liksom ikke komme helt i gang igjen selv etter nærmere 15 år avbrekk fra jevnlig og systematisert trening....

Sett opp en plan for uka. Si for eksempel at i dag, tirsdag, skal du ut og gå en tur i 30 minutter - eller gå til X via Y og hjem. Så gjentar du den runden på fredag. Det krever vilje å komme inn i en god rytme og starte nye vaner. Når du har bestemt deg, og "tvunget" deg selv til å gjøre dette noen ganger, vil du forhåpentligvis merke at det er deilig å gå, og få luft og bevege kroppen. Kanskje får du lyst til å ta en sykkeltur en dag :-) eller svømme? Det viktigste er å bestemme seg OG gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...