Gå til innhold

Fortsatt manisk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har roet meg ned fysisk, men psykisk er jeg helt ute og kjører. Jeg er ustabil, gråter og er glad om hverandre, bruker enormt med penger og sover lite. Samtidig føler jeg at jeg er avflatet i følelser og reaksjoner. Jeg vet at jeg har vært manisk, men er dette en del av det som kan komme etter manien? 

Anonymkode: 196d5...50c

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

55

• Janus30

2

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

For meg så høres det ut som du fortsatt er manisk, ja. Om jeg var deg ville jeg tatt kontakt med behandler nå med en gang. Men jeg er ingen psykolog da.

Anonymkode: 0aad5...142

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

For meg så høres det ut som du fortsatt er manisk, ja. Om jeg var deg ville jeg tatt kontakt med behandler nå med en gang. Men jeg er ingen psykolog da.

Takk for responsen. Det er godt å få noen synspunkter på dette. Problemet er bare at behandleren min har ferie og fastlegen kan vel ikke gjøre så mye med det vil jeg tro...

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for responsen. Det er godt å få noen synspunkter på dette. Problemet er bare at behandleren min har ferie og fastlegen kan vel ikke gjøre så mye med det vil jeg tro...

Jo, fastlegen din kan gi deg helt avgjørende hjelp frem til behandler er tilbake. Om han/hun ikke har tilstrekkelig kompetanse, kan han rådføre seg med spesialist slik at tiltak kan iverksettes umiddelbart. Du bør kontakte fastlegen din så raskt som mulig. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du forteller om disse symptomene til en lege, så skal det mye til at vedkommende ikke skjønner at du trenger hjelp raskt. Ta kontakt med fastlegen din (eller evt. vikar) i morgen. 

Lykke til!

Anonymkode: 5a769...b40

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt tidligere i tråden av noen andre så kan fastlegen din hjelpe deg. Enten ved samtaler eller dosejustering eller evnt. henvisning til innleggelse. Du kan også kontakte legevakten dersom du ønsker det. Jeg ønsker deg også lykke til. Det er viktig å ta vare på seg selv i en slik situasjon.

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, Janus30 skrev:

Jo, fastlegen din kan gi deg helt avgjørende hjelp frem til behandler er tilbake. Om han/hun ikke har tilstrekkelig kompetanse, kan han rådføre seg med spesialist slik at tiltak kan iverksettes umiddelbart. Du bør kontakte fastlegen din så raskt som mulig. 

Det blir litt rart å måtte kontakte fastlegen ang. dette, men jeg får se.....

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du forteller om disse symptomene til en lege, så skal det mye til at vedkommende ikke skjønner at du trenger hjelp raskt. Ta kontakt med fastlegen din (eller evt. vikar) i morgen. 

Lykke til!

Anonymkode: 5a769...b40

Jeg må vel bare gjøre det selv om jeg egentlig ikke helt ser vitsen.....

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som sagt tidligere i tråden av noen andre så kan fastlegen din hjelpe deg. Enten ved samtaler eller dosejustering eller evnt. henvisning til innleggelse. Du kan også kontakte legevakten dersom du ønsker det. Jeg ønsker deg også lykke til. Det er viktig å ta vare på seg selv i en slik situasjon.

Siden så mange sier det så er det vel bare å hoppe i det. Takk for lykkeønskninger!

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det blir litt rart å måtte kontakte fastlegen ang. dette, men jeg får se.....

Det er ikke noe rarere enn en hjertepasient som tar kontakt pga smerter i brystet. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Janus30 skrev:

Det er ikke noe rarere enn en hjertepasient som tar kontakt pga smerter i brystet. 

Kanskje ikke, men det er litt rart og flaut å måtte fortelle om mine feiltrinn til legen. Kanskje jeg ikke behøver å gå nærmere innpå hva jeg har gjort, bare si at jeg sliter?

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke, men det er litt rart og flaut å måtte fortelle om mine feiltrinn til legen. Kanskje jeg ikke behøver å gå nærmere innpå hva jeg har gjort, bare si at jeg sliter?

Det er i alle fall en fin start å begynne med å si at du sliter. Legen vil vel mest sannsynlig spørre hva det er du sliter med, men du står jo fritt til å velge om du svarer eller ikke. Det vil dog gjøre det mye lettere for legen om han/hun vet hva det er som gjør det vanskelig i forhold til det å hjelpe deg. Vi gjør alle feiltrinn, det er ikke noe flaut i det. Legen har nok forståelse for det også.

AnonymBruker
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er i alle fall en fin start å begynne med å si at du sliter. Legen vil vel mest sannsynlig spørre hva det er du sliter med, men du står jo fritt til å velge om du svarer eller ikke. Det vil dog gjøre det mye lettere for legen om han/hun vet hva det er som gjør det vanskelig i forhold til det å hjelpe deg. Vi gjør alle feiltrinn, det er ikke noe flaut i det. Legen har nok forståelse for det også.

Jeg fikk meg bare ikke til å kontakte legen i dag, men i morgen er en ny dag og som kanskje passer bedre....Jeg håper legen forstår.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk meg bare ikke til å kontakte legen i dag, men i morgen er en ny dag og som kanskje passer bedre....Jeg håper legen forstår.

Det er ikke alltid så lett å be om hjelp selv hvor mye en trenger det. Lykke til i morgen. Prøv å ring med en gang legekontoret åpner, eller i alle fall med en gang du våkner så slepper du å grue deg til det og tenke på det hele dagen. Da får du jo også mindre tid til å ombestemme deg på.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke alltid så lett å be om hjelp selv hvor mye en trenger det. Lykke til i morgen. Prøv å ring med en gang legekontoret åpner, eller i alle fall med en gang du våkner så slepper du å grue deg til det og tenke på det hele dagen. Da får du jo også mindre tid til å ombestemme deg på.

Du har så rett. Får jeg tid til å grue meg, så tør jeg bare ikke.....

AnonymBruker
Skrevet
På 31.7.2018 den 16.43, AnonymBruker skrev:

Du har så rett. Får jeg tid til å grue meg, så tør jeg bare ikke.....

Jeg har tenkt på deg. Hvordan går det med deg? Har du fått den hjelpen du trenger?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tenkt på deg. Hvordan går det med deg? Har du fått den hjelpen du trenger?

Tusen takk for omtanken. 

Jeg fikk sovepiller og noen råd av legen. Det gjemstår å se om jeg klarer å holde de og ta pillene....

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for omtanken. 

Jeg fikk sovepiller og noen råd av legen. Det gjemstår å se om jeg klarer å holde de og ta pillene....

Så bra. Fikk du tilbud om samtaler óg, eller? Jeg har tro på deg.

AnonymBruker
Skrevet

Så bra. Fikk du tilbud om samtaler óg, eller? Jeg har tro på deg.

Ja, det fikk jeg. Takk for støtten, det hjelper!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...