Gå til innhold

Fjerning av arr etter selvskading


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har godt over et par hundre arr etter selvskading som dekker mesteparten av underarmene, lårene og magen min, samt et par på overarmene, brystet og leggene. De er alle relativt nye (1-2 år) og ganske så synlige. Enkelte er også ganske så mørke, og sees godt, selv på avstand. Jeg lurte på, om det var noe som kunne gjøres for å i det minste gjøre dem litt mindre synlige, og i aller beste fall ikke synes i det hele tatt? Hvor mye vil det i så fall koste? Vil det spille noen rolle at jeg fortsatt er mindreårig?

Anonymkode: 79c7c...bda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har godt over et par hundre arr etter selvskading som dekker mesteparten av underarmene, lårene og magen min, samt et par på overarmene, brystet og leggene. De er alle relativt nye (1-2 år) og ganske så synlige. Enkelte er også ganske så mørke, og sees godt, selv på avstand. Jeg lurte på, om det var noe som kunne gjøres for å i det minste gjøre dem litt mindre synlige, og i aller beste fall ikke synes i det hele tatt? Hvor mye vil det i så fall koste? Vil det spille noen rolle at jeg fortsatt er mindreårig?

Anonymkode: 79c7c...bda

Ingenting kan gjøres med dette. 

Anonymkode: f5db4...d03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har godt over et par hundre arr etter selvskading som dekker mesteparten av underarmene, lårene og magen min, samt et par på overarmene, brystet og leggene. De er alle relativt nye (1-2 år) og ganske så synlige. Enkelte er også ganske så mørke, og sees godt, selv på avstand. Jeg lurte på, om det var noe som kunne gjøres for å i det minste gjøre dem litt mindre synlige, og i aller beste fall ikke synes i det hele tatt? Hvor mye vil det i så fall koste? Vil det spille noen rolle at jeg fortsatt er mindreårig?

Anonymkode: 79c7c...bda

En spesialist på sykehuset så en gang på mine arr for å se om de kunne gjøre noe. Konklusjonen da var at de var for dype så det var ingenting å gjøre.

Hva med å få en spesialist til å se på de?  Ta det opp med fastlegen din. Det kan hende at det har kommet nye metoder til å fjerne/dempe arr nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...