Gå til innhold

Lege til tross for tvangsinnleggelse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil studere medisin, men jeg har tidligere  blitt tvangsinnlagt. Kan jeg det? 

Anonymkode: ac9d6...8b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil studere medisin, men jeg har tidligere  blitt tvangsinnlagt. Kan jeg det? 

Ja, det kan du. Det er ingen hindringer i forhold til å bli tatt opp på studiet knyttet til sykdomshistorie. Dersom du blir syk under studiet og utviser atferd som anses som uforenelig med å praktisere som lege, så kan du i verste fall bli kastet ut av studiet etter en såkalt skikkethetsvurdering. Dersom du har en langvarig psykisk lidelse, så er det viktig at du har et godt samarbeid med en behandler for å unngå at dine vansker stopper muligheten din for å fortsette i studiene. 

Anonymkode: 0dda3...ca7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan du. Det er ingen hindringer i forhold til å bli tatt opp på studiet knyttet til sykdomshistorie. Dersom du blir syk under studiet og utviser atferd som anses som uforenelig med å praktisere som lege, så kan du i verste fall bli kastet ut av studiet etter en såkalt skikkethetsvurdering. Dersom du har en langvarig psykisk lidelse, så er det viktig at du har et godt samarbeid med en behandler for å unngå at dine vansker stopper muligheten din for å fortsette i studiene. 

Anonymkode: 0dda3...ca7

Har blitt frisk, så jeg ser ikke sykdom som hinder. 

AnonymBruker
Skrevet

Håper at det er greit at jeg spør, har du lyst til å bli psykiater?

Anonymkode: 7a992...c17

AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper at det er greit at jeg spør, har du lyst til å bli psykiater?

Nei, jeg vil spesialisere meg innen patologi eller anestesiologi. Har tenkt på psykiatri men vet ikke om det er så lurt med tanke på tidligere sykdom, selv om jeg er helt frisk. Hadde en sykdom som ikke er kronisk, som de fleste kommer seg helt ut av. 

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg vil spesialisere meg innen patologi eller anestesiologi. Har tenkt på psykiatri men vet ikke om det er så lurt med tanke på tidligere sykdom, selv om jeg er helt frisk. Hadde en sykdom som ikke er kronisk, som de fleste kommer seg helt ut av. 

Det skjønner jeg. Lykke til med utdannelsen i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...