Gå til innhold

Ekte vs innbilte smerter

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Alle rundt meg påstår at smerter jeg opplever i tennene er innbilte smerter. Men hvordan vet jeg at det er det? Finnes det noen måte å skille mellom ekte og innbilte smerter? Klarer ikke å overbevise meg om det.

Anonymkode: 49883...54c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor sier de det, hva slags belegg har de for å hevde at dine smerter er oppdiktet?

Har du vært til tannlege for å sjekke om noe er galt med tennene dine? 

Anonymkode: 2cb9a...b36

AnonymBruker
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier de det, hva slags belegg har de for å hevde at dine smerter er oppdiktet?

Har du vært til tannlege for å sjekke om noe er galt med tennene dine? 

Anonymkode: 2cb9a...b36

Tannlegen sier at alt er bra, aner ikke hvor mange ganger jeg har vært hos tannlegen nå! Men klarer ikke å stole på at alt er greid da smertene føles helt reelle. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Alle rundt meg påstår at smerter jeg opplever i tennene er innbilte smerter. Men hvordan vet jeg at det er det? Finnes det noen måte å skille mellom ekte og innbilte smerter? Klarer ikke å overbevise meg om det.

Hvorfor kaller de det innbilte smerter?

Smerter i tenner trenger ikke å være forårsaket av tannproblemer. Det kan komme fra andre kroppsdeler, som for eksempel bihuler eller nakke. Som regel helt ufarlig, men det kan fortsatt være smertefull. 

Anonymkode: be057...c02

Skrevet

Smerter i tenner kan og komme av nerver som ligger i klem. Jeg tar en tur til en god massør når jeg får tannsmerter og det hjelper meg. Vanlig fysio hjelper ikke. 

Gjest Gargamel
Skrevet

Det går vel ikke an i innbillle seg at man har smerter? Gjør det vondt så gjør det vondt.

Det er ikke sikkert årsaken til smertene er noe fysisk i tennene. Det kan være noe annet. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri hørt om at man kan innbille seg smerter, så at det skulle være tilfelle for deg høres veldig rart ut for min del. Hadde jeg vært deg hadde jeg krevd å bli undersøkt av en annen tannlege, fastlegen og eventuelt kjeveortoped eller annen lege som kan hjelpe deg i å finne ut hvor smertene kommer fra.

Anonymkode: 7eb87...dc1

Skrevet
På 3.8.2018 den 18.39, AnonymBruker skrev:

Hei!

Nevropatiske smerter?

Vært til lege eller bare tannlege?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke undersøkelser gjorde forresten tannlegen av dei før han gjorde den konklusjonen at smertene som du har er innbilte?

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hvilke undersøkelser gjorde forresten tannlegen av dei før han gjorde den konklusjonen at smertene som du har er innbilte?

Skulle skrive deg, ikke dei.

AnonymBruker
Skrevet

Tar du medisiner mot psykisk lidelse? Er du redd tennene plutselig skal falle ut eller slik? Har du vært utsatt for noe som har omfattet munnregionen? Har noe skjedd kanskje flere ting som er vanskelig å sette ord på? Enkelte hjelper ellers medisiner så dårlig på tror jeg bare. Ta en ny tur til legen og spør eventuelt om hjelp til å komme til tannspesialist eller om det kan være bivirkninger av medisiner du må ta.

Anonymkode: 9adb4...614

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...