Gå til innhold

Var det uprofesjonelt av psykiateren og en dårlig av psykiateren å si til meg at jeg likte tvangen og at jeg gjorde dem til sadister?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var det uprofesjonelt av psykiateren og en dårlig av psykiateren å si til meg at jeg likte tvangen og at jeg gjorde dem til sadister? Jeg var tvangsinnlagt og fikk injeksjoner der de brukte tvang til å sette dem ved å holde meg fast mens jeg lå på sengen og kjempet i mot med alle kreftene som jeg hadde. Etter denne og flere hendelser med samme hendelsesforløp så sa psykiateren på avdelingen som også var min behandler og som var ansvarlig for å skrive vedtakene om bruk av tvang dette til meg. Jeg ble helt sjokkert og tenker at det var langt over streken av ham å si noe sånt som dette. Hva tenker dere?

Anonymkode: 301a9...dcf

Videoannonse
Annonse
  • Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• AnonymBruker

38

• stjernestøv

2

• yellow ledbetter

2

• FjellOgDalar

1

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Var det uprofesjonelt av psykiateren og en dårlig av psykiateren å si til meg at jeg likte tvangen og at jeg gjorde dem til sadister? Jeg var tvangsinnlagt og fikk injeksjoner der de brukte tvang til å sette dem ved å holde meg fast mens jeg lå på sengen og kjempet i mot med alle kreftene som jeg hadde. Etter denne og flere hendelser med samme hendelsesforløp så sa psykiateren på avdelingen som også var min behandler og som var ansvarlig for å skrive vedtakene om bruk av tvang dette til meg. Jeg ble helt sjokkert og tenker at det var langt over streken av ham å si noe sånt som dette. Hva tenker dere?

Det skulle og en dårlig vurdering.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det skulle og en dårlig vurdering.

Herregud, så mange skrivefeil jeg skulle ha i dag da. Det skulle stå og en dårlig vurdering.

stjernestøv
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var frekt av han å si at du likte tvangen, herregud ingen gjør vel det?

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, stjernestøv skrev:

Det var frekt av han å si at du likte tvangen, herregud ingen gjør vel det?

Nei, jeg tror heller ikke at det eksisterer noen som liker tvang eller å bli holdt hardt fast eller lignende. De må i så fall være ekstremt sjeldne.

stjernestøv
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg tror heller ikke at det eksisterer noen som liker tvang eller å bli holdt hardt fast eller lignende. De må i så fall være ekstremt sjeldne.

Ja det er det verste jeg har hørt på lenge-

FjellOgDalar
Skrevet

Det vil jeg si var et temmelig spesielt utsagn. Skulle du kjempe mot injeksjonene fordi du liksom likte å bli tvunget? Tvang kan jo føre til at andre tar avgjørelser for en, og noen synes kanskje det er lettere å forholde seg til. Men jeg synes likevel det var svært merkelig av psykiateren å komme med en slik påstand - den er jo ganske voldsom!

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, stjernestøv skrev:

Ja det er det verste jeg har hørt på lenge-

Ja, samme.

AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, FjellOgDalar skrev:

Det vil jeg si var et temmelig spesielt utsagn. Skulle du kjempe mot injeksjonene fordi du liksom likte å bli tvunget? Tvang kan jo føre til at andre tar avgjørelser for en, og noen synes kanskje det er lettere å forholde seg til. Men jeg synes likevel det var svært merkelig av psykiateren å komme med en slik påstand - den er jo ganske voldsom!

Ja, det er tydeligvis det han mener.

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er lite passende om psykiateren påstår at du likte det som foregikk. En helt annen ting er at det kan være ok å prøve å få i gang en dialog om hvorfor du fortsatte å motsette deg medisineringen dersom det endte på samme måte gang på gang. Hvorfor foretrakk du å kjempe i mot i stedet for å ta i mot medisinene når du visste hva utfallet ble? Kanskje var det dette paradokset psykiateren ville åpne en refleksjon rundt. 

Anonymkode: 6e9fc...049

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes det er lite passende om psykiateren påstår at du likte det som foregikk. En helt annen ting er at det kan være ok å prøve å få i gang en dialog om hvorfor du fortsatte å motsette deg medisineringen dersom det endte på samme måte gang på gang. Hvorfor foretrakk du å kjempe i mot i stedet for å ta i mot medisinene når du visste hva utfallet ble? Kanskje var det dette paradokset psykiateren ville åpne en refleksjon rundt. 

Jeg valgte dette fordi jeg var og er sta. Jeg følte også for å gi uttrykk for hvor uenig jeg var i denne avgjørelsen og håpte på at det kanskje var en mikroskopisk sjanse for at de ville høre på meg og det jeg ville bare jeg kjempet nok og gjorde nok motstand. Gir det mening for deg?

Skrevet

Jeg tror vi skal tenke over det AB ..049 skriver. Kanskje han ikke påsto dette, men mer stilte et spørsmål rundt det for å få i gang en refleksjon/diskusjon.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror mye tvang og sånn ennå forekommer fordi man " der i kommunen" ikke bruker tid eller har penger til tidkrevende og ressurskrevende samtalebehandling. De har da heller ikke mennesker med slik kompetanse men kjører " billige og ansiktsløse" løsninger som ingen kan stilles til ansvar for ved senskader osv fordi intet kan bevises og man " hadde jo ikke ressurser til annet" . Merkelig at noen fremdeles kaller sånt faglig forsvarlig. Bare lureri fra ende til annet. Pasienten får ikke hva han eller hun har krav på ved oppstått tilfelle av sykdom. Bare trist. Men vi har alle vårt og de har tøffe advokater og mye ressurser bak seg. Dette er min mening uten at jeg er lege eller noe.

Anonymkode: bd626...3f7

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg valgte dette fordi jeg var og er sta. Jeg følte også for å gi uttrykk for hvor uenig jeg var i denne avgjørelsen og håpte på at det kanskje var en mikroskopisk sjanse for at de ville høre på meg og det jeg ville bare jeg kjempet nok og gjorde nok motstand. Gir det mening for deg?

Det gir mening at du valgte denne strategien første gangen. Kanskje også den neste. Etter det synes jeg det er all grunn til å begynne å reflektere over hva det ga deg av positiv karakter å fortsette å velge samme strategi. 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gir mening at du valgte denne strategien første gangen. Kanskje også den neste. Etter det synes jeg det er all grunn til å begynne å reflektere over hva det ga deg av positiv karakter å fortsette å velge samme strategi. 

Skjønner, jeg får gjøre det neste gang kanskje.

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner, jeg får gjøre det neste gang kanskje.

Høres fornuftig ut. 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Høres fornuftig ut. 

Det har du rett i!

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart uprofesjonelt og bare dumt. Men ting er ikke så lett når problemene blir store og jobbalternativene er få. Eneste formildende som kan sies.Det er så mye merkelig å høre om den dag i dag.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Helt klart uprofesjonelt og bare dumt. Men ting er ikke så lett når problemene blir store og jobbalternativene er få. Eneste formildende som kan sies.Det er så mye merkelig å høre om den dag i dag.

Takk for at du og andre bekrefter det samme som jeg tenker, at det er uprofesjonelt og dumt av han å si noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Enkelte av disse personene i disse veldig utsatte yrkene

som hjelpepleiere og sykepleiere og leger og  advokater " tørner det helt for til slutt" tror jeg. Det er bare ingen som tør snakke om det fordi systemet eller kommunen må ikke tape ansikt. Mat og alt blir bare griseri til slutt og de sier de underligste ting. Begynner kanskje også å danse og spille høy musikk. Slik tror jeg det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...