Gå til innhold

Litium og ibux

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest elina777
Skrevet

En sjelden gang ja. Tar du det fast må du regulere dosen med blodprøver. På psykiatrisk fikk jeg beskjed om å ikke ta Ibux med litium, men.. det tar et par uker før Ibux påvirker litium i blodet så å ta en Ibux ved mensen går greit slik jeg forstår det? Men blitt nektet Ibux på psykiatrisk 

Skrevet
4 minutter siden, elina777 skrev:

En sjelden gang ja. Tar du det fast må du regulere dosen med blodprøver. På psykiatrisk fikk jeg beskjed om å ikke ta Ibux med litium, men.. det tar et par uker før Ibux påvirker litium i blodet så å ta en Ibux ved mensen går greit slik jeg forstår det? Men blitt nektet Ibux på psykiatrisk 

Kanskje jeg bare skal satse på at det går fint å ta ibux nå denne ene gangen. Sliter med senebetennelse og akkurat nå har jeg vondt i hele kroppen, paracet  funker ikke.

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, elina777 skrev:

Hvorfor ble du nektet det når du var innlagt på psykiatrisk? Det høres rart ut egentlig og jeg ser ikke hvorfor du ikke skulle få det sett bort fra dersom du skulle ha en sykdom eller at interaksjonene mellom ibux og medisinen du gikk på som gjorde at du ikke tålte det da?

Anonymkode: 0a5d2...b1f

Gjest elina777
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor ble du nektet det når du var innlagt på psykiatrisk? Det høres rart ut egentlig og jeg ser ikke hvorfor du ikke skulle få det sett bort fra dersom du skulle ha en sykdom eller at interaksjonene mellom ibux og medisinen du gikk på som gjorde at du ikke tålte det da?

Vet ikke, for det skal være uskadelig å ta Ibux en gang i mnd på litium

Gjest elina777
Skrevet

Det er vel for at jeg ikke skal gjøre det til vane

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, elina777 skrev:

Vet ikke, for det skal være uskadelig å ta Ibux en gang i mnd på litium

3 minutter siden, elina777 skrev:

Det er vel for at jeg ikke skal gjøre det til vane

Ok, skjønner. Synes uansett at det er en merkelig grunn for å nekte noen smertestillende når de har vondt. Fikk du noe annet da?

Gjest elina777
Skrevet

Paracet som jeg trodde ikke ville hjelpe så jeg ble veldig fortvilet

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, elina777 skrev:

Paracet som jeg trodde ikke ville hjelpe så jeg ble veldig fortvilet

Skjønner. Men bra at de var fornuftige nok til å tilby deg noe annet da. 

Skrevet

En 3-4 dagers kur ved en akutt skade/senebetennelse går greit.

Bruk over lengre tid krever nye serumkonskontroller og dosetilpassing av Litium.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...