Gå til innhold

Alle trådene mine som omhandler selvmord blir slettet, kan de gjøre det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg er aktiv på et annet forum og jeg har opprettet en del tråder der som omhandler selvmord. Disse blir alltid slettet, selvom jeg skriver som pårørende. Kan de virkelig slette dem? De bryter jo ikke med reglene?

Anonymkode: 7a1aa...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forumassistent

Hei

Jeg er forumansvarlig på flere forum, men vet ikke om du mener et av disse. På generelt grunnlag kan jeg imidlertid si at det er mange forum som har regler mot selvmordstråder, fordi man ikke har kapasitet til å følge med på disse, og de som skriver dem trenger oppfølging av fagpersoner. 

Kan du si noe om hvilket forum det gjelder?

Hanne Mari, forumansvarlig på Doktor Online, Barn i magen, Din Baby, Kvinneguiden og Fitnessbloggen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Hei

Jeg er forumansvarlig på flere forum, men vet ikke om du mener et av disse. På generelt grunnlag kan jeg imidlertid si at det er mange forum som har regler mot selvmordstråder, fordi man ikke har kapasitet til å følge med på disse, og de som skriver dem trenger oppfølging av fagpersoner. 

Kan du si noe om hvilket forum det gjelder?

Hanne Mari, forumansvarlig på Doktor Online, Barn i magen, Din Baby, Kvinneguiden og Fitnessbloggen

Ja. Det gjelder kvinneguiden. Jeg skjønner at det er mange forum som har regler mot å diskutere selvmord, men når man er pårørende så ser jeg ikke hvorfor man ikke skal kunne gjøre det?

Anonymkode: 7a1aa...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Det kommer litt an på hvordan det gjøres. Du kan lese mer om regelen her: 

https://forum.kvinneguiden.no/topic/593236-selvmord/?do=findComment&comment=9782980

Å snakke om sin fortvilelse som pårørende er lov. 

Ok. Takk for linken. Jeg har lest gjennom regelen nå.

Men har du noe svar på hvorfor trådene mine har blitt slettet da? Når de ikke bryter med noen av reglene?

Anonymkode: 7a1aa...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Akkurat nå, HanneMari Egmont skrev:

Nå har jeg ikke sett trådene dine, så nei, det har jeg dessverre ikke.

Ok. Den ene tråden handlet om hvorvidt noen ville se på det som et selvmord dersom noen tok en overdose av piller og den andre tråden handlet om hva man burde si til noen som har forsøkt å ta selvmord. Hjelper det deg til å kunne gi meg et svar på spørsmålet? 

Jeg har ikke trådene i sin helhet da jeg ikke husker nøyaktig hva jeg skrev, men siden du er forumansvarlig har du vel mulighet til å se trådene selvom de er slettet?

Anonymkode: 7a1aa...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forumassistent

På generelt grunnlag her vil jeg si at den første høres ut som et hint om at man ønsker å begå selvmord med piller. Derfor vil den bli slettet. Den andre kommer an på ordlyden, men hvis det henvises til metoder kan den ha blitt slettet på dette grunnlaget.

For å få et bedre svar er det lettere om du spør den moderatoren som har ryddet tråden på pm, eller evt oppretter et innlegg på ris og ros på Kvinneguiden. Jeg har hatt ferie, og har ikke vært på jobb mens disse trådene har blitt skrevet og moderert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 time siden, HanneMari Egmont skrev:

På generelt grunnlag her vil jeg si at den første høres ut som et hint om at man ønsker å begå selvmord med piller. Derfor vil den bli slettet. Den andre kommer an på ordlyden, men hvis det henvises til metoder kan den ha blitt slettet på dette grunnlaget.

For å få et bedre svar er det lettere om du spør den moderatoren som har ryddet tråden på pm, eller evt oppretter et innlegg på ris og ros på Kvinneguiden. Jeg har hatt ferie, og har ikke vært på jobb mens disse trådene har blitt skrevet og moderert.

Ok. Jeg skjønner. Men jeg skriver jo ikke at det er jeg som har tatt disse pillene, men noen andre? Jeg skjønner heller ikke hvordan det kan høres ut og tolkes som om at man ønsker å begå selvmord med piller når man er pårørende? I den andre tråden henvises det ikke til metoder sett bort fra at metoden som ble brukt var å ta en overdose av piller, men ikke noe utover det om dosen som ble tatt eller annet. Jeg skriver bare helt kort om at personen hadde forsøkt å ta selvmord og at h*n hadde blitt innlagt på akuttmottaket for behandling der. Det er vel innafor reglementet å skrive det? Det at man kan dø av å ta en overdose med piller og at man dermed kan bruke denne metoden til å ta selvmord er jo uansett ikke noen hemmelighet og noe som de aller fleste vet?

Den er grei. Jeg vet ikke hvilken moderator det var som valgte å slette trådene da jeg ikke har mottatt noen PM om dette. Jeg har uansett blitt utestengt fra forumet og har derfor ikke mulighet til å sende PM for å spørre. Men kunne du kanskje ha spurt for meg? Det hadde vært fint med et svar.

Anonymkode: 7a1aa...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
14 minutter siden, HanneMari Egmont skrev:

Jeg kan undersøke for deg! :)

 

Takk for det!

Anonymkode: 7a1aa...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 timer siden, HanneMari Egmont skrev:

Jeg har fått et svar nå, kan du sende meg en pm sånn at jeg kan gi deg svaret utenom forumet?

Så klart.

Anonymkode: 7a1aa...975

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...