Gå til innhold

Kommentar til moderering i tråden - Ånei, jeg har begynt å bli forkjøla og trenger råd til hvordan jeg kan holde meg mest mulig frisk?


Kayia

Anbefalte innlegg

Admin skrev (9 timer siden):

Tråden er ryddet for avsporinger.

Admin

Hva er begrunnelsen for at mine innlegg i denne tråden ble slettet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kayia skrev (1 time siden):

Hva er begrunnelsen for at mine innlegg i denne tråden ble slettet? 

Hele diskusjonen om hvorvidt forkjølelse var et seriøst nok tema, om spørsmålet muligens var bare tull og om man heller burde tenke på de som sliter med noe verre, ble fjernet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

laban skrev (16 minutter siden):

Hele diskusjonen om hvorvidt forkjølelse var et seriøst nok tema, om spørsmålet muligens var bare tull og om man heller burde tenke på de som sliter med noe verre, ble fjernet. 

Ja jeg så det, men skjønner ikke årsaken.  Tråden var, slik jeg kunne se, ikke på et nivå der jeg forventet rydding da jeg forlot den i går ettermiddag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (5 minutter siden):

Ja jeg så det, men skjønner ikke årsaken.  Tråden var, slik jeg kunne se, ikke på et nivå der jeg forventet rydding da jeg forlot den i går ettermiddag. 

Den utviklet seg videre med mye agg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
frosken skrev (19 minutter siden):

Den utviklet seg videre med mye agg. 

Synes mange av trådene har en tendens til å utvikle seg den veien. 

Anonymkode: 829bb...030

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

påskelilje
Kayia skrev (58 minutter siden):

Ja jeg så det, men skjønner ikke årsaken.  Tråden var, slik jeg kunne se, ikke på et nivå der jeg forventet rydding da jeg forlot den i går ettermiddag. 

Jeg er enig med deg. Leste den i morges/formiddag,  og det falt meg ikke inn at innleggene som var litt utover temaet, skulle bli fjernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden endte opp på fire sider hvor tre av av de var i stor grad ren kjekling, navnkalling og diskusjon rundt bruker. Da fjernes alt fra starten av. Det er sjeldent jeg får så mange rapporter på en tråd som den gjorde, og fra så mange brukere. Så tydelig flere som var lei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Admin - seriøst, har du slettet spørsmålet mitt til deg om hvorfor du slettet i går også?? Og det etterfølgende svarene fra bl.a @påskelilje og @laban?

Det er ikke et spesielt godt debattklima på dol for tiden, og det er på sin plass å reagere når dette skjer. Det var det jeg gjorde, og det var det du slettet.

Om du sletter alle slike reaksjoner fra andre under argumentasjonen «avsporing», vil du bidra til at den spisse debattstilen får fortsette. Det hjelper ikke at brukere roper «au» når debattstil blir konfrontert, sletting må begrunnes med et mer dyptgående argument/regelbrudd på retningslinjer.  

Jeg skjønner fremdeles ikke at det ble slettet i denne tråden. Når folk her inne oppfører seg dårlig er det på sin plass å reagere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kayia skrev (8 minutter siden):

@Admin - seriøst, har du slettet spørsmålet mitt til deg om hvorfor du slettet i går også?? Og det etterfølgende svarene fra bl.a @påskelilje og @laban?

Det er ikke et spesielt godt debattklima på dol for tiden, og det er på sin plass å reagere når dette skjer. Det var det jeg gjorde, og det var det du slettet.

Om du sletter alle slike reaksjoner fra andre under argumentasjonen «avsporing», vil du bidra til at den spisse debattstilen får fortsette. Det hjelper ikke at brukere roper «au» når debattstil blir konfrontert, sletting må begrunnes med et mer dyptgående argument/regelbrudd på retningslinjer.  

Jeg skjønner fremdeles ikke at det ble slettet i denne tråden. Når folk her inne oppfører seg dårlig er det på sin plass å reagere. 

 

Det er ikke blitt slettet. Den tråden står fremdeles.

Anonymkode: 04be5...0ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (4 minutter siden):

@Admin - seriøst, har du slettet spørsmålet mitt til deg om hvorfor du slettet i går også?? Og det etterfølgende svarene fra bl.a @påskelilje og @laban?

Det er ikke et spesielt godt debattklima på dol for tiden, og det er på sin plass å reagere når dette skjer. Det var det jeg gjorde, og det var det du slettet.

Om du sletter alle slike reaksjoner fra andre under argumentasjonen «avsporing», vil du bidra til at den spisse debattstilen får fortsette. Det hjelper ikke at brukere roper «au» når debattstil blir konfrontert, sletting må begrunnes med et mer dyptgående argument/regelbrudd på retningslinjer.  

Jeg skjønner fremdeles ikke at det ble slettet i denne tråden. Når folk her inne oppfører seg dårlig er det på sin plass å reagere. 

 

Stilte du ikke de spørsmålene i en egen tråd på "Spørsmål om forumet"?

Det var jo ikke ditt innlegg som var grunnen til sletting i den tråden, snarere tvert om. Er ikke alltid så lett å vite hva som er hensiktsmessig når det gjelder å stimulere til et bedre debattmiljø. Det ble en haug med ugreie kommentarer i den tråden etterhvert, som i alle fall lå langt utenfor hva som er ansett som vanlig folkeskikk. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
frosken skrev (21 minutter siden):

Stilte du ikke de spørsmålene i en egen tråd på "Spørsmål om forumet"?

Det var jo ikke ditt innlegg som var grunnen til sletting i den tråden, snarere tvert om. Er ikke alltid så lett å vite hva som er hensiktsmessig når det gjelder å stimulere til et bedre debattmiljø. Det ble en haug med ugreie kommentarer i den tråden etterhvert, som i alle fall lå langt utenfor hva som er ansett som vanlig folkeskikk. 

 

Nei jeg stilte spørsmålet i denne tråden i går formiddag.

Jeg ser nå at @Admin (det er vel Inge andre som har myndighet til det) har opprettet et eget innlegg som heter det samme som denne, bare at den heter «kommentarer til» først. Jeg står som oppretter av tråden, men den tråden har jeg altså ikke opprettet.

@Admin eller den hos dere som har opprettet en tråd med meg som forfatter - neste gang dere vurderer dette ønsker jeg å forespørres om dette er ok for meg først. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (10 minutter siden):

Nei jeg stilte spørsmålet i denne tråden i går formiddag.

Jeg ser nå at @Admin (det er vel Inge andre som har myndighet til det) har opprettet et eget innlegg som heter det samme som denne, bare at den heter «kommentarer til» først. Jeg står som oppretter av tråden, men den tråden har jeg altså ikke opprettet.

@Admin eller den hos dere som har opprettet en tråd med meg som forfatter - neste gang dere vurderer dette ønsker jeg å forespørres om dette er ok for meg først. 

Oj - det visste jeg ikke kunne gjøres. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

frosken skrev (Akkurat nå):

Oj - det visste jeg ikke kunne gjøres. 

Jeg har vært admin/mod på forum for mange år siden (ikke dette, naturlig nok), og det er helt vanlig at man kan ta et eller flere innlegg i en tråd og gjøre det om til en egen tråd. Det er ofte ønskelig fra brukerne at man gjør det i stedet for å slette innleggene når det skjer en avsporing.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (Akkurat nå):

Oj - det visste jeg ikke kunne gjøres. 

Ikke jeg heller og dette reagerer jeg veldig på. Den tråden er jo helt løsrevet fra kontekst, som var den andre tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært admin/mod på forum for mange år siden (ikke dette, naturlig nok), og det er helt vanlig at man kan ta et eller flere innlegg i en tråd og gjøre det om til en egen tråd. Det er ofte ønskelig fra brukerne at man gjør det i stedet for å slette innleggene når det skjer en avsporing.

Har ikke vært vanlig praksis på dol. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært admin/mod på forum for mange år siden (ikke dette, naturlig nok), og det er helt vanlig at man kan ta et eller flere innlegg i en tråd og gjøre det om til en egen tråd. Det er ofte ønskelig fra brukerne at man gjør det i stedet for å slette innleggene når det skjer en avsporing.

Det krever i såfall kløkt fra den som flytter deler av en diskusjon. I dette tilfellet er den nye tråden meningsløs uten Kashmirs innlegg om at tråden burde ligget på humor. Det var hennes innlegg som utløste avsporingen. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (2 minutter siden):

Jeg har vært admin/mod på forum for mange år siden (ikke dette, naturlig nok), og det er helt vanlig at man kan ta et eller flere innlegg i en tråd og gjøre det om til en egen tråd. Det er ofte ønskelig fra brukerne at man gjør det i stedet for å slette innleggene når det skjer en avsporing.

En av grunnene til at mange på dol ikke har hatt noe i mot såkalte avsporinger, er fordi det gamle forumoppsettet var slik at man alltid visste hvor i tråden man var. Avsporinger bidro til å gjøre trådene mer interessante. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kayia skrev (Akkurat nå):

Det krever i såfall kløkt fra den som flytter deler av en diskusjon. I dette tilfellet er den nye tråden meningsløs uten Kashmirs innlegg om at tråden burde ligget på humor. 

Ja, det skjer vel oftest når avsporingen går over i en diskusjon om et helt eget tema. En diskusjon som kan være bra og interessant i seg selv, men som er avsporing i den tråden. 

Noen brukere reagerer hvis man sletter avsporingen, noen reagerer hvis man flytter dem i egen tråd. Det er vanskelig å gjøre alle til lags som admin/mod. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (Akkurat nå):

En av grunnene til at mange på dol ikke har hatt noe i mot såkalte avsporinger, er fordi det gamle forumoppsettet var slik at man alltid visste hvor i tråden man var. Avsporinger bidro til å gjøre trådene mer interessante. 

Ja, derfor en del forum velger å flytte slike avsporinger i en egen tråd for å beholde det som er interessant diskusjon i stedet for å slette innleggene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...