Gå til innhold

Kommentar til moderering i tråden - Ånei, jeg har begynt å bli forkjøla og trenger råd til hvordan jeg kan holde meg mest mulig frisk?


Kayia

Anbefalte innlegg

Kayia skrev (På 24.3.2024 den 13.21):

Det er ikke et spesielt godt debattklima på dol for tiden, og det er på sin plass å reagere når dette skjer. Det var det jeg gjorde, og det var det du slettet.

Som Frosken nevner, diskusjonen ble særdeles ugrei etterhvert, og det hele startet med en avsporing fra en bruker. Når jeg da sletter det som startet avsporing er det helt normalt at også alt annet etter slettes da det gir null mening uten selve innlegget som startet det. 

Det blir ett særdeles dårlig debattklima om noen skaper brukerdebatt og hele tråden omhandler det etterpå. Da vil ikke folk svare fordi debattens tema dreier seg over på en eller flere brukere. Da blir det fjernet, enkelt og greit.

 

Å dele ut spørsmål og diskusjon til moderering som da også sporer av debatten har vært vanlig siden jeg begynte her i 2016, men det er veldig, veldig sjeldent det blir kommentarer om det så det skjer ikke så ofte. Om man ikke ønsker det så blir spørsmålene slettet for å ikke spore av debatten vider. Det jeg delte ut fra tråden som man da ser i denne tråden var svar til moderering, ikke avsporingen, som forøvrig endte opp i persondebatt og dermed ville blitt slettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kashmir-

Kanskje flere kumne vært bedre på å ignorere én avsporing? Og ikke benytte anledningen til å fortsette og å lage usaklige diskusjoner? 

Vet ikke hvor mange avsporinger jeg og andre ignorerer her. Det er ikke så vanskelig med mindre man ser det som en beleilig mulighet til å kritisere og få ut opparbeidet guffe? 

Noe å vurdere? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Kanskje flere kumne vært bedre på å ignorere én avsporing? Og ikke benytte anledningen til å fortsette og å lage usaklige diskusjoner? 

Vet ikke hvor mange avsporinger jeg og andre ignorerer her. Det er ikke så vanskelig med mindre man ser det som en beleilig mulighet til å kritisere og få ut opparbeidet guffe? 

Noe å vurdere? 

Det er ikke alle avsporinger som er usaklige eller handler om kritikk. Noen ganger er det bare et skifte i tema. Det nye tema kan være like interessant og saklig som det forrige, men det er likevel en avsporing. Da synes jeg det er bra hvis admin splitter det nye temaet i egen tråd fremfor å slette det som er en interessnat diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vhanja skrev (1 minutt siden):

Det er ikke alle avsporinger som er usaklige eller handler om kritikk. Noen ganger er det bare et skifte i tema. Det nye tema kan være like interessant og saklig som det forrige, men det er likevel en avsporing. Da synes jeg det er bra hvis admin splitter det nye temaet i egen tråd fremfor å slette det som er en interessnat diskusjon.

Ja? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Ja? 

Ref ditt forrige innlegg om at avsporinger var å lage usaklige diskusjoner for å kritisere. Derfor påpekte jeg at ikke alle avsporinger er av den art.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vhanja skrev (3 minutter siden):

Ref ditt forrige innlegg om at avsporinger var å lage usaklige diskusjoner for å kritisere. Derfor påpekte jeg at ikke alle avsporinger er av den art.

Nei, det vet jeg. Der ER mange avsporinher her, og det er ikke noe problem stort sett det. Tvert om iblant. 

Men noen ganger er det beste å ignorere. En får jo spørre seg om hensikten i å komnentere. Og når en for svar, å kommentere igjen. Med negarivt fortegn. Hva er da poenget? 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Nei, det vet jeg. Der ER mange avsløringer her, og det er ikke noe problem stort sett det. Tvert om iblant. 

Men noen ganger er det beste å ignorere. En får jo spørre seg om hensikten i å komnentere. Og når en for svar, å kommentere igjen. Med negarivt fortegn. Hva er da poenget? 

Det er selvsagt smartest å la være, men noen ganger blir man revet med. Det har både du og jeg vært skyldig i. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Det er selvsagt smartest å la være, men noen ganger blir man revet med. Det har både du og jeg vært skyldig i. :) 

Ja, selvfølgelig. Og da har jeg ikke klaget på moderering heller. Såvidt jeg har sett har du heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (1 minutt siden):

Ja, selvfølgelig. Og da har jeg ikke klaget på moderering heller. Såvidt jeg har sett har du heller? 

Jeg har aldri klaget på modereringen her inne. Ikke som jeg kan huske i hvert fall, noen ganger har jeg hukommelse som en tesil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Vhanja skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri klaget på modereringen her inne. Ikke som jeg kan huske i hvert fall, noen ganger har jeg hukommelse som en tesil.

Nei nettopp. 

Vi gjør feil alle sammen her. Både en og flere ganger. Og så handler det LITT om hva avsporing går ut på, hvor interessant sak er. Og ikke hvor mye man har mot den som avsporer.

Men nok om det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel DOL aldri vært et seriøst forum, men et sted man diskuterer for underholdningens skyld og for tidtrøyte.  Og avsporingene er jo det beste med hele forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Dorthe skrev (8 minutter siden):

Nå har vel DOL aldri vært et seriøst forum, men et sted man diskuterer for underholdningens skyld og for tidtrøyte.  Og avsporingene er jo det beste med hele forumet.

Det virket ikke slik før idag, ihvertfall ikke i tråden til @stjernestøv som plutselig forsvant før den var kommet ordentlig i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dorthe skrev (28 minutter siden):

Nå har vel DOL aldri vært et seriøst forum, men et sted man diskuterer for underholdningens skyld og for tidtrøyte.  Og avsporingene er jo det beste med hele forumet.

Deler av dol har da så avgjort vært seriøst for mange- mens andre har primært vært for underholdningens skyld. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
frosken skrev (3 minutter siden):

Deler av dol har da så avgjort vært seriøst for mange- mens andre har primært vært for underholdningens skyld. 

Hvilket segment er alternativdelen ment for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Hvilket segment er alternativdelen ment for?

Hva mener du med alternativdelen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
frosken skrev (1 minutt siden):

Hva mener du med alternativdelen?

Underforumet "Alternativ behandling".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Dorthe skrev (36 minutter siden):

Nå har vel DOL aldri vært et seriøst forum, men et sted man diskuterer for underholdningens skyld og for tidtrøyte.  Og avsporingene er jo det beste med hele forumet.

Det har med jevne mellomrom blitt klaget på forumet. De eldste brukerne har "savnet som det var før" x antall ganger, og det har vært klaging på nye brukere, anonyme og enkelte andre.  Det har vært to lengre tråder i 2016 og i 2019, og for kort tid siden. 

Den samme gamle leksa : nå er forunet ødelagt. Nå blir det aldri som før.

🙃

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Underforumet "Alternativ behandling".

Så lenge Stig Bruseth ga fagsvar der inne, så var vel det kanskje et av de mer seriøse forumene om alternativ medisin i Norge. Bruseth sto jo støtt både innenfor skolemedisin og alternativmedisin.  Og det alternative var ikke så veldig spaca heller sånn som jeg husker det, dette var jo før både engleskoler, shamanisme og annen moro.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (10 minutter siden):

Deler av dol har da så avgjort vært seriøst for mange- mens andre har primært vært for underholdningens skyld. 

Jeg har gjennom årene kost meg fælt her inne jeg og det er grunnen til at jeg er her enda.  Men jeg beveger meg sjelden inn på psykiatridelen 😉.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
frosken skrev (4 minutter siden):

Og det alternative var ikke så veldig spaca heller sånn som jeg husker det, dette var jo før både engleskoler, shamanisme og annen moro.

Ja, det er jo den retningen jeg følger. Likevel ble hele tråden borte uten forvarsel. Kan du bidra med en oppklaring her, @stjernestøv?

Endret av psykedeliker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...