Gå til innhold

Kommentar til moderering i tråden - Ånei, jeg har begynt å bli forkjøla og trenger råd til hvordan jeg kan holde meg mest mulig frisk?


Kayia

Anbefalte innlegg

psykedeliker skrev (5 minutter siden):

Ja, det er jo den retningen jeg følger. Likevel ble hele tråden borte uten forvarsel. Kan du bidra med en oppklaring her, @stjernestøv?

Jeg har ikke fått med meg den tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

psykedeliker
frosken skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke fått med meg den tråden.

Nei, den forsvant jo bare uten forvarsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

påskelilje
frosken skrev (18 minutter siden):

Jeg har ikke fått med meg den tråden. 

Ikke jeg heller. Synes det er trist at det modereres med så streng hånd for tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-

Det modereres ikke strengt her i det hele tatt! Har aldri vært på et nettsted hvor det er høyere under taket. 

Ps. Et norsk altså. Det bør undestrekes. 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Har aldri vært på et nettsted hvor det er høyere under taket.

Ikke helt enig. Her må vi jo gå på eggeskall sammenlignet med f.eks. puahate.com. Det eneste som ble moderert bort der var spamboter, og folk måtte forsvare seg mot personangrep selv. Dessverre brukte en av de amerikanske skoleskyterne det forumet for å publisere manifestet sitt, og det førte til at forumet ble lagt ned ikke så lenge etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (2 minutter siden):

Ikke helt enig. Her må vi jo gå på eggeskall sammenlignet med f.eks. puahate.com. Det eneste som ble moderert bort der var spamboter, og folk måtte forsvare seg mot personangrep selv. Dessverre brukte en av de amerikanske skoleskyterne det forumet for å publisere manifestet sitt, og det førte til at forumet ble lagt ned ikke så lenge etterpå.

Er puahate. Com et norsk forum? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
Kashmir skrev (2 minutter siden):

Er puahate. Com et norsk forum?

Nei, jeg tror det var amerikansk. Men det var interessant så lenge det varte. Desperate incels som tar ut sine frustrasjoner på hverandre kan være ganske underholdende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (6 minutter siden):

Nei, jeg tror det var amerikansk. Men det var interessant så lenge det varte. Desperate incels som tar ut sine frustrasjoner på hverandre kan være ganske underholdende.

Ok.

Ja, norske forum er som sagt strengere. Dette forumet er der hvor det blir moderert minst og at det er reaksjoner på mer alvorlige ting når det skjer. 

Syns ikke det er noe å klage på selv om sikkert alle kan være uenig i noe. 

 

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (1 minutt siden):

Syns ikke det er noe å klage på selv om sikkert alle kan være uenig i noe.

Jeg finner grunn til å klage på at tråden til @stjernestøv ble fjernet. @Admin kunne i det minste ha gitt oss en forklaring på hvorfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
psykedeliker skrev (Akkurat nå):

Jeg finner grunn til å klage på at tråden til @stjernestøv ble fjernet. @Admin kunne i det minste ha gitt oss en forklaring på hvorfor.

Jeg fikk det ikke med meg, så vet ikke alt som ble skrevet i den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Kashmir skrev (Akkurat nå):

Jeg fikk det ikke med meg, så vet ikke alt som ble skrevet i den. 

Tror ikke jeg gidder å skrive alt sammen en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Kashmir skrev (1 time siden):

Det modereres ikke strengt her i det hele tatt! Har aldri vært på et nettsted hvor det er høyere under taket. 

Du må være ny her. For oss som har vært her siden 90-tallet er det et svært strengt modereringsregime her for tiden.

Anonymkode: 735f0...52f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stjernestøv
psykedeliker skrev (5 timer siden):

Ja, det er jo den retningen jeg følger. Likevel ble hele tråden borte uten forvarsel. Kan du bidra med en oppklaring her, @stjernestøv?

Jeg vet ikke hvorfor tråden forsvant. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er bra at den tråden forsvant. Det å harselere med enkeltbrukere som har psykologiske utfordringer, og da på en måte som kan trigge dem til å bli verre, er virkelig ikke innafor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er bra at den tråden forsvant. Det å harselere med enkeltbrukere som har psykologiske utfordringer, og da på en måte som kan trigge dem til å bli verre, er virkelig ikke innafor.

Det Vhanja skrev her er årsaken til at tråden ble fjernet. Jeg er for bruken av alternativ medisin (man må huske at både kriopraktor, napratpat og akupunktur er alternativ medisin), men slik tråden var beveget den seg godt over i helseskadelige råd. 

Jeg ønsker å moderer minst mulig, men den siste tiden har det kommet nye brukere som begynner å krangle seg imellom, gir helseskadelige råd som kan påvirke brukere i en negativ retning og føre til at de blir mer syke, latteliggjør brukere på psykiatri og tuller med alvorlige temaer. Jeg har tatt til meg tilbakemeldingene om å rydde mindre avsporinger i åpent og de generelle trådene. Men de medisinske forumene og tråder om sykdom har det alltid vært en viss grense siden jeg begynte i 2016 og den kommer jeg til å fortsette med. 

Jeg har nesten fått mer rapporter av faste brukere den siste måneden enn jeg har hatt sammenlagt siden 2016, så dette er ikke noe bare jeg opplever som ett økt problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Admin skrev (2 timer siden):

men slik tråden var beveget den seg godt over i helseskadelige råd. 

Hva var de helseskadelige rådene? Leste du i det hele tatt hva jeg faktisk skrev i tråden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Dorthe skrev (13 timer siden):

Nå har vel DOL aldri vært et seriøst forum, men et sted man diskuterer for underholdningens skyld og for tidtrøyte.  Og avsporingene er jo det beste med hele forumet.

Enig i at avsporingene er det beste med forumet. Hvis man kun vil ha seriøst kan man lese leksikon

Forøvrig lurer jeg på om ikke det alltid er de samme 2-5 brukerne som rapporterer bestandig. 

Anonymkode: 615f5...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Enig i at avsporingene er det beste med forumet. Hvis man kun vil ha seriøst kan man lese leksikon

Forøvrig lurer jeg på om ikke det alltid er de samme 2-5 brukerne som rapporterer bestandig. 

Anonymkode: 615f5...25e

Antagelig er det de samme 2-5 brukerne som avsporer bestandig også.

Endret av Vhanja
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vhanja skrev (1 minutt siden):

Antagelig er det de samme 2-5 brukerne som avsporer bestandig også.

Mye spekulering nå, synes jeg. Admin sier at hun har fått mange rapporter fra faste brukere, så neppe noen grunn til å tro at det er de samme som rapporterer hele tiden. Og når det gjelder såkalte avsporinger, så er det veldig mange av oss som kan ende opp med å gjøre det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

frosken skrev (Akkurat nå):

Mye spekulering nå, synes jeg. Admin sier at hun har fått mange rapporter fra faste brukere, så neppe noen grunn til å tro at det er de samme som rapporterer hele tiden. Og når det gjelder såkalte avsporinger, så er det veldig mange av oss som kan ende opp med å gjøre det. 

Jeg vet det, jeg ville bare flåse litt tilbake til anonymbruker som skrev det. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...