Gå til innhold

Kommentar til moderering i tråden - Ånei, jeg har begynt å bli forkjøla og trenger råd til hvordan jeg kan holde meg mest mulig frisk?


Kayia

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Vhanja skrev (17 minutter siden):

Jeg vet det, jeg ville bare flåse litt tilbake til anonymbruker som skrev det. ;) 

Hater du anonyme? 

Anonymkode: 42b07...110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hater du anonyme? 

Anonymkode: 42b07...110

Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (3 timer siden):

Hva var de helseskadelige rådene? Leste du i det hele tatt hva jeg faktisk skrev i tråden?

Slik svarene var lagt opp ga det støtte til å ta helseskadelige valg. Når man har vært her mange år blir man kjent med brukere, og hvilke diagnoser de har, hvordan de har det, og man kjenner fort igjen hvordan de har det når det begynner å gå dårlig og de fleste her støtter godt opp om de og kommer med korrekt informasjon slik at brukerene ikke tar feil valg basert på tidligere erfaringer.

 

frosken skrev (3 timer siden):

Mye spekulering nå, synes jeg. Admin sier at hun har fått mange rapporter fra faste brukere, så neppe noen grunn til å tro at det er de samme som rapporterer hele tiden. Og når det gjelder såkalte avsporinger, så er det veldig mange av oss som kan ende opp med å gjøre det. 

Det var flere brukere ja, faste brukere som har vært her over lengre tid som gjorde at jeg reagerte på det. Avsporinger som må ryddes har jeg opplevd sjeldent siden jeg startet her i 2016. De fleste har avsport, men allikevel holdt seg innenfor temaet og dermed ryddes det ikke. Det som har vært den siste tiden kan mer minne om kjekling og drittslenging og dermed har det blitt ryddet som avsporinger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Admin skrev (1 minutt siden):

Slik svarene var lagt opp ga det støtte til å ta helseskadelige valg.

Dette bestrider jeg, det er en subjektiv tolkning av mine utsagn. Noe av det første jeg skrev i tråden var at for å være en god esoteriker må man også være en god eksoteriker. Vet du i det hele tatt hva det betyr?

Admin skrev (4 minutter siden):

Når man har vært her mange år blir man kjent med brukere, og hvilke diagnoser de har, hvordan de har det, og man kjenner fort igjen hvordan de har det når det begynner å gå dårlig og de fleste her støtter godt opp om de og kommer med korrekt informasjon slik at brukerene ikke tar feil valg basert på tidligere erfaringer.

Dette er bløt kynisme i praksis, og en form for umyndiggjøring av de det gjelder. Det eneste du oppnår er at brukere som søker sanne åndelige opplevelser leter etter dem andre steder. Og da ender de gjerne opp hos dem som selger "magnetisk vann" og kommer med skrøner om at legene på Haukeland har prøvd å få tak i det vannet. Ingenting av det jeg skrev var usant, og retten til å søke sanne åndelige opplevelser er omfattet av religionsfriheten - uavhengig av om man har en psykisk lidelse eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (55 minutter siden):

Ingenting av det jeg skrev var usant, og retten til å søke sanne åndelige opplevelser er omfattet av religionsfriheten - uavhengig av om man har en psykisk lidelse eller ikke.

Religionsfrihet (og heller ikke ytringsfrihet) har ingenting å si på et privateid forum. Her kan eierne av forumet sette akkurat de retningslinjer de vil, så er det opp til brukerne om de ønsker å være her under de reglene eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker skrev (57 minutter siden):

Dette bestrider jeg, det er en subjektiv tolkning av mine utsagn. Noe av det første jeg skrev i tråden var at for å være en god esoteriker må man også være en god eksoteriker. Vet du i det hele tatt hva det betyr?

Dette er bløt kynisme i praksis, og en form for umyndiggjøring av de det gjelder. Det eneste du oppnår er at brukere som søker sanne åndelige opplevelser leter etter dem andre steder. Og da ender de gjerne opp hos dem som selger "magnetisk vann" og kommer med skrøner om at legene på Haukeland har prøvd å få tak i det vannet. Ingenting av det jeg skrev var usant, og retten til å søke sanne åndelige opplevelser er omfattet av religionsfriheten - uavhengig av om man har en psykisk lidelse eller ikke.

Det ble snakk om retningslinjer som måtte godtas, og annet som gjorde at tråden dermed ble fjernet. Både trådstarter og andre brukere reagerte på måten du snakket til trådstarter på, samt at den ble rapportert inn.

 

Og som Vhanja skriver, dette er ett privateid forum som har et eget regelverk man må følge. Jeg har absolutt ikke noe imot alternativ behandling, bruker det selv ganske aktivt så jeg ser ikke noe galt i at folk tar alternative valg, men måten det ble lagt frem på var ikke en måte vi ønsker å stå inne for at deles på vårt forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

psykedeliker
Admin skrev (2 minutter siden):

Det ble snakk om retningslinjer som måtte godtas, og annet som gjorde at tråden dermed ble fjernet.

Dette er standardformuleringer fra min side. Alle som søker råd hos meg må godta disse, slik at jeg kan referere til dem lengre ut i prosessen. Det er slik mitt opplegg fungerer. Det er ikke et "helseskadelig råd".

Admin skrev (3 minutter siden):

Og som Vhanja skriver, dette er ett privateid forum som har et eget regelverk man må følge.

Da må kanskje reglene formuleres litt tydeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Admin skrev (2 timer siden):

 

 

Det var flere brukere ja, faste brukere som har vært her over lengre tid som gjorde at jeg reagerte på det. Avsporinger som må ryddes har jeg opplevd sjeldent siden jeg startet her i 2016. De fleste har avsport, men allikevel holdt seg innenfor temaet og dermed ryddes det ikke. Det som har vært den siste tiden kan mer minne om kjekling og drittslenging og dermed har det blitt ryddet som avsporinger.

Det er jeg enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Everybody skrev (På 26.3.2024 den 21.27):

Har aldri rapportert noe som helst jeg. Er ikke en tyster.

Jeg har heller aldri rapportert. Forundrer meg stadig over disse faste brukerne som stadig rapporterer alt mulig. Det er nok de samme 3 stykkene som rapporterer hver gang. 

Anonymkode: 615f5...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Everybody skrev (På 26.3.2024 den 21.27):

Har aldri rapportert noe som helst jeg. Er ikke en tyster.

 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har heller aldri rapportert. Forundrer meg stadig over disse faste brukerne som stadig rapporterer alt mulig. Det er nok de samme 3 stykkene som rapporterer hver gang. 

Anonymkode: 615f5...25e

Jeg tror dette er litt kultur? Nå syns jeg for ordens skyld at noe BØR rapporteres ( og ikke mye! ) men det er så mange forventninger og konfliktskyhet + ekstrem lav terskel for å bli krenket og ikke minst bære det med seg... til at andre rydder opp. "Ring politiet" "si fra til leder" "si fra til styret" "si fra til rektor" og..."kontakt media" 🙃

Å rydde opp selv er mange bemerkelsesverdige dårlige på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

psykedeliker
Everybody skrev (På 26.3.2024 den 21.27):

Er ikke en tyster.

Så det du egentlig sier her er at det er politiet som driver DOL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
psykedeliker skrev (54 minutter siden):

Så det du egentlig sier her er at det er politiet som driver DOL?

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kashmir-
Everybody skrev (14 minutter siden):

Ja.

Er du ironisk? Ikke godt å vite med deg. Du er en nøtt 🙃 eller er det meg ( utelukker ikke det akkurat... ) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
psykedeliker skrev (1 time siden):

Så det du egentlig sier her er at det er politiet som driver DOL?

Er politiet de eneste man kan tyste til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Everybody
Kashmir skrev (21 minutter siden):

Er du ironisk? Ikke godt å vite med deg. Du er en nøtt 🙃 eller er det meg ( utelukker ikke det akkurat... ) 

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
Everybody skrev (14 minutter siden):

Ja.

Der kan du se. Det er fordi du er ei nøtt, så blir jeg usikker.

Og der la jeg mer eller mindre elegant skylda på deg for at jeg noen ganger er dum som en loff.

Takk for at du biter i deg 😆

Endret av Kashmir
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har heller aldri rapportert. Forundrer meg stadig over disse faste brukerne som stadig rapporterer alt mulig. Det er nok de samme 3 stykkene som rapporterer hver gang. 

Anonymkode: 615f5...25e

Det er jo ikke sånn at noen "stadig rapporterer alt mulig". Admin skrev at det akkurat den siste måneden har kommet mange rapporter fra faste brukere. 

Og nei, jeg føler meg ikke truffet. Jeg rapporterer innlegg fra nye/uerfarne brukere som undertegner med fullt navn, reklame (typisk når noen søker opp og drar fram 20 år gamle tråder for å lenke til sin egen nettside), spam-innlegg på uforståelige språk og - en veldig sjelden gang - brukerdebatt, når noen skriver om andre brukere i stedet for til dem direkte. Jeg sender et ensifret antall rapporter i året, og de fleste gjelder fullt navn eller reklame i eldgamle tråder.

Endret av laban
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir-
laban skrev (1 minutt siden):

Det er jo ikke sånn at noen "stadig rapporterer alt mulig". Admin skrev at det akkurat den siste måneden har kommet mange rapporter fra faste brukere. 

Og nei, jeg føler meg ikke truffet. Jeg rapporterer innlegg fra nye/uerfarne brukere som undertegner med fullt navn, reklame (typisk når noen søker opp og drar fram 20 år gamle tråder for å lenke til sin egen nettside), spam-innlegg på uforståelige språk og - en veldig sjelden gang - brukerdebatt, når noen skriver om andre brukere i stedet for til dem direkte. Jeg sender et ensifret antall rapporter i året.

Er det ikke sånn at noen stadig rapporterer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kashmir skrev (Akkurat nå):

Er det ikke sånn at noen stadig rapporterer? 

Det må du spørre admin om, ikke meg. Men jeg tolket ikke admins innlegg slik, bare at det hadde vært en økning akkurat siste måned - og at det ellers er få rapporter:

Jeg har nesten fått mer rapporter av faste brukere den siste måneden enn jeg har hatt sammenlagt siden 2016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...