Lillebolle35 Skrevet 7. august 2018 Skrevet 7. august 2018 Hei. Jeg har akkurat fått diagnosen Bipolar type 2,og er satt på litium. Er akkurat nå inne i en tøff, depressiv periode som har var lenge. Ønsker å høre andres erfaring med litium. Hvor lang tid tok det før du merket bedring? Har du opplevd noen bivirkninger? Takker for svar:) 0 Siter
Fionys Skrevet 7. august 2018 Skrevet 7. august 2018 Husker ikke hvor lang tid det gikk før jeg merket bedring. Bivirkninger jeg har hatt er tørste, munntørrhet og periodevis dårlig mage. 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 Jeg ble følelsesmessig avflatet av det, også fikk jeg skjelving på hendene - noe som ødela for hobbyer jeg har (tegning, maling). Men det er mange som har god effekt av det, så jeg skal ikke svartmale Litium heller. 0 Siter
Gjest Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 Jeg tålte ikke lithium. Ble "dausjuk" under opptrapping, så måtte bare stoppe. Har bp2 som deg. 0 Siter
kupton Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 Litium reduserer nyrenes evne til å konsentrere urinen. Derfor må kroppen produsere ca 500 ml (en halv liter) mer urin per døgn for å kvitte seg med samme mengde avfallsstoffer. Denne økte urinmengden må selvsagt kompenseres ved at en må drikke tilsvarende mer - tilnærmet tre melkeglass. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 8. august 2018 Skrevet 8. august 2018 56 minutter siden, kupton skrev: Litium reduserer nyrenes evne til å konsentrere urinen. Derfor må kroppen produsere ca 500 ml (en halv liter) mer urin per døgn for å kvitte seg med samme mengde avfallsstoffer. Denne økte urinmengden må selvsagt kompenseres ved at en må drikke tilsvarende mer - tilnærmet tre melkeglass. Jeg er disponert for nyrestein og lurer på om Litium kan påvirke dette? Anonymkode: acdce...3a9 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 3 timer siden, anbr42 skrev: Jeg tålte ikke lithium. Ble "dausjuk" under opptrapping, så måtte bare stoppe. Har bp2 som deg. Hvordan "dausjuk" ble du? Anonymkode: 12498...246 0 Siter
Gjest Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan "dausjuk" ble du? Anonymkode: 12498...246 Veldig svimmel. Kunne ikke gå oppreist, og følte meg skikkelig dårlig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 4 timer siden, anbr42 skrev: Veldig svimmel. Kunne ikke gå oppreist, og følte meg skikkelig dårlig. Åja. Jeg har dessverre ingen svar til deg. Men du kan vel høre med lege? Anonymkode: 12498...246 0 Siter
Gjest elina777 Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 18 timer siden, kupton skrev: Litium reduserer nyrenes evne til å konsentrere urinen. Derfor må kroppen produsere ca 500 ml (en halv liter) mer urin per døgn for å kvitte seg med samme mengde avfallsstoffer. Denne økte urinmengden må selvsagt kompenseres ved at en må drikke tilsvarende mer - tilnærmet tre melkeglass. Tror litium påvirker nyrene mine mye mer, må drikke 5 liter jeg? 0 Siter
Gjest Skrevet 9. august 2018 Skrevet 9. august 2018 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Åja. Jeg har dessverre ingen svar til deg. Men du kan vel høre med lege? Anonymkode: 12498...246 Ja, det var legen som sa til meg at det ikke var medisinen for meg, og så seponerte han den. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.