Gå til innhold

Vil snakke med en annen psykolog enn den jeg har nå. Kan jeg si ifra om det??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innlagt på dps psykiatrisk avdeling.

De har 2 psykologer som tilhører avdelingen og 1 lege.

Den psykologen som jeg snakker med her liker jeg ikke!! Har snakket med hun andre å hun er mye bedre å prate med. Kan jeg hente å prate med hun jeg har p si at jeg vil snakke med den andre psykologen???

Det er lov det?

Videoannonse
Annonse
FjellOgDalar
Skrevet

Jeg fikk en gang en psykiater det var totalt kjæsj med under en innleggelse. Dette var på en åpen akuttpost ved sykehus, hvor jeg hadde blitt overført etter noe tid på lukka. Der hadde jeg hatt en behandler jeg virkelig følte meg fortrolig med. Jeg følte meg sett og hørt. Dessuten opplevde jeg at kommunikasjonen var god begge veier. Så da det ikke gikk spesielt bra med psykiateren på åpen, presterte jei g å si følgende: "Jeg hadde aldri forestilt meg at jeg kom til å si noe slikt, men jeg skulle nesten ønske jeg fortsatt var på lukka." Da skjønte de at jeg måtte ha en annen behandler under oppholdet, at det ikke hjalp å si at jeg måtte gi denne psykiatere flere kjangser. Men saken var at jeg rett og slett ble redd for han. Så de klarte å ordne så jeg fikk plass os en LIS-lege, dvs lege i spesialisering. Disse er enten på vei innen allmennmedisin, eller sikter på å bli psykiatere. Denne legen var godt voksen, og helt fantastisk å snakke med. Så det koker ned til at det kan gå an å få bytte behandler. Jeg mener det er fullstendig antiterapeutisk og kontraproduktivt å ha en behandler det ikke funker med. Det ville jeg brukt som begrunnelse for et slikt spørsmål - som Kupton sier. Deter alltid greit å spørre. Jeg vil føye til at det verste som skjer er at de sier nei. De fleste skjønner dog at dette med personkjemi er viktig i en terapirelasjon. .

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...