Gå til innhold

Yoga for ordentlig nybegynner


umakenverdt

Anbefalte innlegg

Jeg skal prøve å lære meg å utføre lett yoga, ikke for å trene, men for å bli litt mer i kontakt med kroppen min (føle at jeg er tilstede i den). Jeg har prøvd noen korte yoga for beginners økter (youtube), men sitter igjen med noen spørsmål og lurer på om andre her har noen erfaringer.

Jeg er svært overvektig og en del av øvelsene (selv lette) får jeg ikke til å utføre, enten ikke i det hele tatt eller ikke ordentlig. Når jeg prøver på yoga for beginners økter er det veldig forskjellig hva de slik jeg ser det legger i ordet "beginners". 

Er det noen som har noen råd til hvordan en svært overvektig og komplett nybegynner i yoga bør starte. Hvor lange økter helt i starten for eksempel? Hvilke type øvelser eller type yoga kan passe til mitt formål. Ser jo at det er forskjellige typer. Vil også helst svært gjerne starte med øvelser for meg selv, og ikke bli med på timer eller lignende, for det er et altfor stort steg.

Vil bare ha litt innspill dersom noen har noe å dele, da jeg er usikker på hvordan jeg best mulig skal ta meg frem med det utgangspunktet jeg har.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg ville ha sendt en epost til en instruktør på ditt bosted som driver kurs. Legg frem dette for ham/henne og forhør deg hvordan du bør gå frem. Forklar at akkurat nå passer det dessverre ikke med kurs men at kanskje muligheten er der på et senere tidspunkt. Da får du kyndig veiledning på hvor du skal begynne. Kanskje en yoga-pt kan være noe for deg i begynnelsen, i enkelte storbyer er det en løsning. Om du føler for å være for deg selv kan du som jeg startet med få råd om hvor på nett du bør se etter videoer fordi det finnes mye rart av yoga og alt er ikke like bra. Skal du først begynne med det så finn deg et slags online kurs eller noe slikt.

Anonymkode: b72a3...d3a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...