Gå til innhold

Bekymrer du deg over at partneren kan ha mistet forelskelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når jeg spør han så sier han at han er for sliten til sex. Og at han er kjempeglad i meg, og at det har ikke med meg å gjøre. Han sier at han er ikke sånn som ser på sex som et must. Men at kjærlighet til hveandre er et must i et forhold. Hva skal jeg si mer om den saken? Han sier jo at han er for sliten, og at det ikke har med meg å gjøre.... Jeg vil ikke mase på han. Og jeg regner med at han elsker meg siden han ikke har gjort det slutt. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Du får ta ham med på joggetur, da. Sex er tross alt ikke så slitsomt. Man må stå på ganske hardt for i det hele tatt å bli andpusten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Gargamel skrev:

Du får ta ham med på joggetur, da. Sex er tross alt ikke så slitsomt. Man må stå på ganske hardt for i det hele tatt å bli andpusten. 

Jeg bør mulig regne med at han ikke tenner på meg, og at det er det som er problemet. Men jeg sliter med å forstå hvorfor han viser tenning på meg, men han vil ikke ha sex ( altså han får ereksjon, men han vil ikke ha sex)... Og jeg sliter med å forstå hvorfor han planlegger fremtiden med meg... og alt det uten å være interessert. Vanskelig å forstå. Jeg ønsker jo heller ikke å mase på han når svaret han sier er at han er sliten og har mye å gjøre i kollektivet, og jobb. Han jobber også døgnet rundt omtrent for han har en spesiell jobb... veldig krevende jobb.... Men jeg er ikke typen til å mase om han gir meg svar om at han er trøtt. Noe annet virker jo dumt ut. Han sier jo at han elsker meg. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Du får ta ham med på joggetur, da. Sex er tross alt ikke så slitsomt. Man må stå på ganske hardt for i det hele tatt å bli andpusten. 

Er godt mulig at menn er litt feige... Mulig at han ikke har de rette følelser for meg, men våger ikke å si det eller avslutte? ... Jeg får inderlig håpe at han ville sagt fra om det var tilfelle.... 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

Om han er ortodoks hadde han nok neppe brutt forbudet en til to ganger i måneden... ;) Og - da ville han snakket om ekteskap, ikke barn...

Jeg er fremdeles ikke overbevist her...

Han er ikke ortodoks katolsk. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er romersk katolsk. Og han er oppvokst i et meget religiøst hjem. Han fortalte til meg at enkelte mennesker i livet hans aldri må få vite at vi har hatt sex eller har sex. 

Og læren det er ifølge hva jeg leser på nettet: Og ifølge det som står skrevet så er det vel ikke så rart at jeg tenker at årsaken muigens ligger på annet enn på at det har med meg å gjøre. 

 

Romersk katolisisme lærer at sex før ekteskap er en dødelig synd. Synd kobler deg fra Gud. Hvis du har sex før ekteskapet, bør du ikke ta nattverden før du går til bekjennelse. 
Fra den katolske katekesmen ødelegger dødelig synd kjærlighet i menneskets hjerte ved en alvorlig brudd på Guds lov ; det gjør mennesket vekk fra Gud, hvem er hans endelige ende og hans berømmelse, ved å foretrekke en mindreverdig godhet til ham. "

Hvis du har hatt sex uten å være gift, prøv å gå til bekjennelse så snart som mulig. Lær hvorfor sex før ekteskap er problemer, og be for visdom at du forstår hvorfor det er feil og motet til å avholde seg. Gud elsker deg, forstår, og han tilgir.

Når du ser på om noe er en dødelig synd, må du virkelig vurdere betingelsene for en dødelig synd fordi selv om det er alvorlig sak, kan synden ikke være dødelig.

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er godt mulig at menn er litt feige... Mulig at han ikke har de rette følelser for meg, men våger ikke å si det eller avslutte? ... Jeg får inderlig håpe at han ville sagt fra om det var tilfelle.... 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Etter min erfaring med å være mann, så er ikke menn veldig raske til å kutte ut sex når de tviler på et forhold. Å

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er ikke ortodoks katolsk. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Ortodoks betyr to forskjellige ting i denne sammenhengen. Kayia mener nok ortodoks i betydningen bokstavtro, eller sterkt troende. Ikke som i østlig-ortodoks katolikk (som man finner i Russland) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Gargamel skrev:

Etter min erfaring med å være mann, så er ikke menn veldig raske til å kutte ut sex når de tviler på et forhold. Å

Ortodoks betyr to forskjellige ting i denne sammenhengen. Kayia mener nok ortodoks i betydningen bokstavtro, eller sterkt troende. Ikke som i østlig-ortodoks katolikk (som man finner i Russland) 

Min erfaring med menn fra tidligere er at menn har null problemer med å ha sex selv om de tviler på en dame eller selv om de føler en dame er feil. Jeg har også inntrykk av at menn som ikke er interessert i en dame som oftest sier ifra om at det ikke funker mer istedet for å fortelle for alle i familien, vennene, og høyt foran mennesker at han elsker meg... Det er jo litt rart at han vil utlegge for alle at han elsker meg om han ikke er interessert. 

Han er ikke ortodoks katolikk. Han er romersk katolsk, og er oppvokst i et ganske så religiøst hjem. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Gargamel skrev:

Etter min erfaring med å være mann, så er ikke menn veldig raske til å kutte ut sex når de tviler på et forhold. Å

Ortodoks betyr to forskjellige ting i denne sammenhengen. Kayia mener nok ortodoks i betydningen bokstavtro, eller sterkt troende. Ikke som i østlig-ortodoks katolikk (som man finner i Russland) 

Først så mistenkte jeg at han var katolikk. Men etter å ha vært på besøk hos familien hans så forsto jeg med en gang at han var fra et religiøst hjem. Jeg fikk også klar beskjed om at vi måtte være forsiktig slik at ikke familien hans forsto at vi hadde sex. For da vil de reagere sa han. Så det er mye som gjør at jeg tenker at dette har med hans oppvekst å gjøre. Oppvekst er heller ikke et valg. Man blir formet og man får holdninger utifra hvordan man er oppvokst. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke enkelt å vite hva en skal gjøre med en slik situasjon. Men jeg velger faktisk å tro på at han elsker meg inntil det motsatte er bevist, tiltross for dette med manglende sex. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Først så mistenkte jeg at han var katolikk. Men etter å ha vært på besøk hos familien hans så forsto jeg med en gang at han var fra et religiøst hjem. Jeg fikk også klar beskjed om at vi måtte være forsiktig slik at ikke familien hans forsto at vi hadde sex. For da vil de reagere sa han. Så det er mye som gjør at jeg tenker at dette har med hans oppvekst å gjøre. Oppvekst er heller ikke et valg. Man blir formet og man får holdninger utifra hvordan man er oppvokst. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Det skurrer med en 40-åring som er redd for at foreldre skal tro ham har sex. Jeg sier ikke at det ikke stemmer, jeg tenker bare at han har vel mye bagasje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Xtra skrev:

Det skurrer med en 40-åring som er redd for at foreldre skal tro ham har sex. Jeg sier ikke at det ikke stemmer, jeg tenker bare at han har vel mye bagasje.

Det er nok mye som vi norske kan ha problemer å forstå oss på. Og han sliter muligens med å forklare årsaken til hvorfor han vil unngå sex. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok mye som vi norske kan ha problemer å forstå oss på. Og han sliter muligens med å forklare årsaken til hvorfor han vil unngå sex. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Jeg har vondt for å tro kulturforskjellene er SÅ store.

Anonymkode: 42958...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vondt for å tro kulturforskjellene er SÅ store.

Anonymkode: 42958...c5e

Jeg vet ikke. Jeg trodde at kulturforskjellene ikke var så store. Men vi vet jo fortsatt at det fins nok folk på kloden som ikke vil ha sex før ekteskap, eller som ser på det som synd.... 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vondt for å tro kulturforskjellene er SÅ store.

Anonymkode: 42958...c5e

Men jeg sliter med hva jeg skal tro, og jeg lener meg heller bakover istedet for å forvente at han er interessert. Jeg forsøker å se det ann og ikke forvente noe som helst. Jeg har sterke følelser for han, men jeg velger å forholde meg til at jeg vet egentlig ikke hva han egentlig føler og tenker. Men jeg er iallefall veldig glad i han. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vondt for å tro kulturforskjellene er SÅ store.

Anonymkode: 42958...c5e

Så i går da han begynte å kysse meg, så begynte jeg automatisk nærmest å rygge... og snu meg bort... fordi jeg er usikker på hans egentlige følelser. Så det som skjer er jo at jeg begynner å trekke meg bort fysisk selv. Men allikevel så tenker jeg at det kan skyldes religion eller oppvekst osv. For hvorfor skal han fortelle alle at han elsker meg? 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har vondt for å tro kulturforskjellene er SÅ store.

Anonymkode: 42958...c5e

Jeg synes antydningene om trolling er en uting.

Snakk med noen som har brutt ut av Smiths venner f.eks, så skjønner du at det som beskrives i denne tråden ikke er så utrolig allikevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes antydningene om trolling er en uting.

Snakk med noen som har brutt ut av Smiths venner f.eks, så skjønner du at det som beskrives i denne tråden ikke er så utrolig allikevel. 

Det er nok en årsak til at kirkene fortsatt eksisterer også. Som vi snakker om så er det nok kristne igjen på kloden som følger boken. Eller skal vi anta at alle i verden har sex før ekteskap? ;) 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Jeg synes antydningene om trolling er en uting.

Snakk med noen som har brutt ut av Smiths venner f.eks, så skjønner du at det som beskrives i denne tråden ikke er så utrolig allikevel. 

Ja, jeg tror at du tror på meg anngående at jeg ikke troller. Jeg hadde aldri hatt interesse av å sitte å skrive om dette på et forum om det var bare tull og tøys :) 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først så mistenkte jeg at han var katolikk. Men etter å ha vært på besøk hos familien hans så forsto jeg med en gang at han var fra et religiøst hjem. Jeg fikk også klar beskjed om at vi måtte være forsiktig slik at ikke familien hans forsto at vi hadde sex. For da vil de reagere sa han. Så det er mye som gjør at jeg tenker at dette har med hans oppvekst å gjøre. Oppvekst er heller ikke et valg. Man blir formet og man får holdninger utifra hvordan man er oppvokst. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

En 40-åring som er redd foreldrene skal få vite at dere har sex selv om dere ikke er gift? Hallo?! Vi lever faktisk i 2018 her! Jeg hadde trukket meg ut av dette forholdet for lenge, lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lillemus skrev:

En 40-åring som er redd foreldrene skal få vite at dere har sex selv om dere ikke er gift? Hallo?! Vi lever faktisk i 2018 her! Jeg hadde trukket meg ut av dette forholdet for lenge, lenge siden.

Det hadde vært så turn off at det ikke hadde blitt noe mer. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...