Gå til innhold

Bekymrer du deg over at partneren kan ha mistet forelskelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Så om dere får barn så blir du i praksis alenemor med en far som stikker innom når det passer ham? Hvordan passer det inn i hans strengt katolske tro???

Har han tenkt at dere skal fortsette å være "bare" kjærester slik at du har all jobben med barnet og han skal fortsette å bo i dette familiekollektivet og ha det fritt og godt der? Jeg håper virkelig du bruker prevensjon!!!

Ikke vet jeg, men gjetter at han tenker å gifte seg og starte familieliv dersom TS skulle bli gravid. Og kanskje vil ingen ting endre seg før hun evt. blir gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Så om dere får barn så blir du i praksis alenemor med en far som stikker innom når det passer ham? Hvordan passer det inn i hans strengt katolske tro???

Har han tenkt at dere skal fortsette å være "bare" kjærester slik at du har all jobben med barnet og han skal fortsette å bo i dette familiekollektivet og ha det fritt og godt der? Jeg håper virkelig du bruker prevensjon!!!

Selv om fyen er veldig snill og alt det, så ser jeg mye negativt rundt situasjonen vår. Det er mye som er rart for å si det sånn. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Xtra skrev:

Ikke vet jeg, men gjetter at han tenker å gifte seg og starte familieliv dersom TS skulle bli gravid. Og kanskje vil ingen ting endre seg før hun evt. blir gravid.

Jeg tror at hvis jeg hadde blitt gravid så ville han nok ha mest mulig kontakt med barnet sitt, så da vil jeg gjette at han vil flytte sammen. Alt tyder på det utifra personligheten hans. Han er veldig glad i familie. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror at hvis jeg hadde blitt gravid så ville han nok ha mest mulig kontakt med barnet sitt, så da vil jeg gjette at han vil flytte sammen. Alt tyder på det utifra personligheten hans. Han er veldig glad i familie. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Men det er hårreisende at du er med på å lage barn før du har klarhet i dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har forsøkt å spurt han litt om religionen, men han sier at han vil ikke prate om det. Men han poengterer samtidig at han er katolikk, og praktiserer det. Og at det er noe spesielt for han å være sammen med en som ikke er katolikk. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Da hadde jeg svart noe sånt som at "for meg er det noe nytt og ukjent å være sammen med en som er katolikk, så du må nesten fortelle meg litt om hva det betyr for deg at du 'praktiserer det'. Jeg er nysgjerrig på og interessert i hvilken betydning det har for forholdet vårt, sexlivet vårt og eventuelt familieliv med barn. Hvis vi ikke snakker om dette i det hele tatt, kommer jeg til å gruble så mye på dette at det kommer til å gå utover følelsene mine for deg. Jeg klarer ikke å gå 100% inn for å få barn med deg før jeg vet litt mer om disse tingene".

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Xtra skrev:

Ikke vet jeg, men gjetter at han tenker å gifte seg og starte familieliv dersom TS skulle bli gravid. Og kanskje vil ingen ting endre seg før hun evt. blir gravid.

Jeg vet at jeg må forsøke å være tøff og finne ut av dette. Han har ikke virket så gira på å treffe meg i det siste  Men han sier at han har mye å gjøre, og at han vil se meg snart. Jeg synes situasjonen er rar. Og det er tøfft psykisk med tanke på at jeg er redd for å gå på nok et brudd. Men jeg må bare forsøke å gjøre det beste jeg kan utfra situasjonen. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, laban skrev:

Da hadde jeg svart noe sånt som at "for meg er det noe nytt og ukjent å være sammen med en som er katolikk, så du må nesten fortelle meg litt om hva det betyr for deg at du 'praktiserer det'. Jeg er nysgjerrig på og interessert i hvilken betydning det har for forholdet vårt, sexlivet vårt og eventuelt familieliv med barn. Hvis vi ikke snakker om dette i det hele tatt, kommer jeg til å gruble så mye på dette at det kommer til å gå utover følelsene mine for deg. Jeg klarer ikke å gå 100% inn for å få barn med deg før jeg vet litt mer om disse tingene".

 

 

Problemet er at vi knappt har tid sammen alene. Kollektivet er med han hele tiden omtrent. Han er sjelden alene med meg. Det er også et problem. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Problemet er at vi knappt har tid sammen alene. Kollektivet er med han hele tiden omtrent. Han er sjelden alene med meg. Det er også et problem. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Hvorfor går dere ikke f.eks. turer ute? Han har vel ikke hele kollektivet med på turer i skogen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at vi knapt har tid sammen alene. Kollektivet er med han hele tiden omtrent. Han er sjelden alene med meg. Det er også et problem. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Invitér ham til deg, eller finn et fredelig sted på nøytral bane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Xtra skrev:

Hvorfor går dere ikke f.eks. turer ute? Han har vel ikke hele kollektivet med på turer i skogen?

Det har han . Han vil som oftest ha de med seg. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, laban skrev:

Invitér ham til deg, eller finn et fredelig sted på nøytral bane.

Selv om han ikke har virket så ivrig i det siste å ta kontakt på meldinger, så skriver han fortsatt at han elsker meg. Så jeg benttet anledningen nå til å invitere han til meg, men jeg får vel et nei... Men jeg forsøkte. Jeg må bare la dette gå om han ikke viser nok interesse. Jeg er litt lei nå. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, laban skrev:

Invitér ham til deg, eller finn et fredelig sted på nøytral bane.

Jeg har blitt mye såret i kjærligheten, men jeg forsøker ihvertfall å ta litt intiativ selv om. Jeg er veldig redd for å ta intiativ, men jeg skrev til han at han måtte gjerne komme innom meg på et besøk. Tøfft av meg å skrive nå når jeg frykter ny avvisning, men det gjelder å våge. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at vi knappt har tid sammen alene. Kollektivet er med han hele tiden omtrent. Han er sjelden alene med meg. Det er også et problem. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Det der hadde jeg ikke orket. No way. Jeg er kjæreste med kjæresten min, ikke med familien hans, vennene hans og hele menigheten!

Og du kan faktisk ikke sitte å GJETTE at om du blir gravid så vil han flytte sammen med deg - det er slett ikke sikkert han tenker på samme måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, Lillemus skrev:

Det der hadde jeg ikke orket. No way. Jeg er kjæreste med kjæresten min, ikke med familien hans, vennene hans og hele menigheten!

Og du kan faktisk ikke sitte å GJETTE at om du blir gravid så vil han flytte sammen med deg - det er slett ikke sikkert han tenker på samme måte.

Jepp, jeg føler at vi egentlig har knappt med tid sammen helt alene. Det er alltid folk rundt oss. Omtrent som et big brother hus. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Lillemus skrev:

Det der hadde jeg ikke orket. No way. Jeg er kjæreste med kjæresten min, ikke med familien hans, vennene hans og hele menigheten!

Og du kan faktisk ikke sitte å GJETTE at om du blir gravid så vil han flytte sammen med deg - det er slett ikke sikkert han tenker på samme måte.

Anngående svangerskap. : ja jeg vet ingenting om vi tenker på samme måte. Jeg kan risikere å bli alenemor, tiltross for at han er snill og hyggelig i adferd ellers. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Anngående svangerskap. : ja jeg vet ingenting om vi tenker på samme måte. Jeg kan risikere å bli alenemor, tiltross for at han er snill og hyggelig i adferd ellers. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Og hva om du mot formodning ikke blir gravid? Skal forholdet da fortsette som nå i uendelig fremtid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Xtra skrev:

Og hva om du mot formodning ikke blir gravid? Skal forholdet da fortsette som nå i uendelig fremtid?

Ja, jeg vet ikke om jeg kan bli gravid eller ikke. Jeg har testet om jeg får eggløsning med eggløsningstester. Jeg får eggløsning. Men jeg kan jo ikke vite om jeg kan bli gravid. Og det er også ganske lite med sex en gang i måneden for å oppnå graviditet . :) 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Xtra skrev:

Og hva om du mot formodning ikke blir gravid? Skal forholdet da fortsette som nå i uendelig fremtid?

Vi har etter beregningen min bommet på eggløsningsdagen inntil videre. Selv om jeg så at jeg fikk eggløsning om dagen på en test så er det jo ikke slik at jeg tilkaller han av den årsak. Jeg burde mulig gjøre det :D haha. . 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har etter beregningen min bommet på eggløsningsdagen inntil videre. Selv om jeg så at jeg fikk eggløsning om dagen på en test så er det jo ikke slik at jeg tilkaller han av den årsak. Jeg burde mulig gjøre det :D haha. . 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Når dere har så seriøse planer som å sette barn til verden må dere jo kunne snakke om hva som skal skje om du blir gravid - og evt. hva som skjer om du ikke blir det. Jeg er som sagt litt rystet over at dere setter i gang før dere har klarhet i slike ting. Det kan virke som du lett overlater avgjørelser til "skjebnen" i stedet for å ta bevisste valg, i denne som i andre saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...