Gå til innhold

Bekymrer du deg over at partneren kan ha mistet forelskelsen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Lillemus skrev:

I mitt forrige forhold brydde jeg meg ikke om sex, men nå... Selv etter 13 år i lag og vi begge har passert 50 har vi det helt topp også i sengen! Vi ligger i alle fall ikke under snittet på 2 ganger i uka for å si det sånn.

Så at en mann i hans alder (dere er vel bortimot 10 år yngre enn oss?) skal være så sliten etter jobbing at han ikke orker å ha sex mer enn 1-2 ganger i mnd med en dame han har vært sammen med i noen mnd og påstår han elsker høyest i verden - du må da være enig i at det høres veldig merkelig ut?! 

Det gjør det. Men han får tenning, men han vil ikke ha sex når de andre er tilstede i huset. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lillemus skrev:

Han er katolikk, det har hun vært åpen om tidligere i tråden (eller var det en annen tråd?).

Han er praktiserende katolikk sier han. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Lillemus skrev:

Han er katolikk, det har hun vært åpen om tidligere i tråden (eller var det en annen tråd?).

Det var vel bare noe hun trodde? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det gjør det. Men han får tenning, men han vil ikke ha sex når de andre er tilstede i huset. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

At han da ikke foreslår at dere heller drar hjem til deg og er mer hos deg slik at dere kan ha sex oftere er da også litt merkelig?

Siden noen andre tok opp dette tidligere her - han har ikke norsk statsborgerskap? Ekteskap og barn vil vel åpne noen dører der kanskje? Ellers får du bare slå deg til ro med at kulturforskjellene er så store og leve med det - på godt og vondt. Lykke til i alle fall. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

vil ikke ha sex når de andre er tilstede i huset. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Det var ny informasjon.

Anonymkode: 42958...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, cilie skrev:

Det var vel bare noe hun trodde? 

Det var noe jeg mistenkte at han var. Tilslutt så fortalte familien hans det, for de lurte på hvordan det ville fungere mellom oss med tanke på at han er praktiserende katolikk og jeg ikke. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De som bor i kollektivet er helt opp til 75 år. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

En det noe slags sekt?

Anonymkode: 42958...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det var ny informasjon.

Anonymkode: 42958...c5e

Det er kun når andre er i nærheten at han ikke vil ha sex. Ellers er han veldig romantiserende og interessert i å ha sex. Han er alltid interessert i å berøre meg / ta på meg,.. og det foran andre. Han forteller de andre at jeg er den jenta han alltid har drømt om osv. Og at den jenta var vanskelig å finne. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er kun når andre er i nærheten at han ikke vil ha sex. Ellers er han veldig romantiserende og interessert i å ha sex. Han er alltid interessert i å berøre meg / ta på meg,.. og det foran andre. Han forteller de andre at jeg er den jenta han alltid har drømt om osv. Og at den jenta var vanskelig å finne. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Har han norsk statsborgerskap?

Anonymkode: 42958...c5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En det noe slags sekt?

Anonymkode: 42958...c5e

Det vet jeg ikke. Men de er veldig opptatt av å prate om at han tilhører en annen religion til meg, og de er nyskjerrig på hvordan vi skal klare å få dette til å fungere med tanke på at han er religiøs. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Har han norsk statsborgerskap?

Anonymkode: 42958...c5e

Ja det tror jeg. Han har bodd her i 10 år. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han norsk statsborgerskap?

Anonymkode: 42958...c5e

Vet det er lett å tenke at han mulig vil ha barn med meg for å få norsk statsborgerskap. Men jeg tror ikke det. Jeg tror ikke det er årsaken til at han vil ha barn med meg. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet det er lett å tenke at han mulig vil ha barn med meg for å få norsk statsborgerskap. Men jeg tror ikke det. Jeg tror ikke det er årsaken til at han vil ha barn med meg. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Det har du nok rett i. Det er ingen automatikk i at han får norsk statsborgerskap fordi om han får barn med deg, heller.  Som EØS borger kan han fritt jobbe og oppholde seg i Norge i alle tilfeller. 

Jeg synes ellers det blir mer og mer klart at mannen du dater er skikkelig forknytt, trolig av religiøse/kulturelle årsaker, men at han liker deg godt. 

Anonymkode: 8b1f5...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du nok rett i. Det er ingen automatikk i at han får norsk statsborgerskap fordi om han får barn med deg, heller.  Som EØS borger kan han fritt jobbe og oppholde seg i Norge i alle tilfeller. 

Jeg synes ellers det blir mer og mer klart at mannen du dater er skikkelig forknytt, trolig av religiøse/kulturelle årsaker, men at han liker deg godt. 

Anonymkode: 8b1f5...56f

Jeg tror at han er helt uinteressert i å utnytte meg. Etter min bedømming og / min familie/ venner av meg som har møtt han, så får alle inntrykk om at fyren er en veldig snill mann som overhodet ikke er ute etter å utnytte noen. Jeg forteller ikke alt her: men det er veldig mye som tyder på at han er veldig omsorgsfull og snill. 

Men det er som sagt et eller annet som gjør at fyren er som han er. Jeg måtte tenke over situasjonen i dag: hvordan relasjonen startet, og hvordan den utviklet seg. Jeg husker at det tok sin tid før han i det hele tatt ville ha skikkelig sex. Han viste interesse for meg med uskyldig kroppskontakt, men han ville ikke ha skikkelig sex. Jeg mistenkte at han var religiøs av flere årsaker. Men tilslutt så ville han ha sex. Men han virker til å ramle i tanker støtt og stadig og oppfører seg helt anderledes enn nordiske sexuellt. Mens norske ga meg et frekk blikk når vi hadde sex, så er det stikk motsatt med han. Han gir meg ingen frekke blikk,.. og virker til å bruke sex for å kjærtegne / og så forteller han hvor høyt han elsker meg, og at han ser kun for seg meg for resten av livet. Han viser meg frem og forteller til familien , venner , kollegaer og folk han kjenner at han har funnet den dama som han aldri trodde at han skulle klare å finne. 

Jeg kan tolke dette som interesse og at han liker meg, og at dette trolig handler om religiøse / kulturmessige årsaker. Enig med deg. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har du nok rett i. Det er ingen automatikk i at han får norsk statsborgerskap fordi om han får barn med deg, heller.  Som EØS borger kan han fritt jobbe og oppholde seg i Norge i alle tilfeller. 

Jeg synes ellers det blir mer og mer klart at mannen du dater er skikkelig forknytt, trolig av religiøse/kulturelle årsaker, men at han liker deg godt. 

Anonymkode: 8b1f5...56f

Han er veldig flink til å tenke på andre mennesker. Så denne mannen er etter min vurdering svært empatisk , omsorgsfull snill mann som ønsker andre godt . Jeg har ganske mange eksempler på hvor snill og omsorgsfull han er. Men jeg kan ikke utlegge alt det i tråden. Men det er trekk med han som jeg er blitt veldig glad i han for. Og det er godheten han viser for både meg og andre, altså tiltross for at han er slik sexuellt. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han er praktiserende katolikk sier han. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Da må jeg nesten meddele at flere av mine venner av meg er katolikker, og jeg vet veldig godt at de har hatt raust med sex både som ugifte, single, i og utenfor kollektiv. Et par av dem er til og med homofile og ugifte også. Ingen god forklaring på lite sex slik jeg kjenner katolikker altså... 😛 Det må bety at HAN er/velger det sånn...

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han er veldig flink til å tenke på andre mennesker. Så denne mannen er etter min vurdering svært empatisk , omsorgsfull snill mann som ønsker andre godt . Jeg har ganske mange eksempler på hvor snill og omsorgsfull han er. Men jeg kan ikke utlegge alt det i tråden. Men det er trekk med han som jeg er blitt veldig glad i han for. Og det er godheten han viser for både meg og andre, altså tiltross for at han er slik sexuellt. 

Anonymkode: dd1bb...ee2

Jeg synes du skal ha cred for å være så åpen og fordomsfri  i møtet med denne mannen og de religiøse og kulturelle særtrekkene. Jeg synes det er modig og raust av deg, heller enn naivt. Selv om en del er utenfor normalen sett i forhold til våre kulturelle rammer, trenger ikke det bety at det er eller blir feil - for dere. 

Anonymkode: 8b1f5...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Kayia skrev:

Da må jeg nesten meddele at flere av mine venner av meg er katolikker, og jeg vet veldig godt at de har hatt raust med sex både som ugifte, single, i og utenfor kollektiv. Et par av dem er til og med homofile og ugifte også. Ingen god forklaring på lite sex slik jeg kjenner katolikker altså... 😛 

Katolikker er sikkert like forskjellige som kristne og muslimer. Du har light-varianter og tyngre utgaver. 

Anonymkode: 8b1f5...56f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Katolikker er sikkert like forskjellige som kristne og muslimer. Du har light-varianter og tyngre utgaver. 

Anonymkode: 8b1f5...56f

Ja men da går det ikke an å si at dette handler om kultur eller religion, det handler om hans valg eller personlighet, dét er poenget mitt.

Og- jeg tror Ts bør være klar over dette før hun går inn i et forhold der de allerede etter få måneder snakker om å få barn sammen. 

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...