Gå til innhold

Hva er relevant

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er viktig å snakke om. Jeg gå til psykiatisk sykepleier i kommunen. Jeg få samtaler og få snart kontakt med kommunepsykolog. Jeg opplevde mye ting siden jeg var barn. Fikk en smell på grunn av aktuelle problemer i familien. Føler meg litt rådløs fordi jeg har kaos i hodet. Hvor begynner jeg? Jeg er redd å snakke om det. Fikk jeg kalde føtter nå? Hvordan kommer til å bli bedre? Tviler nå på hele behandlingsopplegget. Jeg må være samarbeidsvillig sier behandleren. Har jeg ønske å skade meg selv med denne tankegangen? Hva syns dere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min behandler sa til meg at man nødvendigvis ikke trenger om å snakke om alt for eksempel alt det negative som skjedde i barndommen. Det som er viktig er å finne ut hva som skaper problemer for deg i dag, hvorfor og hva man kan gjøre med det.

Skrevet
3 minutter siden, Fionys skrev:

Min behandler sa til meg at man nødvendigvis ikke trenger om å snakke om alt for eksempel alt det negative som skjedde i barndommen. Det som er viktig er å finne ut hva som skaper problemer for deg i dag, hvorfor og hva man kan gjøre med det.

Det henger dessverre sammen. Barndommen er årsak til tilstanden min.

Skrevet
26 minutter siden, Betti 11 skrev:

Det henger dessverre sammen. Barndommen er årsak til tilstanden min.

Mente ikke at det ikke er årsaken til tilstanden din. 

For eksempel så kan noen ha blitt seksuelt misbrukt i barndommen, men de må nødvendigvis ikke snakke om det å gå i dybden for å bli bedre. Det er jo opp til hver enkelt hva som må til, noen trenger å snakke og bearbeide minnene for å bli bedre, mens andre blir retraumatisert av å snakke om det.

Skrevet
7 timer siden, Fionys skrev:

Mente ikke at det ikke er årsaken til tilstanden din. 

For eksempel så kan noen ha blitt seksuelt misbrukt i barndommen, men de må nødvendigvis ikke snakke om det å gå i dybden for å bli bedre. Det er jo opp til hver enkelt hva som må til, noen trenger å snakke og bearbeide minnene for å bli bedre, mens andre blir retraumatisert av å snakke om det.

Jeg vet ikke. Det er usikkerheten som la meg tvile. Jeg må gå videre nå om å bli frisk. 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...