Gå til innhold

Er dette greit. Kupton?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått i psykiatrien nesten hele mitt voksne liv. Til slutt var det ikke mer å gjøre. Fastlegen har gitt meg Sobril som jeg kan ta ved behov. Jeg ender med å ta ca 20-30 mg daglig. Fastlegen sier ikke noe på det, men jeg vil gjerne høre din mening. Er dette greit? Jeg fungerer bra med samboer, barn og barnebarn. Kjører ikke bil.

Anonymkode: 3d184...be3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva tenker du selv?

Jeg tenker at det ikke er Kuptons rolle her å legitimere høyere forbruk av benzo enn det som er intensjonen.

Skrevet
17 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Hva tenker du selv?

Jeg tenker at det ikke er Kuptons rolle her å legitimere høyere forbruk av benzo enn det som er intensjonen.

Er dette Sobril-forbruket så høyt da?

Anonymkode: 11bf2...d64

Skrevet (endret)
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette Sobril-forbruket så høyt da?

Det er det nok ikke, men det TS egentlig spør om her, er legitimitet for å bruke en vanedannende medisin i andre mengder enn det fastlegen har sagt. For meg er dette første skritt på vei mot avhengighet og misbruk. Og det setter Kupton i en skvis jeg ikke synes verken han eller TS er tjent med.

Endret av issomethingwrong
Skrevet
8 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er det nok ikke, men det TS egentlig spør om her, er legitimitet for å bruke en vanedannende medisin i andre mengder enn det fastlegen har sagt.

Skriver TS hvilke menger fastlegen har sagt?

Skrevet
9 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Det er det nok ikke, men det TS egentlig spør om her, er legitimitet for å bruke en vanedannende medisin i andre mengder enn det fastlegen har sagt. For meg er dette første skritt på vei mot avhengighet og misbruk. Og det setter Kupton i en skvis jeg ikke synes verken han eller TS er tjent med.

TS skriver jo at fastlegen synes det er greit? :)

Anonymkode: 51722...aba

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS skriver jo at fastlegen synes det er greit? :)

Anonymkode: 51722...aba

Det står "sier ikke noe på det" - men medisinen er skrevet ut til bruk ved behov. Da synes jeg den skal brukes ved behov, og ikke fast. At fastlegen ser litt mellom fingrene på det i starten betyr ikke at dette valget bifalles.

Skrevet

Problemet med å ta det hver dag, er att man utvikler toleranse. Og da kan man lett begynne å ta mer for samme effekt.

Ellers er det vel ikke noe problem. Hilsen anonym person på internet som ikke har helseutdannelse.

Anonymkode: aa030...4a7

Skrevet
1 time siden, issomethingwrong skrev:

Det står "sier ikke noe på det" - men medisinen er skrevet ut til bruk ved behov. Da synes jeg den skal brukes ved behov, og ikke fast. At fastlegen ser litt mellom fingrene på det i starten betyr ikke at dette valget bifalles.

Mulig behovet er hver dag.

Skrevet

Hvilken skvis setter trådstarter Kupton i?

Skrevet
5 minutter siden, Kayia skrev:

Hvilken skvis setter trådstarter Kupton i?

At han blir «presset» til å enten gå god for misbruk av Sobril eller gi TS sterkt ubehag.

Skrevet
3 minutter siden, issomethingwrong skrev:

At han blir «presset» til å enten gå god for misbruk av Sobril eller gi TS sterkt ubehag.

Han lar seg ikke «presse» av noen.

Anonymkode: dd675...5f6

Skrevet

Dere er så redde for Kupton. Han er ingen gud og kan sikkert sette grenser for seg selv😉

Skrevet

Er delvis enig med issomethingwrong, men ikke det angående kupton. Tror han utmerket greier å se hva han skal/ikke bør svare på. 

Synes det er en uklok vei å gå hvis noen skal legge føringer på hva vi bør/ikke bør spørre om her inne. Det greier også moderator godt selv.

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har gått i psykiatrien nesten hele mitt voksne liv. Til slutt var det ikke mer å gjøre. Fastlegen har gitt meg Sobril som jeg kan ta ved behov. Jeg ender med å ta ca 20-30 mg daglig. Fastlegen sier ikke noe på det, men jeg vil gjerne høre din mening. Er dette greit? Jeg fungerer bra med samboer, barn og barnebarn. Kjører ikke bil.

Jeg synes dette er et ok spørsmål som jeg håper du får svar fra kupton på. Ikke fordi han kan si at akkurat du kan ta denne dosen uten å konferere med din fastlege, men fordi det egentlig er et generelt spørsmål som det går an å svare generelt på. 

Det generelle er jo i hvilken grad det er ok med noe benzo for å lindre angst når andre behandlingsalternativ er oppbrukt. Det vil jeg anta at kupton kan si noe om hvordan vurdere. 

Anonymkode: 5cce3...643

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke kupton, men tenker at du kanskje bør være oppmerksom i forhold til hvorvidt du nå tar sobril fordi du har angst, - eller om du tar det mer vanemessig. Det kan være dumt å "bruke opp" den muligheten sobril kan gi til lindring ved å bruke det vanemessig, da vil det neppe ha særlig effekt de dagene du har det ekstra dårlig. 

Anonymkode: 5cce3...643

Skrevet
56 minutter siden, issomethingwrong skrev:

Passer du på oss alle anonyme på nett på denne rørende måten? 😛 

Nicklusheletida
Skrevet

Ha ha, unnskyld for at jeg ler, men nå måtte jeg. Rørende omsorg du viser egentlig , men jeg tror han klarer seg fint :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...