Gå til innhold

Hårtap bivirkning lamictal ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått på 300mg i et halvt år, føler nå jeg røyter . Tar jeg og drar i håret flere hårstrå løsner og mye på børsten/kammen :( Tenker dette er grunn til å slutte .. kanskje si det til legen først.. fler som merker dette?

Anonymkode: b5d62...603

Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Gått på 300mg i et halvt år, føler nå jeg røyter . Tar jeg og drar i håret flere hårstrå løsner og mye på børsten/kammen :( Tenker dette er grunn til å slutte .. kanskje si det til legen først.. fler som merker dette?

Ja, røytingen startet for alvor på Lamictal. Jeg har alltid hatt tykke hårstrå, og dette forandret seg også. Hårstråene er blitt tynnere, og håret floker seg.

Anonymkode: 314a2...cca

Skrevet

Nei. Jeg har gått på Lamictal i flere år, og har aldri merket noe til slikt.

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke tenkt på det, men mister også ekstremt mye hår. Aner ikke om sammenheng. 

Frisøren mente jeg skulle ta B-vitamin. Vet ikke om det er hold i det. Sjekket nivået av Folsyre? Det er en type B(9)-vitamin, og kan bli redusert av Lamictal.

Skrevet
5 hours ago, Villanda said:

Har ikke tenkt på det, men mister også ekstremt mye hår. Aner ikke om sammenheng. 

Frisøren mente jeg skulle ta B-vitamin. Vet ikke om det er hold i det. Sjekket nivået av Folsyre? Det er en type B(9)-vitamin, og kan bli redusert av Lamictal.

Det er nok hold i at Lamictal kan redusere B9-nivåene betraktelig. Har aldri manglet det før, men etter at jeg begynte på Lamictal må jeg ta tilskudd av folsyre. Har lest at mange andre også har opplevd dette. 

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nok hold i at Lamictal kan redusere B9-nivåene betraktelig. Har aldri manglet det før, men etter at jeg begynte på Lamictal må jeg ta tilskudd av folsyre. Har lest at mange andre også har opplevd dette. 

Ja, det er det nok hold i. Sammenhengen mellom b-vitaminer og hårtap jeg var usikker på.

Skrevet
38 minutes ago, Villanda said:

Ja, det er det nok hold i. Sammenhengen mellom b-vitaminer og hårtap jeg var usikker på.    

"B-complex vitamins are important for regulating metabolism and maintaining the central nervous system. But they're also essential for healthy skin and hair."

https://www.medicalnewstoday.com/articles/318403.php

Skulle vel da tro at B-vitaminmangel også kunne føre til hårtap?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...