Gå til innhold

Selvforakten forsvant


Gondor

Anbefalte innlegg

Bunaden min passer ikke lenger fordi jeg har blitt så stor og jeg skal i konfirmasjon i morgen. I dag dro jeg til et kjøpesenter for å finne en kjole og det var neimen ikke lett. Jeg så meg selv i helfigur og selvforakten økte for hvert sekund som gikk. Jeg fant til slutt en grei kjole og dro hjem mens jeg kritiserte kroppen min og gjorde narr av meg selv. Inni meg var det allikevel en stemme som sa: Dette er ikke bra. Nå må du gi deg og heller si noe pent om deg selv i stede! Jeg prøvde og klarte det sånn innimellom, men stort sett fikk den selvkritiske stemmen herje.

Men da jeg kom hjem forsvant plutselig selvforakten. Jeg tok på meg joggebukse og en gammel t-skjorte og stilte meg foran speilet og fant ut at jeg ser da ikke så aller verst ut selv om jeg veier 20 kg for mye. Og dessuten: jeg trenger ikke å sammenligne meg med andre. Det viktigste er at jeg liker meg selv akkurat sånn som jeg er og setter pris på den kroppen jeg har. Ja, jeg forsøker å gå ned, men mens det pågår har jeg ikke tenkt til å forakte meg selv eller skamme meg.

Feeling good!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...