Gå til innhold

Lever du som du lærer?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over att en person som Knut Arild Hareide velger å bo på Grefsen. Han er jo så for raus medmenneskelig flyktningepolitikk. Han burde jo spare penger å flytte til Holmlia....

Anonymkode: 67029...c06

Han er i ferd med å selge huset sitt nå. Men jeg vet ikke hvor de skal flytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, laban skrev:

Han er i ferd med å selge huset sitt nå. Men jeg vet ikke hvor de skal flytte.

Huslånet ble visstnok for stort. Huset selges for 16 millioner.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2ERB5/krf-hareide-selger-huset-for-16-mill-vil-redusere-huslaanet

«Jeg kan bekrefte at vi har lagt ut vår bolig for salg. Hele familien trives svært godt med naboer og lokalmiljøet på Grefsen. Det er derfor vemodig å legge huset ut for salg», skriver Knut Arild Hareide i en tekstmelding.

I følge avisen har ikke paret kjøpt seg noen ny bolig, men skriver at de vil bli boende i Oslo.

Blir det Holmlia nå? Vi får se hva som skjer.

Anonymkode: 116a2...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Huslånet ble visstnok for stort. Huset selges for 16 millioner.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2ERB5/krf-hareide-selger-huset-for-16-mill-vil-redusere-huslaanet

«Jeg kan bekrefte at vi har lagt ut vår bolig for salg. Hele familien trives svært godt med naboer og lokalmiljøet på Grefsen. Det er derfor vemodig å legge huset ut for salg», skriver Knut Arild Hareide i en tekstmelding.

I følge avisen har ikke paret kjøpt seg noen ny bolig, men skriver at de vil bli boende i Oslo.

Blir det Holmlia nå? Vi får se hva som skjer.

Anonymkode: 116a2...e6f

Tviler på det vel....

 

Å selv leve i den verden de vedtar for oss andre.. Det gjør de ikke. De kan flytte til Stabekk der en annen rik hviting bor som hyler i media om flyktningene som "vi" skal ha dårlig samvittighet for.

Anonymkode: 67029...c06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Huslånet ble visstnok for stort. Huset selges for 16 millioner.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/a2ERB5/krf-hareide-selger-huset-for-16-mill-vil-redusere-huslaanet

«Jeg kan bekrefte at vi har lagt ut vår bolig for salg. Hele familien trives svært godt med naboer og lokalmiljøet på Grefsen. Det er derfor vemodig å legge huset ut for salg», skriver Knut Arild Hareide i en tekstmelding.

I følge avisen har ikke paret kjøpt seg noen ny bolig, men skriver at de vil bli boende i Oslo.

Blir det Holmlia nå? Vi får se hva som skjer.

Anonymkode: 116a2...e6f

Jeg gjetter de blir boende i en stortingsleilighet noen år. Bra komfort til en billig penge, så vidt jeg har hørt. Men en vet jo aldri når en evt. må flytte, og det er jo litt synd for barna, i hvertfall når de begynner på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest franklyscarlet

Vet ikke helt hvorfor jeg svarer på dette men:

Jeg er opptatt av miljøet, og flyr ca. to ganger i året. 

Så lenge folk er ålreite, liker jeg de, uavhengig av hvor de kommer fra. I mitt nabolag bor det (mest) nordmenn, afrikanere, islendere, briter, arabere, og sikkert fler.

Hmm. Det indre er litt viktigere enn det ytre, synes jeg. Mannen min ser ekstra bra ut fordi han er en intelligent, fantastisk person, med et godt hjerte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

De aller fleste av oss bare ønsker å få leve vårt eget liv i dag tror jeg i en moderne verden uten å være andre til last og byrde. Jeg tror litt på kardemommeloven om å ikke skade andre men ellers bare være kjekk og grei og ellers gjøre hva man vil. Vi må ofte alle lære å passe våre egne saker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Maggie55

Men man tenker så mangt i dag. Her er jo så mange viktige områder å bidra på. Se bare på jordskjelvforskningen her i landet som ikke har fått tilførsel av ressurser på årtider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Det er så veldig mye som" viser gult flagg" og virkelig trenger ressurser i dag synes jeg. Og jeg tror ikke det bare er krisemaksimering. Men det er et skjæringspunkt der mot enkelmenneskes frihet også føler jeg. Men retter folk frustrasjonen til rette instans? Jeg tror ofte ikke. Og hvorfor. De sender bare ut en bekymringsmelding til alle andre også får de like mange barn som før og kjører like mye bil som før og tar aldri kollektive løsninger og reiser til Spania rett som det er og snyter på skatten via Bahamas og venter at alle andre skal være ærlige og etterettlige enn dem selv for de har jo personvern. Den eneste bransjen som virkelig går godt i dag ser det ut som er vel alle virksomheter som har med boligmarkedet å gjøre. Positivt er det at det bygges som aldri før men ikke til folk flest sine prisklasser så dessverre.

Men at forskning trenger ressurser det er jeg veldig enig i. Kunnskap er vår beste forsikring føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Alt trenger man heldigvis ikke tenker jeg når jeg ferdes i vårt  stadig mer heavy forbrukersamfunn som vi selv har valgt. Her er mye stoffer tror jeg som blir utfordringer for framtida når produktene må kasseres. Mye vi ikke nå vet. Uten at noen kan bebreides for det.

Hadde jeg vært ung  i dag så hadde jeg studert i San Francisco og kjørt rullebrett til campus hvor jeg hadde studert high tech og hatt foreldre som hadde arvet og tjent tilstrekkelig mye til å kunne hjelpe meg frem der lånekassa glipper.

Det forblir med drømmen for meg men man svartmaler ofte den oppvoksende generasjon sine muligheter i dag synes jeg. Jeg synes man legger for mye skyld og ansvar for all elendighet ofte på grupper som har hatt lite del i den enorme vekst og velstand.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.9.2018 den 19.08, AnonymBruker skrev:

Er du opptatt av miljøet men reiser med fly som aldri før?

Er du for det flerkulturelle samfunnet, men bor i ett blendahvitt område?

Er det indre viktigst? Hvorfor ser da kjærsten din så bra ut?

 

:P

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 67029...c06

Jeg lever litt som jeg lærer av erfaring. 

Jeg reiser med fly. Er opptatt av miljøet men vi skal leve også. Oppleve ting. 

Jeg liker flerkulturellt samfunn. 

Og ja det indre betyr mer enn det ytre. Og et utseende forfaller tilslutt og det at utseende forfaller betyr ingenting så lenge man har valgt en rett og snill kjæreste. Elsker man en person så er man opptatt av andre ting enn et utseende. 

Endret av Mina1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maggie55

Sannsynlig ville jeg vært heldig om jeg fikk en jobb som lagerleder men så lenge det er drømmer er det liv tror jeg.

Men jeg tenker stadig at alt trenger jeg ikke heldigvis av rare ting og tang. Så jeg er i en bevisstgjøringsprosess som er litt positiv føler jeg ettersom ting kommer i media om forurensning og miljø.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...