Gå til innhold

"Det er åpenbart at du prøvde å ta selvmord for å få oppmerksomhet"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ser ikke noe galt i den kommentaren du nevner. Vedkommende spørr konkrete spørsmål og prøver etter hva jeg kan skjønne bare å hjelpe. Men kanskje hadde du ikke forventet å få et sånt svar? De fleste ønsker jo egentlig ikke å dø, men vil ha hjelp.

Anonymkode: 95240...99d

Jeg er ikke enig i at vedkommende reelt stiller spørsmål og prøver å hjelpe. Det er nærliggende å oppfattende kommentarene som et forsøk på å latterliggjøre trådstarter. 

Anonymkode: 01c44...77f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen ganger mener jeg det kan fungere fint å være svært direkte i et nettforum, men akkurat når det kommer til å påstå at folk "bare vil ha oppmerksomhet" - noe som jo er en gjenganger - så synes det helt unødvendig og overhodet ikke konstruktivt. 

Det finnes nok av situasjoner hvor det ikke er så lett å avgjøre om man bør poste en kommentar eller ikke, men en retningslinje mener jeg man alltid med fordel kan ta hensyn til når man skriver på forum for psykiatri, og det er hvorvidt man forsøker å bidra konstruktivt i forhold til en annen eller ikke. Dersom hensikten ikke er å bidra konstruktivt, så kan man i grunnen la være å kommentere når folk skriver om dypt personlige og sårbare temaer. 

Anonymkode: 01c44...77f

Er så godt å ha deg her...

A

Anonymkode: 77a16...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er feil språkbruk og ikke en godt måte å svare til en som sliter med suicidalitet. Heldigvis er det sjelden at man få sånne kommentarer. Jeg synes det er bedre å ikke gå inn på nettet når jeg er dårlig. Det kan sje at man blir urettferdig mot andre og da er det minste å unnskylder seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Jeg kan skjønne at man blir konfrontert med at det kanskje er på tide å ta et oppgjør med seg selv om man hele tiden ender med de destruktive strategiene. Sant å si klarer ikke jeg å holde noen oversikt over den store hopen av AnonymBruker-gruppen, så jeg kjenner ikke forhistorien her. Men det er helt klart viktig å lete etter alternative måter å takle psykisk smerte på. Jeg har vært igjennom en del selv. Stygg hard core selvskading, alkoholmisbruk jeg måtte ha ganske mye hjelp for å kome ut av. Et medlem her inne ga meg en ganske røff konfrontasjon rundt hvordan jeg levde; det er vel rundt åtte år siden riktig nok). Men det skal jeg love at svei noe helt sykt. Å få påtalt at jeg opplevdes ansvarsfraskrivende ift. diverse av det jeg sleit med var et slag i solar plexus da. Men i ettertid skjønner jeg hvorfor den kommentaren kom, selv om det stadig er deler av den jeg ikke var eller er enig i. 

Saker har ofte mange fasetter, og det kan ta tid å finne ut av disse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes slike kommentarer er lite konstruktive med mindre man skriver litt mere inngående om det og samtidig forsøker å gi noen råd, en mestringsstrategi eller noe. Og hva så om personen egentlig vil ha oppmerksomhet og omsorg? Hvis ikke personen får det noe sted så kan jo vi gi det. Helsepersonell har sine strategier men som en annen skrev her så er vi private og fri til å gi litt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, FjellOgDalar skrev:

 Jeg kan skjønne at man blir konfrontert med at det kanskje er på tide å ta et oppgjør med seg selv om man hele tiden ender med de destruktive strategiene. Sant å si klarer ikke jeg å holde noen oversikt over den store hopen av AnonymBruker-gruppen, så jeg kjenner ikke forhistorien her. Men det er helt klart viktig å lete etter alternative måter å takle psykisk smerte på. Jeg har vært igjennom en del selv. Stygg hard core selvskading, alkoholmisbruk jeg måtte ha ganske mye hjelp for å kome ut av. Et medlem her inne ga meg en ganske røff konfrontasjon rundt hvordan jeg levde; det er vel rundt åtte år siden riktig nok). Men det skal jeg love at svei noe helt sykt. Å få påtalt at jeg opplevdes ansvarsfraskrivende ift. diverse av det jeg sleit med var et slag i solar plexus da. Men i ettertid skjønner jeg hvorfor den kommentaren kom, selv om det stadig er deler av den jeg ikke var eller er enig i. 

Saker har ofte mange fasetter, og det kan ta tid å finne ut av disse. 

Noen ganger virker hardhet bare mot sin hensikt... 

Andre ganger er det det som må til. 

Anonymkode: 77a16...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...