Gå til innhold

Ukas vekt uke 37


påskelilje

Anbefalte innlegg

Etter å ha ligget temmelig konstant på ca 76,5 kilo i flere måneder, har jeg plutselig gått ned to kilo :) Egentlig uten å gjøre noe spesielt, men jeg har hatt det ganske hektisk de siste ukene på jobb og med oppussing hjemme, og sykler til og fra jobb de fleste dager.

Håper det varer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, påskelilje skrev:

Etter å ha ligget temmelig konstant på ca 76,5 kilo i flere måneder, har jeg plutselig gått ned to kilo :) Egentlig uten å gjøre noe spesielt, men jeg har hatt det ganske hektisk de siste ukene på jobb og med oppussing hjemme, og sykler til og fra jobb de fleste dager.

Håper det varer :P

Så bra :)

Selv har jeg mye jeg må ned, men har greid det før så da greier jeg det igjen :)

For fem uker siden innførte jeg godtestopp fram til 30 november. For meg betyr det at jeg ikke kan kjøpe eller spise godteri, men hvis jeg er borte så kan jeg feks ta en kake eller en porsjon is. De første 4 ukene spiste jeg bra med mat. Konsentrerte meg mest om og ikke spise godteri og å komme inn i god rytme ang måltider. Først nå den siste uka har jeg begynt å prøve og få ned mengden. Resultatet er at jeg har gått ned 4,7 kg. Det er jeg fornøyd med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, emilie321 skrev:

Så bra :)

Selv har jeg mye jeg må ned, men har greid det før så da greier jeg det igjen :)

For fem uker siden innførte jeg godtestopp fram til 30 november. For meg betyr det at jeg ikke kan kjøpe eller spise godteri, men hvis jeg er borte så kan jeg feks ta en kake eller en porsjon is. De første 4 ukene spiste jeg bra med mat. Konsentrerte meg mest om og ikke spise godteri og å komme inn i god rytme ang måltider. Først nå den siste uka har jeg begynt å prøve og få ned mengden. Resultatet er at jeg har gått ned 4,7 kg. Det er jeg fornøyd med :)

 

WOW! Nesten 5 kilo :-O Det er jo knallbra!!! Så flink du er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, påskelilje skrev:

WOW! Nesten 5 kilo 😮 Det er jo knallbra!!! Så flink du er 🙂

Takk :)

Denne gangen begynte jeg helt annerledes enn det jeg har pleid og det ser ut som har fungert. For noen få år siden gikk jeg ned 40 kg på ca 1 1/2 år. Satt meg rett og slett ned for å se hva jeg gjorde da. Hvordan greide jeg det da. Jo, ofte og små måltider med både mye grønt og mye frukt (digger frukt) også en del havregryn. Spiser nok så jeg ikke går rundt veldig sulten, det orker jeg rett og slett ikke. 

 

Endret av emilie321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tusler sakte, men sikkert nedover. Har nå gått ned 5,2 kilo. Kunne nok ønske at jeg gikk fortere ned, men bør vel være fornøyd. Merker det godt på buksa :)

Noen flere som prøver å redusere vekta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, emilie321 skrev:

Det tusler sakte, men sikkert nedover. Har nå gått ned 5,2 kilo. Kunne nok ønske at jeg gikk fortere ned, men bør vel være fornøyd. Merker det godt på buksa :)

Noen flere som prøver å redusere vekta?

Måtte veie meg i dag jeg også, siden du hadde skrevet her igjen. Jeg har gått ned enda en halv kilo siden forrige fredag :o:) Veier nå 74,1 kilo. Fortsetter det sånn, ser jeg jo 73-tallet neste uke....!

Det ser ut til at det er syklingen 4 ganger per uke som var akkurat det jeg trengte av ekstra forbrenning for å klare å gå ned. Deilig start på dagen, og mye frisk luft! Nå går jeg og vurderer om jeg skal prøve meg som vintersyklist med piggdekk når frosten kommer. Har ikke syklet om vinteren siden 1995, da jeg sklei på isen og måtte sy kneet.... :-P Det var imidlertid uten piggdekk da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, påskelilje skrev:

Måtte veie meg i dag jeg også, siden du hadde skrevet her igjen. Jeg har gått ned enda en halv kilo siden forrige fredag :o:) Veier nå 74,1 kilo. Fortsetter det sånn, ser jeg jo 73-tallet neste uke....!

Det ser ut til at det er syklingen 4 ganger per uke som var akkurat det jeg trengte av ekstra forbrenning for å klare å gå ned. Deilig start på dagen, og mye frisk luft! Nå går jeg og vurderer om jeg skal prøve meg som vintersyklist med piggdekk når frosten kommer. Har ikke syklet om vinteren siden 1995, da jeg sklei på isen og måtte sy kneet.... 😛 Det var imidlertid uten piggdekk da...

Så bra :)

Jeg tørr ikke å sykle på vinteren. Er livredd for å ramle så jeg ødelegger hofteprotesen, må nok begynne å svømme igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.9.2018 den 17.01, emilie321 skrev:

Så bra :)

Jeg tørr ikke å sykle på vinteren. Er livredd for å ramle så jeg ødelegger hofteprotesen, må nok begynne å svømme igjen. 

Jeg har gått enda mer ned! Veide 73,3 kilo i dag 😀 Herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, påskelilje skrev:

Jeg har gått enda mer ned! Veide 73,3 kilo i dag 😀 Herlig!

Kjempe bra, du er flink :)

 Selv har jeg gjort samme feil som så mange ganger før. Har vært for aktiv + for lite søvn (jo mer sliten jeg blir, jo dårligere sover jeg) så de 3 siste dagene har jeg vært så utrolig sulten og fysen at jeg har spist for mye. Det positive er at jeg ikke har spist godteri. Så en liten framgang er det jo.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.9.2018 den 7.57, emilie321 skrev:

Så bra :)

Selv har jeg mye jeg må ned, men har greid det før så da greier jeg det igjen :)

For fem uker siden innførte jeg godtestopp fram til 30 november. For meg betyr det at jeg ikke kan kjøpe eller spise godteri, men hvis jeg er borte så kan jeg feks ta en kake eller en porsjon is. De første 4 ukene spiste jeg bra med mat. Konsentrerte meg mest om og ikke spise godteri og å komme inn i god rytme ang måltider. Først nå den siste uka har jeg begynt å prøve og få ned mengden. Resultatet er at jeg har gått ned 4,7 kg. Det er jeg fornøyd med :)

 

Hei!

Så flink du er! Jeg vil gjerne joine godtestoppen(i utvidet begrep) fra (selvfølgelig🤪) i morgen😅 Her har det blitt  veksling mellom lavkarbo og høykarbo siste uker - kanskje pga jobbstress og lav viljestyrke - men nå må jeg ta meg inn igjen. Kroppen protesterer skikkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, cilie skrev:

Hei!

Så flink du er! Jeg vil gjerne joine godtestoppen(i utvidet begrep) fra (selvfølgelig🤪) i morgen😅 Her har det blitt  veksling mellom lavkarbo og høykarbo siste uker - kanskje pga jobbstress og lav viljestyrke - men nå må jeg ta meg inn igjen. Kroppen protesterer skikkelig!

Tusen takk :)

Så bra hvis du blir med :) Godtestoppen var verst de første ukene, men nå går det mye bedre. Spiser i snitt ca 2000 kcal om dagen så jeg spiser nok, samtidig så går jeg sakte ned. Skulle gjerne ha gått ned fortere, men orker ikke den vanvittige sulten lenger. Har fått dilla på appelsiner av alle ting, bare må ha.

Har prøvd lavkarbo tidligere, men det blir jeg bare dårlig av. Så det er ikke noe for meg. Når jeg spiser slik jeg gjør nå så merker jeg at kroppen er mye mer fornøyd :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, emilie321 skrev:

Tusen takk :)

Så bra hvis du blir med :) Godtestoppen var verst de første ukene, men nå går det mye bedre. Spiser i snitt ca 2000 kcal om dagen så jeg spiser nok, samtidig så går jeg sakte ned. Skulle gjerne ha gått ned fortere, men orker ikke den vanvittige sulten lenger. Har fått dilla på appelsiner av alle ting, bare må ha.

Har prøvd lavkarbo tidligere, men det blir jeg bare dårlig av. Så det er ikke noe for meg. Når jeg spiser slik jeg gjør nå så merker jeg at kroppen er mye mer fornøyd :)

 

Ja, lurt å finne ut en vei som fungerer for akkurat deg. Jeg ville gjerne spist helt vanlig m måte, men har en del mageplager å ta hensyn til dessverre. Du har vært flink!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godtestopp ble det ikke. Ferie og «kos» og nå gruer jeg meg helt sykt til å komme tilbake «stappet» på jobb, og den kampen jeg vet det blir. Det har gått så langt at jeg blir skikkelig deppa ved tanken på at jeg ikke kan kjøpe en pose yoghurtnøtter feks. Uff🙈

Jeg har dog trent 4 ganger denne uken. Korsryggen er stiv som en pinne og har det såret på foten, men alt i alt greit gjennomført mtp hvor minimalt jeg har trent i 2018. -  Kanskje ikke så rart med masse karbo i systemet...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 21.9.2018 den 6.07, emilie321 skrev:

Det tusler sakte, men sikkert nedover. Har nå gått ned 5,2 kilo. Kunne nok ønske at jeg gikk fortere ned, men bør vel være fornøyd. Merker det godt på buksa :)

Noen flere som prøver å redusere vekta?

JA! Og ser fram til å komme inni flere av buksene mine. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Villanda skrev:

JA! Og ser fram til å komme inni flere av buksene mine. 

Så bra at du er med :)

Tror jeg har stått stille nå, men har ennå ikke kjøpt eller spist noe godteri og det er en seier i seg selv for meg. Skal iallefall på vekta i morgen, er spent på resultatet. Jeg har bukser i flere størrelser som jeg lengter etter å komme inn i, det er bare til og ikke gi opp. Lettere sagt enn gjort..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Var på vekta i dag og har nå gått ned 7,4 siden i sommer. Det går sakte men sikkert nedover, samtidig så er kosten min nå noe jeg kan leve med (burde iallefall det)

Fra det største jeg har vært så har jeg faktisk gått ned 16,5 kg og det er jo litt. Har mange igjen da.

Akkurat nå så føler jeg meg bedre enn på lenge og det er så godt. Nå gjelder det bare å holde på det fine som er. Vet jo at nedturen kommer, men jeg vil gjerne at det blir en god stund til og at den ikke blir så dyp. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, elina777 skrev:

80 kg. Ned fra 90 kg i mars

Så bra jobba! Jeg har gått ned 4,6 kilo denne uken,men det er nok bare første uken jeg går ned så mye. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elina777
23 minutter siden, stjernestøv skrev:

Så bra jobba! Jeg har gått ned 4,6 kilo denne uken,men det er nok bare første uken jeg går ned så mye. 

Lenge siden mars. 

 

Gått ned 4,6 kg på bare en uke???????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, elina777 skrev:

Lenge siden mars. 

 

Gått ned 4,6 kg på bare en uke???????

4,4 kilo var det visst. Ja gikk ned det på en uke, var skikkelig usunn før det og plutselig spiste jeg sunt...sikkert derfor. Sikkert endel vann også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...