Gå til innhold

ingen forbrenning


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i noen år og er nå på vei ut av det. Jeg har nå nådd normal BMI. Men nå er det slik at jeg ikke forbrenner noe i løpet av natten tiltross for at jeg spiser ganske normalt. Jeg har forsøkt alle råd og tips men vekten lander forsatt på det den var kvelden før. Dette er ett veldig stort problem for meg og skremmer meg i forhold til at dette gjør at vekten min øker da for fort. Eneste jeg kan tenke meg jeg har gjort galt er at jeg har misbrukt avførings midler og dermed ødelagt forbrenningen min.Hvis dette ikke normaliserer seg er jeg redd jeg tyr til det å sulte meg igjen.Hva kan jeg gjøre eller hva gjør jeg galt?

Anonymkode: fa039...04d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Hvor mye forventer du å gå ned på en natt? Det kan ikke være mange gram kroppen klarer å kvitte seg med gjennom forbrenning.

Derimot mister man væske gjennom svette og pust. Det vil gjøre at man veier litt mindre. Kanskje du svetter mindre enn før? Mener du at du bør gjøre noe med det? Varmere dyne? Puste mer?

Jeg synes egentlig bekymringen din virker litt rar og unødvendig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har slitt med spiseforstyrrelser i noen år og er nå på vei ut av det. Jeg har nå nådd normal BMI. Men nå er det slik at jeg ikke forbrenner noe i løpet av natten tiltross for at jeg spiser ganske normalt. Jeg har forsøkt alle råd og tips men vekten lander forsatt på det den var kvelden før. Dette er ett veldig stort problem for meg og skremmer meg i forhold til at dette gjør at vekten min øker da for fort. Eneste jeg kan tenke meg jeg har gjort galt er at jeg har misbrukt avførings midler og dermed ødelagt forbrenningen min.Hvis dette ikke normaliserer seg er jeg redd jeg tyr til det å sulte meg igjen.Hva kan jeg gjøre eller hva gjør jeg galt?

Anonymkode: fa039...04d

Jeg er nok litt redd for at du har et stykke igjen før du er helt ut av dette, ut fra det du skriver. Har du noen som følger deg opp, feks via kognitiv terapi, som kan hjelpe deg å lære å tenke annerledes rundt dette?

Nå skal jeg bare snakke for meg selv, men jeg tror ikke det er særlig vanlig å tenke på - eller som du gjør - faktisk kontrollerer - hvorvidt vi forbrenner mens vi sover  eller ikke. Selv har jeg a l d r i veid meg kveld og påfølgende morgen, og vet faktisk ikke hva som er normalen for meg, og det til tross for at jeg er bevisst på hva jeg putter i munnen fordi jeg ikke ønsker vektøkning ut over det jeg kan kontrollere/håndtere med litt ekstra fokus på mat/trening.

"Hva kan jeg gjøre eller hva gjør jeg feil", spør du, og ønsker nok råd ad hvordan du skal spise eller trene. Jeg tror imidlertid det du kan gjøre er å jobbe med å endre fokus, og at du trenger hjelp til å lære å tenke annerledes. Dersom du ikke allerede følges opp av psykolog eller lignende vil jeg anbefale deg å ta kontakt med fastlegen din og fortelle hvordan du tenker, og dersom du allerede har spesialister rundt deg bør du fortelle om denne redselen. 

Hva er din BMI nå forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...