Gå til innhold

Kosthold etter fjernet magesekk.


astridhope

Anbefalte innlegg

Jeg har en ungdom som har down syndrom, som har måttet fjerne magesekken for fire måneder siden.Det er en utfordring å få han til å innta nok kalorier for å unngå vekttap. Det har inntil nå vært benyttet vanlig kost med enkelte Tine produkter E-Pluss sjokoladedrikk og E-Pluss smothie som mellommåltid.Middagsmåltid med poteter etc orker han ikke lenger da han ofte blir kvalm av det og kaster opp.middagen har vært gaffelmost fordi han tygger maten for dårlig.Jeg behøver råd om hvordan jeg kan øke kaloriinnholdet i maten samtidig som den må være næringsrik nok til at han utvikler seg på en best mulig måte.Slik som det er i dag er han oppe i 7 måltider om dagen.Er det noen måte å gjøre matinntaket enda mer berikende slik at han slipper å spise så ofte.Han har blitt veldig kresen så det er ikke enkelt å finne fram til noe han liker. Jeg har kontakt med ernæringsfysiolog som holder på et vanlig norsk kosthold med 7-8 måltider om dagen.Skulle gjerne hatt noen råd om eventuelle endringer som kunne gjort hverdagen enklere for ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...