Gå til innhold

Trening uke 41


Lillemus

Anbefalte innlegg

Litt rørelse har det blitt:

mandag - joggetur (litt gange også) med jentungen, 7,45 km / 60 min

fredag - gåtur m/motbakkeintervaller m/jentungen, 6,1 km / 57 min, sist vi hadde motbakkeintervaller var jeg spyferdig etter 3,5, denne gangen klarte jeg lett 5! Ok, det hjalp jo at det var godt med medvind. :) 

søndag - 10 km / 2,5 time tur i marka i rimelig ulendt terreng. Jentungen og jeg skulle egentlig løpe intervaller, men det ble noe helt annet...  Vi nådde oss akkurat hjem til det begynte å regne og skumre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her har det blitt det vanlige, to gode økter på treningssenteret samt litt mer bevegelse i hverdagen.

Tirsdag : Styrke (90 min)

Fredag : Styrke (90 min)

På tirsdag var det ekstra tungt å komme igang, men jeg måtte jo. Midt i økta så løsnet det....så utrolig nydelig. Må jo si at jeg aldri har angret på en treningsøkt  ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg går flere kilometer hver dag...i skogen, men jeg må ta ibux, for får fort vondt.

Jeg har ligget i respirator noen uker, så jeg må trene opp musklene igjen, jeg har akkurat kommet så langt at hvis jeg ser en buss, så greier jeg løpe for å rekke den. For 2 uker siden, hvis jeg prøvde løpe...stoppet bena, og jeg stupte frem over.

Dette fordi jeg trodde, eller hukommelsen trodde jeg kunne løpe, men kroppen hengte ikke med, veldig rar opplevelse.

Men fordi hjertet mitt er blitt så lite, så må jeg bare gå enda, i flere uker, så akkurat nå sier de jeg skal være glad for at jeg kan gå så langt, dvs feks 5 km maks, men jeg må bruke ibux.

Jeg kunne feks ikke vaske meg selv for noen uker siden, grunnet dårlig balanse, tungpusthethet, slitenhet, det var  frustrerende. Men jeg fikk feks sengesykkel, dette syns jeg var interessant, jeg fikk derfor trent, selv om jeg lå på ryggen i en seng i respirator. Denne sykkelen kunne stilles inn på ønsket hastighet, da trengte jeg ikke gjøre noen ting...og bena ble beveget av sykkelen. Men jeg ble ivrig, jeg fikk poeng, og fine tilbakemeldinger fra maskinen, på en skjerm, hver gang jeg syklet fort, langt osv...Jeg ble derfor oppmuntret til å "ta i". I tillegg stod fysioterapauten der, og var begeistret for at jeg greide sykle feks 5 km i et tempo maskinen syns var fenomenalt:-) 

Så det blir ikke noe løping på meg med det første, men jeg ønsker meg rulleski, og jeg har lyst til å starte med dette.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Madelenemie skrev:

Så det blir ikke noe løping på meg med det første, men jeg ønsker meg rulleski, og jeg har lyst til å starte med dette.

Dette hørtes da dramatisk ut, Madeleinemie, håper du blir frisk igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Lillemus skrev:

Dette hørtes da dramatisk ut, Madeleinemie, håper du blir frisk igjen!

Ja det var dramatisk, jeg hadde 70% sjangse for å dø, fikk nemmelig ARDS over natten, frisk en dag, i koma neste dag, skremmende. Men nå er jeg altså frisk, helt, det er bare opptrening av muskler, noe jeg må regne med tar så langt tid som til jul, men jeg har visst vært meget heldig som kom meg så fort etter jeg ble koblet fra respirator.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min rygg har slått seg vrang igjen, og jeg har ikke kunnet trene noe :-( Har gått veldig forsiktig noen av dagene i forrige uke:

Mandag: 4,3 km - helt rolig med mange pauser

Tirsdag: 3,5 km - helt rolig med mange pauser

Fredag: 4 km - litt raskere, noen pauser

Søndag: 3 km - rolig i skogen, uten pause.

Forbud mot sykling :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, påskelilje skrev:

Forbud mot sykling 😞

Får du ikke sykle pga ryggen?

8 minutter siden, Gargamel skrev:

Det sklir ut her også når det gjelder kondistrening. Kun én 5km tur forrige uke😐 Styrketreningen går sin gang🙂

Du styrketrener idet minste, jeg har ikke trent styrke på år og dag... Liker kondistrening bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lillemus skrev:

Får du ikke sykle pga ryggen?

Nei, ikke nå på en lang stund. Har blitt for mye statisk belastning på ryggen over for lang tid (foroverbøyd).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...