Gå til innhold

Smerter i venstre overside/fremside kne.


Bjoaas

Anbefalte innlegg

Hei! Etter en intervalløpetur for 4-5 uker siden kjente jeg smerter i kneet når jeg syklet hjem fra økten. Smertene kom når jeg hevet kneet i trøbevegelsen, altså når kneet er på veg opp, ikke når jeg trør ned. Når jeg kom hjem tøyde jeg ut, og smertene kom da også når jeg tøyde framside lår.  Smertene kommer også når eg står i ro og hever kneet opp forann meg/høye kneløft. 

Smerten gikk over neste dag, men kom igjen ved en fotballøkt noen dager senere. Etter dette tok jeg det rolig ca en uke før jeg tok en ny løpeøkt, da kom smerten tilbake under løpeøkten og nå forsvinner den ikke. 

Jeg har ikke vondt når jeg trener styrke som knebøy og markløft, men får vondt når jeg løfter kneet når jeg går og løper. Smerten kommer også av og til når jeg går ned trapper på kveldstid etter å ha gått til buttiken/hjem fra skolen. Smerten er ikke stikkende eller veldig intens, men det kjennes ut som det strekker/strammer når jeg løfter kneet og blir ofte verre ved gjentatte repetisjoner.

Har ikke vondt når jeg sitter på huk, har ikke vondt når jeg reiser meg etter å ha sittet i ro en stund eller på morningen. Ingen låsninger i kneet. ingen smerte ved "leg extensions". 

På bildet har jeg forsøkt å tegne området smerten sitter. 

Hva tror dere dette kan være? Hva kan være en aktuell diagnose og eventuell behandling? 

Kneproblem venstre kne.JPG

Endret av Bjoaas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...