Gå til innhold

Trening uke 43


påskelilje

Anbefalte innlegg

Ryggen er heldigvis bedre nå, og jeg har begynt å ta litt styrkeøvelser. Ikke mye, ikke hardt, men litt forsiktig nesten hver dag.

I tillegg gikk mannen og jeg tur i skogen både lørdag og søndag - 8 km + 4,5 km - veldig godt for kropp og sjel! Gikk også litt rundt i byen på lørdag - 2-3 km, tenker jeg - så det ble temmelig mye gåing denne helga.

Sykkelen er nå parkert for vinteren. Jeg får vente til våren nå med mer sykling, og da må jeg være mye mer forsiktig enn jeg var denne sommeren/høsten....

Dere andre da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Har vel vært greit. Styrketrening på mandagen. Løp 5 km på onsdag og dro til med 13 km på lørdag for å se hvordan det føltes å løpe litt langt. Selv om det var et par litt daffe uker i oktober, så er løpeformen helt OK.

Har fått hjelp til å sette opp et bedre treningsprogram for styrke, så vi får se hva som kommer ut av det. Det har egentlig stagnert litt, men sånn er det når man gjør nøyaktig det samme i to år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trening sist uke: 3 ganger på treningssenter, hvorav to styrke og en spinning.

To turer i helgen, ene med småjogging (14.000 skritt) og andre bare gåing (12.000 skritt),  begge i kupert terreng ;)  (regner vanligvis ikke med gåturer blant trening)

 

Jeg synes jeg burde bli sprek, men føler det ikke sånn 😳.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne uka ble det trening og rørels bare i helga gitt:

fredag - 3,2 km / 26 min joggetur, veeeldig rolig, men det kjentes som om formen har blitt adskillig bedre og det er jo bra

lørdag - 5,4 km / 1t 9min gåtur med kameraet i nyyydelig høstvær

søndag - 3,2 km / 26 min joggetur, samme runde som fredag, en fin liten runde nå i mørketiden da den har gatelys hele veien, men går for det meste på grusvei langs elva

Tidligere i uka var det sånn drittvær at det ikke var aktuelt å være ute rett og slett, men nå ser det ut til å skal bli bedre fremover. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist uke var jeg så utrolig sliten at det bare ble en økt på treningssenteret på fredag, men greide iallefall å trene i 90 min da. 

I helgen har jeg vært barnevakt, tok toget da jeg ikke har fått skiftet til vinterdekk ennå. Ser at det å kjøre kollektivt gir mer bevegelse enn det å kjøre bil. Og å være barnevakt til to aktive barn gir iallefall meg mye bevegelse og mental påfyll :)

I dag føler jeg meg sprekere enn på lenge :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 29.10.2018 den 13.07, cilie skrev:

Uff. Jeg har hatt en travel uke på jobb og sliter i tillegg med hoste som aldri gir seg og har av den grunn null😏

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, påskelilje skrev:

God bedring!

Takk! 

Er egentlig alltid halv-syk😛 Håper på en tur i morgen da, selv om jeg hoster stygt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...