Gå til innhold

Klare du å spare og samtidig bidra til dem som er mere fattig enn du selv?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

4-6000,- i mnd går inn på sparekontoen, men jeg bruker av denne innimellom så den stiger ikke med så mye hver mnd altså. Akkurat nå har det vært en del så det har gått ca. 10.000,-- ut nå. 

Ellers er jeg Verdensfadder i Unicef, har et fadderbarn i India via Indias Barn, er rovdyrfadder i WWF og støtter Luftambulansen hver mnd. I tillegg til 1-2 veldedige gaver til jul. Blir ca. 750,- pr. mnd + noen lapper til jul tror jeg.

Og fra tid til annen støtter jeg diverse prosjekter over hele verden via kiva.org, men det er sånt som blir betalt tilbake så jeg har ingen mndlige utgifter på det.

Endret av Lillemus

Jeg sparer mellom 300-600 i måneden. Har akkurat greid å snu minus til pluss så jeg har i grunn mer enn nok med dette pr i dag. 

Den butikken jeg vanligvis handler i har en handlevogn stående etter kassene og der kan en legge oppi diverse varer (helst ting som holder seg litt) Når vognen blir full så kommer frelsesarmeen å henter varene. Dette blir da fordelt på folk som trenger litt hjelp. Det skal sies at vognen blir ganske fort full, spesielt før høytider.  Der hender det at jeg putter oppi og så gir jeg til frelsesarmeen hver jul + litt ellers.

Skulle gjerne gitt noe fast hver måned, men det greier jeg ikke ennå.

Jeg kan ikke påstå jeg gir mest mulig til veldedighet. Da jeg har uføretrygd, og prøver å ha litt på bok. Det jeg setter inn, går ofte ut igjen også. Jeg er glad i fine ting, særlig teknikk og sånne ting. Nå har tilfeldigheter gjort att jeg har grei økonomi, men standard ung ufør, så er det ikke veldig overflod..

Anonymkode: 571cb...dda

Ofte vanskelig begge deler synes jeg. Både og spare og gi. Leste at i VG tror det var i dag, ville det være artikkel om hvordan spare 10 % av inntekten pr måned.

Jeg har stadig små oppryddinger og gir bort klær og ting som ikke lenger passer til gjenvinningssenteret. Tror mange rundt om virkelig har mye å rydde opp i som kunne vært gjenvunnet, men ofte om våren det skjer selvsagt.

Anonymkode: 7872a...205

Annonse

14 timer siden, Lillemus skrev:

4-6000,- i mnd går inn på sparekontoen, men jeg bruker av denne innimellom så den stiger ikke med så mye hver mnd altså. Akkurat nå har det vært en del så det har gått ca. 10.000,-- ut nå. 

Ellers er jeg Verdensfadder i Unicef, har et fadderbarn i India via Indias Barn, er rovdyrfadder i WWF og støtter Luftambulansen hver mnd. I tillegg til 1-2 veldedige gaver til jul. Blir ca. 750,- pr. mnd + noen lapper til jul tror jeg.

Og fra tid til annen støtter jeg diverse prosjekter over hele verden via kiva.org, men det er sånt som blir betalt tilbake så jeg har ingen mndlige utgifter på det.

Jeg er også rovdyrfadder! Og neshornfadder. Og microlåner ut via Kiva. Jeg bruker å legge til ca. 250,- dann og vann, og låne ut igjen alt som kommer inn.

Støtter litt annet også, går automatisk ut fra konto hver måned, så jeg tenker ikke så mye over det. 

2 minutter siden, Mëmëso skrev:

Og microlåner ut via Kiva. Jeg bruker å legge til ca. 250,- dann og vann, og låne ut igjen alt som kommer inn. 

Minner meg på at jeg bør låne ut igjen det jeg har fått tilbake, er noen dollar der nå. :) 

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...