Gå til innhold

Savner dere noen på DOL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida
43 minutter siden, frosken skrev:

Jeg fulgte ikke med i diskusjonene på slutten av den tiden hun brukte forum. Men jeg har lenge tenkt på en bemerkning du kom med på et tidspunkt om det å spille sine medspillere gode eller dårlige. Det er litt en slags tradisjon her på dol, at dersom noen roter seg litt ut på viddene, så hjelper andre forumdeltakere folk enda lenger ut på viddene ved å konfrontere om detaljer som ikke er fullstendig konsistente osv. Vi har alltid tålt veldig dårlig at historier ikke er fullt ut konsistente, samtidig som mange av oss vokter oss vel for å være veldig personlige selv. Jeg har selv dårlig samvittighet for enkelte slike konfronterende tråder opp gjennom årene, og synes dine innspill i denne tråden er svært verdifulle. 

Håper du fortsetter å spille dine medspillere gode!

Det er tydelig at du ikke fulgte med på slutten ja. Her var en usikkerhet rundt forholdet hvor lite kontakt og lite sex  utviklet seg i et rasende tempo på få dager omtrent i en og samme tråd, hvor usikkerhet endret seg til samboerskap, graviditet og tvillinggraviditet på få dager,  for deretter å rykke tilbake til start hvor alle løgner var glemt. 

Når man søker råd er det en fordel og enten huske hva man har løyet om eller aller helst holde seg til sannheten ellers kan man rett og slett risikere at noen vil fortelle en at det blir håpløst å gi råd. En lærepenge brukeren selv må ta.

Så nei, dette er ikke en tradisjon på dol. Dette er en historie som har gjentatt seg fra Kvinneguiden. Vedkommende ble utestengt fra kvinneguiden blant annet pga av løgner i følge vedkommende selv og gikk så over hit og historien gjentar seg.

Det er ikke til noe hjelp for vedkommende å late som man tror på historien når det ikke finnes noen tvil igjen om at dette er tull og tøys. Hadde ingen sagt i fra, ville det bare ha fortsatt og hva skulle det være godt for ?

Når det er sagt, var det mange som ga gode fornuftige svar over lengre tid her før det endte slik. At det endte slik, kan ikke dolerne lastes for.

 

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo være at vi bare ikke har fått hele historien.

Jeg ønsker egentlig ikke å delta så mye i tråder om andre brukere. Men likevel: I akkurat dette tilfellet tror jeg virkelig vi fikk hele historien med mange detaljer, omigjen og omigjen.

Inntil det gikk slik Gargamel beskrev, og vi fikk mer enn hele historien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Det er tydelig at du ikke fulgte med på slutten ja. Her var en usikkerhet rundt forholdet hvor lite kontakt og lite sex  utviklet seg i et rasende tempo på få dager omtrent i en og samme tråd, hvor usikkerhet endret seg til samboerskap, graviditet og tvillinggraviditet på få dager,  for deretter å rykke tilbake til start hvor alle løgner var glemt. 

Når man søker råd er det en fordel og enten huske hva man har løyet om eller aller helst holde seg til sannheten ellers kan man rett og slett risikere at noen vil fortelle en at det blir håpløst å gi råd. En lærepenge brukeren selv må ta.

Så nei, dette er ikke en tradisjon på dol. Dette er en historie som har gjentatt seg fra Kvinneguiden. Vedkommende ble utestengt fra kvinneguiden blant annet pga av løgner i følge vedkommende selv og gikk så over hit og historien gjentar seg.

Det er ikke til noe hjelp for vedkommende å late som man tror på historien når det ikke finnes noen tvil igjen om at dette er tull og tøys. Hadde ingen sagt i fra, ville det bare ha fortsatt og hva skulle det være godt for ?

Når det er sagt, var det mange som ga gode fornuftige svar over lengre tid her før det endte slik. At det endte slik, kan ikke dolerne lastes for.

 

Det er få ting som har skapt mer røre på dol opp gjennom årene, enn nettopp det at folk sine historier ikke fullt ut er sanne. Første gangen jeg husker godt var historien til Thale i år 2000...  

Og ingen av oss trives vel med å bli servert historier som ikke er helt konsistente, men det blir litt "alle mot en" når slike situasjoner oppstår, og det er ikke akkurat slik at flertallet heller fremstår som så veldig sympatiske da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 minutter siden, frosken skrev:

Det er få ting som har skapt mer røre på dol opp gjennom årene, enn nettopp det at folk sine historier ikke fullt ut er sanne. Første gangen jeg husker godt var historien til Thale i år 2000...  

Og ingen av oss trives vel med å bli servert historier som ikke er helt konsistente, men det blir litt "alle mot en" når slike situasjoner oppstår, og det er ikke akkurat slik at flertallet heller fremstår som så veldig sympatiske da. 

Jeg husker ikke Thale. Jeg var ikke her da.

Jeg må si at folk her var veldig sympatiske mot brukeren og ga henne masse velmente råd. Selv rev jeg meg i håret mange ganger nesten av fortvilelse av naiviteten (muligens ikke helt pent å si ), at brukeren ikke så ut til å ta til seg råd og rotet seg inn i noe som jeg var redd ville ødelegge enda mer for selvtilliten hennes. Av den grunn hoppet jeg over mange av trådene, siden det uansett var nytteløst å svare.  Da det til slutt skled ut i rene eventyrfortellinga skrev jeg vel ganske enkelt at jeg ikke trodde på denne historien og det kan jeg stå for.

Jeg trodde på grunnhistorien, men ikke slik den utviklet seg. Slik jeg husker avslutningen, var det ingen som var direkte usympatiske, men noen påpekte at de ikke gadd å gi råd lenger og det var egentlig på sin plass.

Nå er det ikke slik at vi har noen oppdragerrolle overfor hverandre her på dol, men jeg kan ikke la være å tenke på hva vi ville ha gjort om brukeren var vår datter ?

- Ville du sagt til din datter at det er de andre som er usympatiske eller ville du forsøke å forklare for din datter hvorfor de andre reagerer som de gjør ? Jeg vet hva ville ha gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, frosken skrev:

Det er få ting som har skapt mer røre på dol opp gjennom årene, enn nettopp det at folk sine historier ikke fullt ut er sanne. Første gangen jeg husker godt var historien til Thale i år 2000...  

Og ingen av oss trives vel med å bli servert historier som ikke er helt konsistente, men det blir litt "alle mot en" når slike situasjoner oppstår, og det er ikke akkurat slik at flertallet heller fremstår som så veldig sympatiske da. 

Episoden i 2000 vekket så stor oppsikt at den til og med ble omtalt i Dagblandet: https://www.dagbladet.no/nyheter/stjal-baby-pa-nettet/65655110

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, morsan skrev:

Den historien fikk jeg ikke med meg. Jeg har vært her til og fra siden 1998, men husker at jeg høsten 2000 var her veldig lite. 

Jeg husker godt hvor "rystet" forumet ble den gangen - Christian Anker tok øyeblikkelig tak i situasjonen for å få ryddet opp;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, frosken skrev:

Jeg husker godt hvor "rystet" forumet ble den gangen

Det gjør jeg også, selv om jeg ikke pleide å se noe særlig på de private hjemmesidene. Husker Lillemus sin såvidt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fremdeles overrasket over intensiteten i denne tråden.  Har dere gjengitt livene deres i minste detalj?  Jeg husker beskyldninger om løgn og jeg visste at alt som var skrevet var sant, men skrevet på morsom måte og det var eventyrlige hendelser.  

Jeg forstår ikke hvor engasjert dere er.  Frosken har meget godt poeng når hun skriver at når noen er utpå viddene får råd som driver personen enda lenger ut på viddene.

Hvorvidt jeg er samboer, venter flerlinger og kjører en Tesla kan da ikke være noe viktig for dere som ikke kjenner meg. 

Anonymkode: abbb3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, laban skrev:

Det gjør jeg også, selv om jeg ikke pleide å se noe særlig på de private hjemmesidene. Husker Lillemus sin såvidt.

:D Jeg husker den ikke selv engang! Husker vi hadde hjemmesider og jeg husker den saken med Thale nå når jeg leste om den igjen, det var ganske mye oppstyr rundt den. Internett var jo ganske nytt på den tiden og man forsto nok ikke konsekvensene av å gjøre slike ting på samme måte som i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er fremdeles overrasket over intensiteten i denne tråden.  Har dere gjengitt livene deres i minste detalj?  Jeg husker beskyldninger om løgn og jeg visste at alt som var skrevet var sant, men skrevet på morsom måte og det var eventyrlige hendelser.  

Jeg forstår ikke hvor engasjert dere er.  Frosken har meget godt poeng når hun skriver at når noen er utpå viddene får råd som driver personen enda lenger ut på viddene.

Hvorvidt jeg er samboer, venter flerlinger og kjører en Tesla kan da ikke være noe viktig for dere som ikke kjenner meg. 

Anonymkode: abbb3...b45

Har du ikke gjentatte ganger skrevet her inne fordi du har vært fortvilet og ønsket hjelp? Ingen har vel opprettet flere tråder enn deg siste 1-2 år? Det er i et såpass lite forum lett å kjenne igjen skrivemåte, problemstillinger osv. 

Når du i det ene øyeblikket klager på økonomien, så er det klart kjennskap til om du eier en Tesla er relevant. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, cilie skrev:

Har du ikke gjentatte ganger skrevet her inne fordi du har vært fortvilet og ønsket hjelp? Ingen har vel opprettet flere tråder enn deg siste 1-2 år? 

Det er ikke "hovedpersonen" som er tilbake, selv om noe i første avsnitt kan tolkes slik. Dette er den samme anonyme som på forrige side, som ikke husker detaljene og ikke forstår hvorfor vi bryr oss om dem.

Jeg tror første avsnitt refererer til noe hun selv fortalte og fikk kommentarer på, for veldig lenge siden. Men jeg kan ta helt feil om akkurat det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, laban skrev:

Det er ikke "hovedpersonen" som er tilbake, selv om noe i første avsnitt kan tolkes slik. Dette er den samme anonyme som på forrige side, som ikke husker detaljene og ikke forstår hvorfor vi bryr oss om dem.

Jeg tror første avsnitt refererer til noe hun selv fortalte og fikk kommentarer på, for veldig lenge siden. Men jeg kan ta helt feil om akkurat det.

Jeg tenkte det også var henne jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Lillemus skrev:

Jeg husker den ikke selv engang!

Den inneholdt bl.a. UL-bilde av eldstemann og (etter hvert) forklaring på endring av navneplanene. Noe mer husker jeg ikke. Jeg kom hit kort tid før han ble født og husker dr. Anker la ut melding om hva som hadde skjedd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, laban skrev:

Den inneholdt bl.a. UL-bilde av eldstemann og (etter hvert) forklaring på endring av navneplanene. Noe mer husker jeg ikke. Jeg kom hit kort tid før han ble født og husker dr. Anker la ut melding om hva som hadde skjedd.

*hehe* I de tider var vi ikke særlig redde for å dele det meste. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg husker beskyldninger om løgn og jeg visste at alt som var skrevet var sant, men skrevet på morsom måte og det var eventyrlige hendelser.  

Nå tolker jeg dette som om du husker folks reaksjoner på det du selv har skrevet her tidligere: Det er mange her (meg selv inkludert) som ikke lever spesielt eventyrlige, dramatiske liv og som derfor kan reagere med skepsis dersom andre opplever veldig mye bemerkelsesverdig på kort tid. Dessuten er det lett å blande sammen brukere hvis mange skriver anonymt eller skifter nick ofte.

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorvidt jeg er samboer, venter flerlinger og kjører en Tesla kan da ikke være noe viktig for dere som ikke kjenner meg.

Det er ikke uviktig hvis du (som i parallellhistorien vi refererer til her) starter massevis av tråder med tema singellivets gleder, barnløshet og hvor man får kjøpt billig diesel.

Dersom man skriver om andre ting enn personlige forhold, spiller det selvfølgelig ikke samme rolle hva og hvor mye man opplyser om sitt eget liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
55 minutter siden, cilie skrev:

Jeg tenkte det også var henne jeg. 

Ja, men sånn kan det gå når man er for kjapp til å trekke slutninger. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gargamel skrev:

Ja, men sånn kan det gå når man er for kjapp til å trekke slutninger. 

 

 

Og det går helt fint ;) - Og at anonyme blandes sammen - eller også til og med kan være samme person - tenker jeg ikke er ganske logisk her inne. 

Endret av cilie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...