Gå til innhold

Savner dere noen på DOL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, laban skrev:

Der står det at "akkurat det med forlovelse, ny bopel og graviditet er sant".

forum.doktoronline.no/topic/445278-forelskelse-redsel-følelser-ekte-kjærlighet/?page=10

 

Hvordan vite hva som virkelig er sant? Akkurat dette var vel det som virket som mest usannsynlig ut i fra den formidlede konteksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, cilie skrev:

Hvordan vite hva som virkelig er sant?

Aner ikke. Jeg mente bare å huske at hun ikke hadde avkreftet graviditeten mot slutten av den tråden, slik Kayia skrev. Men jeg påstår ikke at jeg har fått med meg alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
21 minutter siden, Kayia skrev:

Nei. Hun skrev det i den laaaaange tråden der flere kommenterte på løgnene fra side 9 eller 10 eller deromkring. Du finner den sikkert om du skroller litt.

Dropper meldingen ved nærmere ettertanke.

 

Endret av Gargamel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, cilie skrev:

Hvordan vite hva som virkelig er sant? Akkurat dette var vel det som virket som mest usannsynlig ut i fra den formidlede konteksten. 

Det får vi neppe vite, men som deg er jeg i tvil om det meste utenom at det var et røft brudd med eksen, at hun kom i kontakt med mange lugubre typer via nett etter dette, og at hun tilslutt fikk en kjæreste fra sørøst-Europa som var temmelig tvetydig mhp hva han skrev på meldinger og hva han faktisk gjorde. Jeg tror hun opplevde å komme i forsvar når en del av oss sa at vi ikke var så sikker på at dette var en bra mann for henne, og løsningen hennes var å overbevise oss gjennom "bevis" som skulle bekrefte at dette var selveste drømmemannen. I denne iveren tror jeg både forlovelse, ny leilighet og etterhvert tvilling-graviditet skulle tjene den hensikt å få oss til å tro at alt var helt supert i livet hennes nå.  

Jeg fikk ikke mindre vondt av henne etter dette, og prøvde - nok en gang - å si at hun burde søkt hjelp i form av terapi.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel
1 minutt siden, Kayia skrev:

Det får vi neppe vite, men som deg er jeg i tvil om det meste utenom at det var et røft brudd med eksen, at hun kom i kontakt med mange lugubre typer via nett, og at hun tilslutt fikk en kjæreste fra sørøst-Europa som var temmelig tvetydig mhp hva han skrev på meldinger og hva han faktisk gjorde. Jeg tror hun opplevde å komme i forsvar når en del av oss sa at vi ikke var så sikker på at dette var en bra mann for henne, og løsningen hennes var å overbevise oss gjennom "bevis" som skulle bekrefte at dette var selveste drømmemannen. I denne iveren tror jeg både forlovelse, ny leilighet og etterhvert tvilling-graviditet skulle tjene den hensikt å få oss til å tro at alt var helt supert i livet hennes nå.  

Bare vær klar over at dette er teorier i ditt hode. Det er ikke sannhet selv om det føles sannsynlig for deg. Du vet ikke hvem hun er engang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
Akkurat nå, Kayia skrev:

Fikk den med meg uansett.

Gjør ingen ting, men jeg kunne like gjerne skrevet den til meg selv. Jeg kan heller ikke være så sikker på at jeg har koll på faktaene angående hva som har blitt skrevet. Altså var det en ganske teit melding. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gargamel skrev:

Bare vær klar over at dette er teorier i ditt hode. Det er ikke sannhet selv om det føles sannsynlig for deg. Du vet ikke hvem hun er engang. 

Klart det er vill gjetting hva som stemmer og ikke, men i motsetning til deg syns jeg ikke det er skammelig å stille spørsmål ad sannhetsgehalten, spesielt til en som selv forteller at hun lyver. Og - jeg syns det er temmelig drøyt å sitte og dele ut skam til andre brukere på et nettforum, og dét forbeholder jeg meg også retten til å bemerke.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Gargamel skrev:

Gjør ingen ting, men jeg kunne like gjerne skrevet den til meg selv. Jeg kan heller ikke være så sikker på at jeg har koll på faktaene angående hva som har blitt skrevet. Altså var det en ganske teit melding. 

Ad fakta formidlet av henne, hun har svart deg dette i den lange tråden: "Ingen vet noe særlig om min kjæreste. Altså om han faktisk bor i Norge eller noe som helst. Jeg har kun skrevet at vi bor langt ifra hveandre. Det er faktisk sant."

Ut fra det hun her sier om avstand må det være et SINNSYKT svært hus de har funnet, om de bor sammen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
25 minutter siden, Kayia skrev:

Klart det er vill gjetting hva som stemmer og ikke, men i motsetning til deg syns jeg ikke det er skammelig å stille spørsmål ad sannhetsgehalten, spesielt til en som selv forteller at hun lyver. Og - jeg syns det er temmelig drøyt å sitte og dele ut skam til andre brukere på et nettforum, og dét forbeholder jeg meg også retten til å bemerke.

Jeg sitter med inntrykket av at fortellingen har vært ganske så konsistent og troverdig hele veien, bortsett fra slutten.

Hvis jeg hadde inntrykk av at ting var oppspinn og usannsynlig fra ende til annen ville jeg vært enig med deg. Jeg sitter slett ikke med inntrykk av at han var katolikk den ene dagen og muslim den neste, som du var inne på. 

Akkurat nå, Kayia skrev:

Ad fakta formidlet av henne, hun har svart deg dette i den lange tråden: "Ingen vet noe særlig om min kjæreste. Altså om han faktisk bor i Norge eller noe som helst. Jeg har kun skrevet at vi bor langt ifra hveandre. Det er faktisk sant."

Ut fra det hun her sier om avstand må det være et SINNSYKT svært hus de har funnet, om de bor sammen...

Det forundrer meg at du ikke gjennomskuer den manøveren på slutten. Hun angret på alle detaljene som var utlevert. Da kom det mye rart.

31 minutter siden, Kayia skrev:

Og - jeg syns det er temmelig drøyt å sitte og dele ut skam til andre brukere på et nettforum, og dét forbeholder jeg meg også retten til å bemerke.

Såpass direkte tale får folk tåle på et nettforum når de går hardt ut mot andre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får bismak i munnen når jeg leser de siste innleggene som handler om et menneske som har forlatt dol.  Jeg aner ingenting om hva har blitt skrevet, men hvorfor skrive så mye om en som ikke er her?  Spiller det noen rolle om en anonym person har sagt alt sant om livet sitt?  Sitter dere med hodet inn i datamaskinen dagen lang?  Jeg innrømmer at jeg glemmer bortimot alt jeg leser på diverse forum så snart jeg logger meg av. 

Anonymkode: abbb3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får bismak i munnen når jeg leser de siste innleggene som handler om et menneske som har forlatt dol.  Jeg aner ingenting om hva har blitt skrevet, men hvorfor skrive så mye om en som ikke er her?  Spiller det noen rolle om en anonym person har sagt alt sant om livet sitt?  Sitter dere med hodet inn i datamaskinen dagen lang?  Jeg innrømmer at jeg glemmer bortimot alt jeg leser på diverse forum så snart jeg logger meg av. 

Anonymkode: abbb3...b45

Hva er poenget med å være på forum da?

Anonymkode: ea714...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å være på forum da?

Anonymkode: ea714...82d

Det er underholdende mens jeg er der, men jeg samler ikke opplysninger om mennesker jeg ikke kjenner.

Anonymkode: abbb3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får bismak i munnen når jeg leser de siste innleggene som handler om et menneske som har forlatt dol.  Jeg aner ingenting om hva har blitt skrevet, men hvorfor skrive så mye om en som ikke er her?  Spiller det noen rolle om en anonym person har sagt alt sant om livet sitt?  Sitter dere med hodet inn i datamaskinen dagen lang?  Jeg innrømmer at jeg glemmer bortimot alt jeg leser på diverse forum så snart jeg logger meg av. 

Anonymkode: abbb3...b45

Jeg skjønner hva du mener, men er er det snakk om et menneske som i 1-2 år skrev her inne og fortalte om et meget opprivende brudd med eksen for 2 år siden da hun begynte å skrive. Det virket som hun aldri klarte å komme seg videre og vi var mange som brukte tid på vennlig å prøve å hjelpe henne videre, gi henne råd om hvor hun burde søke hjelp osv. Jeg tror vi alle fikk inntrykk av at hun ikke akkurat gjorde så veldig mye for å få hjelp, men fortsatte bare å gnage på det samme om igjen og om igjen i månedsvis. Så skjedde det som beskrives i tråden her og det var temmelig vilt en stund her inne! Når vi da begynte å stille spørsmål ved om dette faktisk kunne være sant, "for to dager siden da du jo noe helt annet"; da tok det helt av en kort stund før hun forsvant helt.

Uansett hva hun skrev som var sant og ikke så trenger hun hjelp, det er det vel ingen av oss som fulgte henne her inne som er uenige i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
15 timer siden, Kayia skrev:

Det får vi neppe vite, men som deg er jeg i tvil om det meste utenom at det var et røft brudd med eksen, at hun kom i kontakt med mange lugubre typer via nett etter dette, og at hun tilslutt fikk en kjæreste fra sørøst-Europa som var temmelig tvetydig mhp hva han skrev på meldinger og hva han faktisk gjorde. Jeg tror hun opplevde å komme i forsvar når en del av oss sa at vi ikke var så sikker på at dette var en bra mann for henne, og løsningen hennes var å overbevise oss gjennom "bevis" som skulle bekrefte at dette var selveste drømmemannen. I denne iveren tror jeg både forlovelse, ny leilighet og etterhvert tvilling-graviditet skulle tjene den hensikt å få oss til å tro at alt var helt supert i livet hennes nå.  

Jeg fikk ikke mindre vondt av henne etter dette, og prøvde - nok en gang - å si at hun burde søkt hjelp i form av terapi.

Jepp, akkurat slik oppfattet også jeg det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
På 1.12.2018 den 15.24, påskelilje skrev:

Tror du har rett i dette.

Kunne vi ha oppført oss annerledes? Hun ba jo om råd, og vi gav råd, som den enkelte av oss anså som fornuftig ut fra den situasjonen hun hadde beskrevet. Vet ikke helt hva jeg skulle ha gjort annerledes for at hun skulle ha blitt her. Jeg var jo en av dem som snakket ganske direkte til henne, samtidig som jeg forhåpentligvis også fortalte henne at jeg likte at hun var her.

Det er brukeren selv her som kunne gjort ting annerledes for at det skulle bli lettere for henne å være her. 

Når man gjør en feil, slik som å lyve er det ALDRI andres feil. Det må man være klinkende klar over. Man har alltid ansvaret selv, man selv må ta konsekvensene og lærdom av det. 

Hvis jeg har brukt av min tid på å gi råd, for så å oppdage at historien går fullstendig over stokk og stein og ingenting henger på greip lenger, blir jeg forbannet. Jeg vil ikke finne meg i å bli jugd til og jeg er da i min fulle rett til å si kraftig i fra. 

Jeg har overhode ikke dårlig samvittighet for å påpeke løgner og Gargamel, du er virkelig helt på jordet her. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Gargamel skrev:

Jeg sitter med inntrykket av at fortellingen har vært ganske så konsistent og troverdig hele veien, bortsett fra slutten.

Hvis jeg hadde inntrykk av at ting var oppspinn og usannsynlig fra ende til annen ville jeg vært enig med deg. Jeg sitter slett ikke med inntrykk av at han var katolikk den ene dagen og muslim den neste, som du var inne på. 

Det forundrer meg at du ikke gjennomskuer den manøveren på slutten. Hun angret på alle detaljene som var utlevert. Da kom det mye rart.

Såpass direkte tale får folk tåle på et nettforum når de går hardt ut mot andre. 

Jeg fulgte ikke med i diskusjonene på slutten av den tiden hun brukte forum. Men jeg har lenge tenkt på en bemerkning du kom med på et tidspunkt om det å spille sine medspillere gode eller dårlige. Det er litt en slags tradisjon her på dol, at dersom noen roter seg litt ut på viddene, så hjelper andre forumdeltakere folk enda lenger ut på viddene ved å konfrontere om detaljer som ikke er fullstendig konsistente osv. Vi har alltid tålt veldig dårlig at historier ikke er fullt ut konsistente, samtidig som mange av oss vokter oss vel for å være veldig personlige selv. Jeg har selv dårlig samvittighet for enkelte slike konfronterende tråder opp gjennom årene, og synes dine innspill i denne tråden er svært verdifulle. 

Håper du fortsetter å spille dine medspillere gode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Lillemus skrev:

Jeg skjønner hva du mener, men er er det snakk om et menneske som i 1-2 år skrev her inne og fortalte om et meget opprivende brudd med eksen for 2 år siden da hun begynte å skrive. Det virket som hun aldri klarte å komme seg videre og vi var mange som brukte tid på vennlig å prøve å hjelpe henne videre, gi henne råd om hvor hun burde søke hjelp osv. Jeg tror vi alle fikk inntrykk av at hun ikke akkurat gjorde så veldig mye for å få hjelp, men fortsatte bare å gnage på det samme om igjen og om igjen i månedsvis. Så skjedde det som beskrives i tråden her og det var temmelig vilt en stund her inne! Når vi da begynte å stille spørsmål ved om dette faktisk kunne være sant, "for to dager siden da du jo noe helt annet"; da tok det helt av en kort stund før hun forsvant helt.

Uansett hva hun skrev som var sant og ikke så trenger hun hjelp, det er det vel ingen av oss som fulgte henne her inne som er uenige i.

Kanskje ikke så viktig innspill, men allikevel: For folk flest så er det fastlegen som skal oppsøkes dersom man ønsker hjelp i forhold til psykisk helse. Det gjorde hun flere ganger, så jeg synes det er urimelig å si at hun ikke "gjorde så veldig mye for å få hjelp". Forslagene om å skifte fastlege som en del kom med, vil i mange tilfeller ikke være hensiktsmessig og kanskje var fastlegen realistisk mht hva slags hjelp det var mulig å få, når han ikke ønsket å viderehenvise henne til spesialisthelsetjenesten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan vel være at når man er følsesmessig opprørt så forstår man ikke like bra som ellers kanskje. Men man burde jo ikke skrive her akkurat da kanskje. Det kan jo være at vi bare ikke har fått hele historien.

Anonymkode: ebe5e...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...