Gå til innhold

Savner dere noen på DOL?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, cilie skrev:

- Og at anonyme blandes sammen - eller også til og med kan være samme person - tenker jeg ikke er ganske logisk her inne. 

🤔 lei den der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Xtra skrev:

🤔 lei den der ;)

Oj - utrolig at jeg fikk fram budskapet i den setningen der! Vil endre!! Hehe. Jobb og doling altså😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
4 timer siden, Gargamel skrev:

Ja, men sånn kan det gå når man er for kjapp til å trekke slutninger. 

 

 

Når man er for kjapp til å trekke konklusjoner ja. Enig i det. 

Men i denne saken vet ikke du hvor kjapt det ble trukket en konklusjon. For deg kan den virke kjapp. For meg var den ikke det. 

Tvert i mot. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.12.2018 den 23.06, Gargamel skrev:

1. Jeg sitter med inntrykket av at fortellingen har vært ganske så konsistent og troverdig hele veien, bortsett fra slutten.

2. Hvis jeg hadde inntrykk av at ting var oppspinn og usannsynlig fra ende til annen ville jeg vært enig med deg. Jeg sitter slett ikke med inntrykk av at han var katolikk den ene dagen og muslim den neste, som du var inne på. 

3. Det forundrer meg at du ikke gjennomskuer den manøveren på slutten. Hun angret på alle detaljene som var utlevert. Da kom det mye rart.

4. Såpass direkte tale får folk tåle på et nettforum når de går hardt ut mot andre. 

1. Jeg er nok ikke like sikker som deg der. Mye rart i den historien om eks'en også syns jeg. At han både ønsket kontakt og oppsøkte henne samtidig som han anmeldte henne var ikke spes troverdig feks.

2. Blander du ikke meg og en annen nå, dette kan jeg ikke komme på å sagt?

3. Selvfølgelig gjorde jeg det - les de siste svarene mine i denne tråden. Som sagt tror jeg dette handlet om forsvar etter å føle seg avkledd.

4. Ok. Sannsynligvis på samme vis som jeg syns den vi (så ufint) snakker om (og ikke til) måtte regne med og tåle at det ble stilt spørsmål det da. Jeg syns imidlertid det ville vært ufint å si at hun "burde skamme seg" for å lyve. Det holder å si at hun bør finne ut hvordan hun skal kunne slutte å ha behov for å lyve. Påføring av skam har jeg som sagt ikke tro på eller sansen for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, frosken skrev:

For folk flest så er det fastlegen som skal oppsøkes dersom man ønsker hjelp i forhold til psykisk helse. Det gjorde hun flere ganger, så jeg synes det er urimelig å si at hun ikke "gjorde så veldig mye for å få hjelp". 

For å kommentere via en metafor: Så om man forsøker å låse opp en dør men bruker feil nøkkel, er det grei nok innsats å bare fortsette å prøve med feil nøkkel, selv om de ved siden av oppfordrer deg til å prøve en annen? ;) 

Teit bilde kanskje, men M1 er ikke den eneste som tenker på denne måten, jeg tror mange på dol hadde hatt godt av å prøve noe nytt når det de har forsøkt ikke funker.

Endret av Kayia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorvidt jeg er samboer, venter flerlinger og kjører en Tesla kan da ikke være noe viktig for dere som ikke kjenner meg. 

Ikke dersom du spør om råd som ikke omhandler samboerskap/forhold, barn/graviditet eller bil. Dersom du derimot spør om disse temaene er det selvfølgelig relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Kayia skrev:

For å kommentere via en metafor: Så om man forsøker å låse opp en dør men bruker feil nøkkel, er det grei nok innsats å bare fortsette å prøve med feil nøkkel, selv om de ved siden av oppfordrer deg til å prøve en annen? ;) 

Teit bilde kanskje, men M1 er ikke den eneste som tenker på denne måten, jeg tror mange på dol hadde hatt godt av å prøve noe nytt når de de har forsøkt ikke funker.

Jeg er enig i at det er en fordel å prøve ulike alternativer, men når man vet hvor mange som får avslag på behandling i spesialisthelsetjenesten, så er det ikke gitt at fastlegens manglende ønske om å henvise var ubegrunnet. Det krever mye ressurser - av litt ulikt slag - for å navigere godt i helsevesenet, og jeg synes ikke det er gitt at den vi nå prater alt for mye om, hadde fullt så mange muligheter som en del andre har. Verken du eller jeg ville fått like kontant avslag dersom vi hadde bedt om hjelp. Tror jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, frosken skrev:

Verken du eller jeg ville fått like kontant avslag dersom vi hadde bedt om hjelp. Tror jeg. 

Hvorfor ikke?

Anonymkode: ea714...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
1 time siden, Kayia skrev:

1. Jeg er nok ikke like sikker som deg der. Mye rart i den historien om eks'en også syns jeg. At han både ønsket kontakt og oppsøkte henne samtidig som han anmeldte henne var ikke spes troverdig feks.

2. Blander du ikke meg og en annen nå, dette kan jeg ikke komme på å sagt?

3. Selvfølgelig gjorde jeg det - les de siste svarene mine i denne tråden. Som sagt tror jeg dette handlet om forsvar etter å føle seg avkledd.

4. Ok. Sannsynligvis på samme vis som jeg syns den vi (så ufint) snakker om (og ikke til) måtte regne med og tåle at det ble stilt spørsmål det da. Jeg syns imidlertid det ville vært ufint å si at hun "burde skamme seg" for å lyve. Det holder å si at hun bør finne ut hvordan hun skal kunne slutte å ha behov for å lyve. Påføring av skam har jeg som sagt ikke tro på eller sansen for.

1. Jeg vil presisere at jeg ikke er sikker på noe som helst. Når jeg ikke har noen spesiell grunn til å tvile, så velger jeg å tro. Jeg reagerer når noen nærmest fastslår at noe er tull, og det virker troverdig for meg. Den sprø, kristne oppførselen virket troverdig på meg fordi jeg har sett lignende ting på nært hold. Hvis noen tviler forstår jeg det, men da kan man la være å poste.

2. Jeg mener det var du som tok feil av en bruker. En ung dame med muslimsk kjæreste. Ingen big deal, men hvorfor ikke være litt forsiktig med å spekulere? Hvorfor blir folk så provosert når jeg foreslår det? 

3. Enig. Tror jeg.

4. Formuleringen min var litt edgy kanskje, men jeg lurer på om du er ekte sjokkert eller bare prøver å score et poeng. Jeg selv synes ikke det er noe å ta på vei for, når man leser det i kontekst. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kayia skrev:

1. Jeg er nok ikke like sikker som deg der. Mye rart i den historien om eks'en også syns jeg. At han både ønsket kontakt og oppsøkte henne samtidig som han anmeldte henne var ikke spes troverdig feks.

2. Blander du ikke meg og en annen nå, dette kan jeg ikke komme på å sagt?

3. Selvfølgelig gjorde jeg det - les de siste svarene mine i denne tråden. Som sagt tror jeg dette handlet om forsvar etter å føle seg avkledd.

4. Ok. Sannsynligvis på samme vis som jeg syns den vi (så ufint) snakker om (og ikke til) måtte regne med og tåle at det ble stilt spørsmål det da. Jeg syns imidlertid det ville vært ufint å si at hun "burde skamme seg" for å lyve. Det holder å si at hun bør finne ut hvordan hun skal kunne slutte å ha behov for å lyve. Påføring av skam har jeg som sagt ikke tro på eller sansen for.

Angående punkt 1, fortalte hun selv at tråden med tittel "Eksen vil ha meg tilbake" ikke var sann.

For øvrig kan ingen unntatt hun selv sikkert vite hva som er sant og ikke. Men det som jeg flere ganger har reagert på, er opplysninger fortalt omtrent samtidig, som ikke stemmer overens. For eksempel: Hvis man er samboere, er vel det mest naturlige at man drar på ferie sammen.

Da trenger man i alle fall ikke kvie seg for å foreslå det. Og det samme med initiativ til å kysse. Man kan jo såklart være veldig beskjeden av natur, men har man flyttet sammen, har man vel nådd et ganske annet stadium i forholdet enn da man bare datet hverandre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror mange av av de gamle faste dol’erne, fortsatt er innom her en sjelden gang i blant. Men at de ikke har tid eller like mye interesse av å være spesielt aktive lengre. Dermed svarer eller skriver de anonymt eller med nytt nick når de først er innom. Dor å slippe å legge press på seg selv om å gjenopprette den trofaste aktiviteten og bevare image sitt. Som meg selv. Jeg var ganske aktiv før under et annet nick.

Tipper de fleste, som meg selv, mistet interessen fra DOL etter omleggingen. Dette kombinert med forandringer i livet generelt.

Ikke minst var nok DOL på sitt aller beste i årene før Facebook kom;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns forøvrig det er positivt at det ikke lengre er mulighet for å stille med ubegrensa flere nick samtidig lengre. Husker det kun være ganske slitsomt å forholde seg til alle de faste dol’erne som diskuterte med seg selv i tråder😅 Og det var ofte svært lett å avsløre også, fordi de fleste hadde sin egne personlighet, humor og skrivestil. Det var forsåvidt også det som var så fint med DOL og at der var flere faste aktive nick før..Vi ble alle bedre kjent med hverandre på en helt egen måte her i DOL.

Når det kom til trollng, så syns jeg de gjør en bedre jobb her i dag, med å luke bort dette. Og anonym trolling preller dessuten lettere av og er enklere å ignorerer dersom det kom fra faste  nick synes jeg. 

«Sier du det’ var vel et fast kjærtt (?!😅) nick som gikk igjen og som ble kastet ut en stund? Pga mye negativ spredning og kverulering til tider? Og så kom han tilbake som SDD? Eller tar jeg helt feil nå?

Det var i det hele tatt mer drama før. Rene såpeoperaen å følge med her til tider😅 Men det var også en del av sjarmen. Samtidig  full forståelse for dem som syns det motsatte og syntes at det ble slitsomt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Franzeska skrev:

«Sier du det’ var vel et fast kjærtt (?!😅) nick som gikk igjen og som ble kastet ut en stund? Pga mye negativ spredning og kverulering til tider? Og så kom han tilbake som SDD? Eller tar jeg helt feil nå?

Du har helt rett. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Babette skrev:

Angående punkt 1, fortalte hun selv at tråden med tittel "Eksen vil ha meg tilbake" ikke var sann.

 

Tok en kikk tilbake på tråden nå, og synes det er ufattelig at jeg (og mange andre) gikk på den 😂. Interessant mekanisme hvor lett man går fem på når noen man "kjenner litt" fantaserer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får følelsen av at denne tråden utvikler seg mer og mer pga. et behov eller mangel på noe.  Kan det hende at dere var så avhengig av henne dere diskuterer opp og ned i mente nå at dere må i det minste diskutere henne?

Jeg er ikke her mye og kjenner ingenting til henne.  Det har aldri interessert meg å leve meg slik inn i anonyme mennesker.  Jeg husker morsomme diskusjoner før i tiden, men jeg husker veldig få nick.  Jeg er nok en av dem som sluttet å følge med her da facebook kom.  Jeg hadde mange forskjellige nick som jeg husker ikke lenger.

Anonymkode: abbb3...b45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får følelsen av at denne tråden utvikler seg mer og mer pga. et behov eller mangel på noe.  Kan det hende at dere var så avhengig av henne dere diskuterer opp og ned i mente nå at dere må i det minste diskutere henne?

 

Du er nok inne på noe der, ikke nødvendigvis avhengighet, men et savn. Ikke etter henne, men etter et engasjerende forum. Mange av oss er interessert i mellommenneskelige problemstillinger, og engasjerer oss derfor når noen deler av sine.For min del har dette ingen ting med Facebook å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får følelsen av at denne tråden utvikler seg mer og mer pga. et behov eller mangel på noe.  Kan det hende at dere var så avhengig av henne dere diskuterer opp og ned i mente nå at dere må i det minste diskutere henne?

Jeg er ikke her mye og kjenner ingenting til henne.  Det har aldri interessert meg å leve meg slik inn i anonyme mennesker.  Jeg husker morsomme diskusjoner før i tiden, men jeg husker veldig få nick.  Jeg er nok en av dem som sluttet å følge med her da facebook kom.  Jeg hadde mange forskjellige nick som jeg husker ikke lenger.

Anonymkode: abbb3...b45

Jeg husker mange av nickene.

Anonymkode: ea714...82d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Gargamel skrev:

1. Jeg vil presisere at jeg ikke er sikker på noe som helst. Når jeg ikke har noen spesiell grunn til å tvile, så velger jeg å tro. Jeg reagerer når noen nærmest fastslår at noe er tull, og det virker troverdig for meg. Den sprø, kristne oppførselen virket troverdig på meg fordi jeg har sett lignende ting på nært hold. Hvis noen tviler forstår jeg det, men da kan man la være å poste.

 

Jeg tror også at den delen av historien var sann. Det finnes faktisk mennesker i 2018 som er ekstremt tilbakeholdne med det meste av seksuell tilnærming før de er gift. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, frosken skrev:

Jeg er enig i at det er en fordel å prøve ulike alternativer, men når man vet hvor mange som får avslag på behandling i spesialisthelsetjenesten, så er det ikke gitt at fastlegens manglende ønske om å henvise var ubegrunnet. Det krever mye ressurser - av litt ulikt slag - for å navigere godt i helsevesenet, og jeg synes ikke det er gitt at den vi nå prater alt for mye om, hadde fullt så mange muligheter som en del andre har. Verken du eller jeg ville fått like kontant avslag dersom vi hadde bedt om hjelp. Tror jeg. 

Her var det jo snakk om å ha psykiske utfordringer over et par tiår - det er soleklart at hun ville fått hjelp dersom hun hadde formulert seg tydelig om dette til fastlegen eller til ny fastlege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...