Gjest Skrevet 15. november 2018 Skrevet 15. november 2018 (endret) Jeg har strevd med noe sosialt pÄ jobben i over ett Är. Hver eneste dag har jeg grudd meg og vÊrt sterkt plaget pÄ jobb.Problemet er kort sagt sosial angst og mange kolleger med sterke personligheter. Jeg har fÞlt meg sÄ liten og opptrÄdt usynlig. NÄ har jeg med god hjelp jobbet med dette en stund. Jeg har trent hver dag. Jeg har sakte men sikkert gradvis «tatt plass»/blitt synlig. Begynte med Ä si «hei» gradvis hÞyere og etter hvert bl.a gradvis ta initiativ til Ä snakke i gruppa. Jeg trodde ikke dette var mulig Ä endre. NÄ gÄr det sÄ bra at jeg klarer Ä gi overraskende mye «f» nÄr jeg sier noe og om jeg blir vurdert. Og jeg fÄr t.o.m positive tilbakemeldinger - vi har det trivelig og morsomt. Jeg tÞr Ä vÊre meg selv litt, og ting har blitt lettere for meg. Jeg er ogsÄ overrasket over hvor mye positivt jeg klarer Ä bidra med uten Ä fÞle meg dum  Ville bare dele dette med dere. Dette er sÄ positivt for meg. Endret 15. november 2018 av Gjest 0 Siter
emilie321 Skrevet 15. november 2018 Skrevet 15. november 2018 32 minutter siden, MxxM skrev: Jeg har strevd med noe sosialt pÄ jobben i over ett Är. Hver eneste dag har jeg grudd meg og vÊrt sterkt plaget pÄ jobb.Problemet er kort sagt sosial angst og mange kolleger med sterke personligheter. Jeg har fÞlt meg sÄ liten og opptrÄdt usynlig. NÄ har jeg med god hjelp jobbet med dette en stund. Jeg har trent hver dag. Jeg har sakte men sikkert gradvis «tatt plass»/blitt synlig. Begynte med Ä si «hei» gradvis hÞyere og etter hvert bl.a gradvis ta initiativ til Ä snakke i gruppa. Jeg trodde ikke dette var mulig Ä endre. NÄ gÄr det sÄ bra at jeg klarer Ä gi overraskende mye «f» nÄr jeg sier noe og om jeg blir vurdert. Og jeg fÄr t.o.m positive tilbakemeldinger - vi har det trivelig og morsomt. Jeg tÞr Ä vÊre meg selv litt, og ting har blitt lettere for meg. Jeg er ogsÄ overrasket over hvor mye positivt jeg klarer Ä bidra med uten Ä fÞle meg dum  Ville bare dele dette med dere. Dette er sÄ positivt for meg. SÄ flott Synes det er fint at du deler positive ting. Kanskje det kan hjelpe andre ogsÄ, det Ä se at det faktisk gÄr an Ä fÄ det bedre   0 Siter
MĂ«mĂ«so Skrevet 15. november 2018 Skrevet 15. november 2018 Kjempebra MxxM. God erfaring Ă„ ha. â€ïž Jeg har lignende erfaring som deg, jeg er blitt mye bedre av Ă„ jobbe en plass over lang tid. Selv om det er langt igjen, og det fortsatt er ting ved meg som gĂ„r ut over hvordan jeg mestrer arbeidsoppgaver, sĂ„ har jobben vĂŠrt det aller viktigste som har skjedd meg i mitt voksne liv.   0 Siter
Underbar Skrevet 15. november 2018 Skrevet 15. november 2018 Fantastisk! Du har gjort en knallbra jobb med deg selv. VĂŠr stolt! 0 Siter
Kayia Skrevet 15. november 2018 Skrevet 15. november 2018 Godt jobbet, og KULT at du fÄr resultat av god innsats!  0 Siter
pÄskelilje Skrevet 15. november 2018 Skrevet 15. november 2018 SÄ flott Ä hÞre! Veldig fint at du viser her at det gÄr an Ä bryte mÞnstre, og ta mer plass i "flokken", og dermed Þke trivselen! 0 Siter
FjellOgDalar Skrevet 15. november 2018 Skrevet 15. november 2018 Det varmer om hjertet nÄr jeg ser slike positive poster her inne  Kanskje det kan inspirere andre og skal du se. Sist, men ikke minst: God jobba - dette stÄr det respekt av.  2 Siter
Soletti Skrevet 16. november 2018 Skrevet 16. november 2018 En ting som gjorde meg glad i dag,- dette â€ïžÂ 0 Siter
Villanda Skrevet 16. november 2018 Skrevet 16. november 2018 (endret) 17 timer siden, MxxM skrev: Jeg har strevd med noe sosialt pĂ„ jobben i over ett Ă„r. Hver eneste dag har jeg grudd meg og vĂŠrt sterkt plaget pĂ„ jobb.Problemet er kort sagt sosial angst og mange kolleger med sterke personligheter. Jeg har fĂžlt meg sĂ„ liten og opptrĂ„dt usynlig. NĂ„ har jeg med god hjelp jobbet med dette en stund. Jeg har trent hver dag. Jeg har sakte men sikkert gradvis «tatt plass»/blitt synlig. Begynte med Ă„ si «hei» gradvis hĂžyere og etter hvert bl.a gradvis ta initiativ til Ă„ snakke i gruppa. Jeg trodde ikke dette var mulig Ă„ endre. NĂ„ gĂ„r det sĂ„ bra at jeg klarer Ă„ gi overraskende mye «f» nĂ„r jeg sier noe og om jeg blir vurdert. Og jeg fĂ„r t.o.m positive tilbakemeldinger - vi har det trivelig og morsomt. Jeg tĂžr Ă„ vĂŠre meg selv litt, og ting har blitt lettere for meg. Jeg er ogsĂ„ overrasket over hvor mye positivt jeg klarer Ă„ bidra med uten Ă„ fĂžle meg dum  Ville bare dele dette med dere. Dette er sĂ„ positivt for meg. Synest det er fint nĂ„r ogsĂ„ positive ting blir delt her đ. Har ogsĂ„ forandret meg VELDIG nĂ„r det gjelder Ă„ vĂŠre trygg blant andre. Tror jeg mĂ„ ha hatt sosial angst fĂžr, uten at det har stĂ„tt som diagnose. Det er borte nĂ„. Kan snakke fritt med andre, ogsĂ„ i smĂ„ grupper. TĂžr faktisk ogsĂ„ Ă„ ta opp litt ubehagelige ting med andre. Mye mindre opptatt av hva andre tenker. FĂ„r mye lettere nye venner. Har ikke jobba sĂŠrlig mye med dette i terapi. Det har gradvis blitt bedre. Det har kanskje fĂ„tt et ekstra lĂžft etter Ă„ ha hĂžrt Wilhelmsen. Har veldig sansen for ham. Liker ennĂ„  ikke Ă„ snakke til store forsamlinger da, stĂ„ framme og holde foredrag,   men det er ikke sĂ„ ofte jeg mĂ„, og ogsĂ„ det har blitt mye bedre. Jeg kan sitte pĂ„ plassen min og stille spĂžrsmĂ„l og komme med innspill ogsĂ„ selv om jeg vet sterke personligheter vil vĂŠre helt uenig. Helt uaktuelt for noen Ă„r siden. Tenker av og til pĂ„ at jeg skulle fĂ„tt hjelp med dette i barndommen. Hvordan hadde livet mitt sett ut da? Men legger det fra meg, kan ikke forandre fortiden uansett.  Endret 16. november 2018 av Villanda 1 Siter
Betti 11 Skrevet 16. november 2018 Skrevet 16. november 2018 Kjempebra! Du kan vĂŠre stolt av deg. 0 Siter
Gjest Skrevet 16. november 2018 Skrevet 16. november 2018 Jeg er overveldet over all responsen jeg fikk i denne trĂ„den. Det hadde jeg aldri trodd.. setter stor pris pĂ„ det. Tusen takk, alle sammen đ 0 Siter
Gjest Skrevet 19. november 2018 Skrevet 19. november 2018 (endret) Jeg har mistet masse tro pÄ meg selv igjen nÄ. Jeg burde ikke startet denne trÄden. Endret 19. november 2018 av Gjest 0 Siter
frosken Skrevet 19. november 2018 Skrevet 19. november 2018 2 minutter siden, MxxM skrev: Jeg har mistet masse tro pÄ meg selv igjen nÄ. Vi som synes vi kjenner deg ganske godt, vet at du jevnlig gjÞr nettopp det. OgsÄ vet vi ogsÄ at du etter Ä ha fÄtt samlet deg litt, fortsetter Ä jobbe for en mer stabilt god selvfÞlelse. Den ustabile og sÄre selvfÞlelsen er noe du har eksponert svÊrt tydelige mange ganger, det gjÞr vondt for deg mens det stÄr pÄ, men du reiser deg alltid igjen og gÄr videre. PrÞv Ä trÞste deg selv nÄr du gÄr pÄ trynet, og kanskje kan du ogsÄ oppfordre deg selv til Ä ikke gÄ altfor langt inn i selvkritikk og fordÞmmelse. Snakk til deg selv, slik du ville snakket til en annen i samme situasjon. 0 Siter
Gjest Skrevet 19. november 2018 Skrevet 19. november 2018 52 minutter siden, frosken skrev: Vi som synes vi kjenner deg ganske godt, vet at du jevnlig gjÞr nettopp det. OgsÄ vet vi ogsÄ at du etter Ä ha fÄtt samlet deg litt, fortsetter Ä jobbe for en mer stabilt god selvfÞlelse. Den ustabile og sÄre selvfÞlelsen er noe du har eksponert svÊrt tydelige mange ganger, det gjÞr vondt for deg mens det stÄr pÄ, men du reiser deg alltid igjen og gÄr videre. PrÞv Ä trÞste deg selv nÄr du gÄr pÄ trynet, og kanskje kan du ogsÄ oppfordre deg selv til Ä ikke gÄ altfor langt inn i selvkritikk og fordÞmmelse. Snakk til deg selv, slik du ville snakket til en annen i samme situasjon. Jeg skal prÞve Ä reise meg og jobbe videre med selvfÞlelsen. Takk for at du tror pÄ meg og stÞtter meg nÄr jeg har det som verst. Jeg var til frisÞren idag og farget hÄret, og satt 3 timer foran speilet og sa til meg selv hvor stygg, feit og heslig jeg er. Jeg blir kvalm av meg selv. Men jeg ville aldri tenkt det om noen annen og gjÞr det heller ikke. 0 Siter
umakenverdt Skrevet 19. november 2018 Skrevet 19. november 2018 PÄ 15.11.2018 den 16.08, MxxM skrev: Jeg har strevd med noe sosialt pÄ jobben i over ett Är. Hver eneste dag har jeg grudd meg og vÊrt sterkt plaget pÄ jobb.Problemet er kort sagt sosial angst og mange kolleger med sterke personligheter. Jeg har fÞlt meg sÄ liten og opptrÄdt usynlig. NÄ har jeg med god hjelp jobbet med dette en stund. Jeg har trent hver dag. Jeg har sakte men sikkert gradvis «tatt plass»/blitt synlig. Begynte med Ä si «hei» gradvis hÞyere og etter hvert bl.a gradvis ta initiativ til Ä snakke i gruppa. Jeg trodde ikke dette var mulig Ä endre. NÄ gÄr det sÄ bra at jeg klarer Ä gi overraskende mye «f» nÄr jeg sier noe og om jeg blir vurdert. Og jeg fÄr t.o.m positive tilbakemeldinger - vi har det trivelig og morsomt. Jeg tÞr Ä vÊre meg selv litt, og ting har blitt lettere for meg. Jeg er ogsÄ overrasket over hvor mye positivt jeg klarer Ä bidra med uten Ä fÞle meg dum  Ville bare dele dette med dere. Dette er sÄ positivt for meg.  40 minutter siden, MxxM skrev: Jeg har mistet masse tro pÄ meg selv igjen nÄ. Jeg burde ikke startet denne trÄden. Jeg synes frosken har gode rÄd, men vil bare legge til at det at du har disse fÞlelsene nÄ ikke innebÊrer at du ikke burde startet denne trÄden. Din opplevelse pÄ torsdag blir ikke undergravd av at du nÄ har en annen opplevelse. Det er ikke en svakhet, selv om det (muligens for deg ogsÄ) fÞles slik. Jeg har ogsÄ ofte tenkt det nÄr ting har vÊrt vanskeligere, jeg skammer meg pÄ en mÄte over Ä ha vÊrt optimistisk og positiv, og til og med meddelt det til andre. Men det er lov Ä uttrykke hÄp og positive opplevelser, selv om man uka etter ikke forstÄr hvordan man kunne ha de opplevelsene, fordi de virker sÄ langt unna, nÊrmest utenkelige De positive tilbakemeldingene og responsen du fikk pÄ innlegget ditt er ikke avhengig av at det fortsetter Ä vÊre slik, at det ikke er nedturer innimellom. Du skylder pÄ en mÄte ingen andre noen ting ved Ä ha skrevet et slikt innlegg. Jeg skjÞnner det kan vÊre vanskelig Ä tenke slik, og jeg klarer det ikke selv. 2 Siter
Gjest Skrevet 19. november 2018 Skrevet 19. november 2018 15 minutter siden, umakenverdt skrev:  Jeg synes frosken har gode rÄd, men vil bare legge til at det at du har disse fÞlelsene nÄ ikke innebÊrer at du ikke burde startet denne trÄden. Din opplevelse pÄ torsdag blir ikke undergravd av at du nÄ har en annen opplevelse. Det er ikke en svakhet, selv om det (muligens for deg ogsÄ) fÞles slik. Jeg har ogsÄ ofte tenkt det nÄr ting har vÊrt vanskeligere, jeg skammer meg pÄ en mÄte over Ä ha vÊrt optimistisk og positiv, og til og med meddelt det til andre. Men det er lov Ä uttrykke hÄp og positive opplevelser, selv om man uka etter ikke forstÄr hvordan man kunne ha de opplevelsene, fordi de virker sÄ langt unna, nÊrmest utenkelige De positive tilbakemeldingene og responsen du fikk pÄ innlegget ditt er ikke avhengig av at det fortsetter Ä vÊre slik, at det ikke er nedturer innimellom. Du skylder pÄ en mÄte ingen andre noen ting ved Ä ha skrevet et slikt innlegg. Jeg skjÞnner det kan vÊre vanskelig Ä tenke slik, og jeg klarer det ikke selv. Takk til deg ogsÄ. Det har vÊrt mange tÄrer og hÄplÞshetsfÞlelsr i kveld nÄr ting gikk opp for meg. Men jeg skal reise meg igjen og gÄ videre. Jeg skal klare det. Jeg hÄper at du etter hvert klarer Ä fÞlge dine egne, gode rÄd  0 Siter
Gjest Skrevet 20. november 2018 Skrevet 20. november 2018 19 timer siden, frosken skrev: Vi som synes vi kjenner deg ganske godt, vet at du jevnlig gjÞr nettopp det. OgsÄ vet vi ogsÄ at du etter Ä ha fÄtt samlet deg litt, fortsetter Ä jobbe for en mer stabilt god selvfÞlelse. Den ustabile og sÄre selvfÞlelsen er noe du har eksponert svÊrt tydelige mange ganger, det gjÞr vondt for deg mens det stÄr pÄ, men du reiser deg alltid igjen og gÄr videre. PrÞv Ä trÞste deg selv nÄr du gÄr pÄ trynet, og kanskje kan du ogsÄ oppfordre deg selv til Ä ikke gÄ altfor langt inn i selvkritikk og fordÞmmelse. Snakk til deg selv, slik du ville snakket til en annen i samme situasjon. Jeg trodde jeg skulle takle det pÄ jobben dÄrlig idag, men det gikk utrolig bra, ingen tilbakefall der   0 Siter
Gjest Skrevet 1. desember 2018 Skrevet 1. desember 2018 Det kan fÞles som at jeg ikke har hatt noen fremgang nÄr det gÄr dÄrlig pÄ andre omrÄder. Men jeg vil bare fortelle dere at jeg ikke har hatt noen tilbakefall pÄ dette omrÄdet. Jeg har nÄdd mÄlet mitt, og det er ubeskrivelig godt Ä ikke ha denne sterke angsten pÄ jobb lenger. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nÄ og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nÄ for Ä poste med kontoen din.