Gå til innhold

Tyngdedyne


 cilie

Anbefalte innlegg

På 17.12.2018 den 21.45, cilie skrev:

Jeg sover generelt dårlig, og noen reklamerte med at det var så behagelig med tyngdedynen - nesten som massasje.( Dét tviler jeg på da men...)

Hei!

Ja det er feil, dette gir ikke massasje, bare tyngde, men liker man sove med tyngde på seg, så er disse dynene fine.

De er imidlertid kalde, så man bør ha dyne under hvis man har det kaldt i rommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 17.12.2018 den 12.37, Kalevaala skrev:

Jeg har sett mange i USA som sier de elsker sin weighted blanket  
-Har inntrykk av at det særlig er folk som sliter med å finne roen, som synes en litt tung dyne som omslutter deg gjør godt. 

Har ikke prøvd selv, men er litt nysgjerrig.  Jeg har veldig godt sovehjerte, men om jeg hadde søvnproblemer ville jeg ha testet.

Hei!

Ja det er en veldig fin dyne for de som liker sånne. De holder en liksom på plass, og det er mange som sover bedre rett og slett ved denne tyngdefølelsen, som dynen gir.

Vet de er brukt mye på sykehjem i utlandet, for urolige eldre, tror særlig for demenspasienter, og med god/beroligende effekt.

Jeg sover stort sett bra...men mange med autisme sliter med søvn, eller har annet søvnmønster, da ting lettere kan innvirke så man reagerer med fysisk uro. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.12.2018 den 22.04, cilie skrev:

Jeg aner ikke. Jeg visste ikke at drt var mulig for noen å få heller. Det må vel bety at disse dynene har noe for seg, dog muligens er det ikke for søvnproblemer. 

Hei!

Jo de gies for uro og søvnvansker, og da for tilstander naturligvis som man ikke blir kvitt om feks et halvt år.

Slike hjelpemidler gies etter beskrevne behov, ikke først og fremst diagnoser, men det bør jo være et behov der som ikke endrer seg det første året for at det offentlige skal bruke ressurser på slikt.

Men man kan søke om utprøving, det er lettere få innvilget, og det er fint for da får man jo sett om dette kan være til hjelp eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...