Gå til innhold

Innstramming i uføretrygden, betyr det at det nå kan bli problematisk å jobbe med frivillig arbeid?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 25.1.2019 den 7.39, AnonymBruker skrev:

Jeg skal ihvertfall aldri stemme høyresiden igjen.

Anonymkode: 1de49...06d

Ikke jeg heller ved stortingsvalg i hvertfall. Sannsynligvis ikke brydd med å tenke mer på dette. Enkelte må det være noe i veien med som kan samarbeide med Frp, Venstere og ikke minst mørkemenn  selv KrF.

Anonymkode: 1bbf4...9cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det gjelder nok alle, uansett når man ble trygdet. Men så lenge du ikke tjener mer enn fribeløpet er det neppe noe å frykte vil jeg tro, og i hvertfall ikke hvis du ikke jobber ved siden av trygda. 

Det som er litt problematisk er "utnytter sine muligheter i et inntektsgivende arbeid". Det kan tolkes på mange måter. Skal NAV ligge i buskene og følge med på at man ikke er for aktiv? 

Anonymkode: 4ab76...943

Ja, det gjelder alle. Men det virker som reglene blir mer slik de var før 2015. Så det jeg mener er at funket det du gjorde da, så vil det funke nå også.

Ja, mår man har fått uføretrygd, har de jo vurdert mulighetene til inntektsgivende arbeid. Men er klart at om man var snekker da man ble ufør, og man som ufør jobber veldig mye svart, har man kanskje ikke utnyttet mulighetene til i et inntektsgivende arbeid. Men det samme gjelder jo dersom man driver mye med veldedig arbeid. Men dersom man klarer en jobb med veldig mye tilrettelegging, betyr ikke det at man ville klart seg i arbeidslivet. Det er begrenset hvor mye arbeidsgiver kan tilrettelegge, tenker jeg. En ting om man allerede er ansatt i en bedrift, men som arbeidssøker vil man jo ikke få jobb dersom det kreves for mye tilrettelegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...