Gå til innhold

Trening etter jul - uke 4


påskelilje

Anbefalte innlegg

Nå får det være nok vinterslapphet!

Jeg har ikke fått i gang Endomondoen på den nye telefonen :angry:, og merker at den måten å motiveres på, mangler.

Men - nå er det kun fire uker til vi skal på en tur med mye slalåmkjøring, og da må jeg få trent meg opp litt!

Så planen videre nå, er følgende:

2 - 3 ganger per uke: Styrketrening med hovedvekt på lår, legger, rompe, men også kjernemuskulatur. Minst 30 min på hver økt.

1 gang per uke: Kondistrening (gåing, langrenn, evt løping hvis jeg kommer i form) 1 time

...

I uke 3 gjorde jeg dette:

  • Mandag: 25 min styrketrening
  • Lørdag: 2 timer slalåm
  • Søndag: 1 time langrenn

Forrige uke gjorde jeg dette:

  • Lørdag: 1 times langrenn
  • Søndag: 1 time langrenn + 40 min snømåking + 10 minutter styrketrening

Kan vi ikke motivere hverandre igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Jeg klarte 2x styrketrening pluss en skitur sist uke.

Styrketrening er i rute, men kondistrening har det vært dårlig med etter jul. Skituren var første innsats på lang tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, påskelilje skrev:

En times skiturer 4 av de 5 siste dagene! Herlig!

Nå må jeg ta en styrketreningsøkt....!

Det gjorde jeg i går med en halvtime oppvarming på tredemølla først . Blir ny runde med tredemølle og styrketrening i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.1.2019 den 10.50, påskelilje skrev:

40 min snømåking

Snømåking :lol::lol::lol: Tror jeg måkte snø i minst 5 timer forrige uke. Var mye med snøfreser da, så det kan jeg kanskje ikke regne med. Men den er så treg i reverse, at jeg prøver dra den med meg og det er ganske tungt :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Nicklusheletida skrev:

Det gjorde jeg i går med en halvtime oppvarming på tredemølla først . Blir ny runde med tredemølle og styrketrening i morgen.

Det ble en times dyp samtale med eldstemann i stedet. Viktig det og, å være der når de viktige samtalene plutselig er der ...

Så får musklene heller være dvaske et døgn til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Trine skrev:

Snømåking :lol::lol::lol: Tror jeg måkte snø i minst 5 timer forrige uke. Var mye med snøfreser da, så det kan jeg kanskje ikke regne med. Men den er så treg i reverse, at jeg prøver dra den med meg og det er ganske tungt :D

 

Vi var fire som måkte da... og mye ble tatt dagen før og (ikke av meg). Så det kom en del snø!

Høres herlige ut de turene dine. Jeg har også bommet med noen timer på mine utforsker-turer, og ikke hatt mat med.... ille, ille...! Men herlig å være ute!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
2 minutter siden, påskelilje skrev:

Det ble en times dyp samtale med eldstemann i stedet. Viktig det og, å være der når de viktige samtalene plutselig er der ...

Så får musklene heller være dvaske et døgn til!

He he, ja selvfølgelig er det viktig det også 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, påskelilje skrev:

Vi var fire som måkte da... og mye ble tatt dagen før og (ikke av meg). Så det kom en del snø!

Høres herlige ut de turene dine. Jeg har også bommet med noen timer på mine utforsker-turer, og ikke hatt mat med.... ille, ille...! Men herlig å være ute!

 

Ja, det er litt ille når man er midt oppi det. Jeg ble så overrasket over at det var kjørt tråkkemaskin. Så hadde jeg sett på skisporet.no og trodde jeg visste hvor tråkkemaskinen hadde kjørt. Men han hadde ikke kjørt der jeg tenkte. Så mistet jeg gpsen og måtte gå litt ekstra for å lete etter den. Heldigvis driver jeg og tester ut nye medisiner og de skal tas tre ganger daglig, så jeg hadde med en pille, og måtte jo ha vann for å svelge den, og litt mat fordi jeg bør spise litt når jeg tar dem. Så ble jeg anbefalt å ha en liten pose nøtter liggende i sekken, i tilfelle krise. Siden jeg ikke er så veldig glad i nøtter, får posen ligge i fred i sekken helt til jeg trenger energien. Skulle hatt den nøtteposen på bomturen. Det som er fint med sånne turer er at man finner ut at man klarer mer enn man tror, når alternativet er å legge seg ned for å dø. Man føler seg litt sterkere, eller ihvertfall gjør jeg det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 timer siden, påskelilje skrev:

Det ble en times dyp samtale med eldstemann i stedet. Viktig det og, å være der når de viktige samtalene plutselig er der ...

Så får musklene heller være dvaske et døgn til!

Ferdig med kveldens økt. Det beste med trening er den gode følelsen etterpå 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har vært forkjølet siden jul og er gresselig lei!! Trening har det vært dårlig med, bare noen relativt slappe økter. Kommer sterkere tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...