Gå til innhold

Kols.


stjernestøv

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør du ikke noe med det??,

Anonymkode: ce8b9...108

Jeg mangler vel viljestyrke, kanskje jeg tror jeg ikke er verdt mer heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, laban skrev:

Da du tok opp dette for tre måneder siden, skrev jeg dette:

Kols-hoste er typisk verst om dagen, men symptomene kan variere. Derfor får mange diagnosen sent, selv om det er gunstig å oppdage det så tidlig som mulig.

Her er det mye info: http://aktivmedkols.no/

Å alt du husker, takk! Trodde ikke jeg hadde skrevet om det før. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man kan leve godt med denne lidelsen hvis man går til en lege og følger legens anbefalinger. Men lar man det gå for langt vil det redusere din livskvalitet betraktelig. Kjære deg. Du har nok å stri med om du ikke skal streve med pusten hele døgnet. Det er også mye angst og sykehusinnleggelser forbundet med alvorlig KOLS. Ønsker virkelig for deg at du slipper dette. Tar du er valg i dag om å få hjelp med dette gjør du et veldig viktig valg. 

Anonymkode: 70389...7c9

Vil jo ikke ha det. Kan gå til lege å ta sånn pustetest,får se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg mangler vel viljestyrke, kanskje jeg tror jeg ikke er verdt mer heller. 

Vi var flere som prøvde å si det samme til min far som flere gjør til deg i denne tråden. Dessverre tok han oss ikke på alvor før det var for sent, da angret han. Det var jævllg å se på han når han sto og hang og kastet etter luft. Hver dag. Han fikk pause og klarte å puste litt mer normalt når han fikk oksygen, men det var dessverre sjelden han fikk det. Kroppen hans kollapset sakte men sikkert og han var inn og ut av sykehuset de to siste årene. 

Han levde i 4 år etter at han fikk diagnosen. 

Anonymkode: 6b4a1...3e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, stjernestøv skrev:

Vil jo ikke ha det. Kan gå til lege å ta sånn pustetest,får se hvordan det går. 

Vil ikke skremme deg men har jobbet med KOLS og vet hva jeg snakker om. Nå vet jeg jo ikke hvordan din helse er. Jeg syns du er en fin person Stjernestøv og jeg ønsker deg virkelig bare godt. Ta en bestemmelse på å snakke med legen om dette. Det er så mye å hente på å få tidlig hjelp. 

Anonymkode: 70389...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi var flere som prøvde å si det samme til min far som flere gjør til deg i denne tråden. Dessverre tok han oss ikke på alvor før det var for sent, da angret han. Det var jævllg å se på han når han sto og hang og kastet etter luft. Hver dag. Han fikk pause og klarte å puste litt mer normalt når han fikk oksygen, men det var dessverre sjelden han fikk det. Kroppen hans kollapset sakte men sikkert og han var inn og ut av sykehuset de to siste årene. 

Han levde i 4 år etter at han fikk diagnosen. 

Anonymkode: 6b4a1...3e5

Det er skremmende lesning og får meg til å få lyst å prøve å slutte å røyke....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vil ikke skremme deg men har jobbet med KOLS og vet hva jeg snakker om. Nå vet jeg jo ikke hvordan din helse er. Jeg syns du er en fin person Stjernestøv og jeg ønsker deg virkelig bare godt. Ta en bestemmelse på å snakke med legen om dette. Det er så mye å hente på å få tidlig hjelp. 

Anonymkode: 70389...7c9

Ok. Takk for fine ord ❤️ Får ta en tur til legen,kanskje prøve sånne piller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, stjernestøv skrev:

Det er skremmende lesning og får meg til å få lyst å prøve å slutte å røyke....

Hør på deg selv. Du vet av erfaring at det er bare å bestemme deg - så går det.

 

Du begynte igjen fordi du la på deg. Siden har du også lagt på deg selv om du røyket, så dette argumentet for å røyke finnes ikke lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Xtra skrev:

Hør på deg selv. Du vet av erfaring at det er bare å bestemme deg - så går det.

 

Du begynte igjen fordi du la på deg. Siden har du også lagt på deg selv om du røyket, så dette argumentet for å røyke finnes ikke lenger.

Du har så rett. Men er veldig avhengig av den røyken, da må jeg finne på noe annet å gjøre enn å røyke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, stjernestøv skrev:

Jeg mangler vel viljestyrke, kanskje jeg tror jeg ikke er verdt mer heller. 

Du har allerede klart å slutte en gang?

Anonymkode: ca2c7...213

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du har allerede klart å slutte en gang?

Anonymkode: ca2c7...213

Har vel klart å slutte et par ganger i noen måneder, og en gang brukte jeg damp...det var da jeg klarte meg lengst. Men det ble noe styr og fikk sånn væske i munnen, motbydelig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle gjerne både sluttet røke og gått betraktelig ned i vekt. Begge deler ville jeg ganske sikkert tjent enormt på. Både i pusten og hofter som låser seg så det er vanskelig både gå og stå lenge. Men noe skal man ha.🤣

Anonymkode: 293c9...e14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Skulle gjerne både sluttet røke og gått betraktelig ned i vekt. Begge deler ville jeg ganske sikkert tjent enormt på. Både i pusten og hofter som låser seg så det er vanskelig både gå og stå lenge. Men noe skal man ha.🤣

Anonymkode: 293c9...e14

Ja det er vanskelig å gjøre to ting på en gang, må ned i vekt jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...