Gå til innhold

Ukas trening, uke 5.


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Jeg får starte jeg da. 

Mandag : Kveldstur 6 km.

Tirsdag : Treningsstudio. Halvtime på tredemølle i oppoverbakke. Halvtime med styreketrening. 

Torsdag : Treningsstudio : Halvtime på tredemølla i oppoverbakke. Halvtime med styrketrening. 

Lørdag : 1,5 mil langrenn. 

Søndag : Slalom i flere timer. Fantastisk dag :)

Ellers blir det jo en halvtimes gåing hver dag utenom dette mellom jobb og togstasjon. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har fått dilla på å sy så jeg har i grunnen sittet ved symaskina ved enhver anledning tidlig i denne uka, senere har jeg puslet med mye annet her hos kjæresten. I går holdt vi på hele dagen med å få fraktet snøscooteren opp til vinterparkeringen for hytta, innebar en tur med spark da. :)

I dag har jeg gått til og fra butikken, det ble 3 km i -13 grader, men jeg kledde meg skikkelig så det var friskt og godt! I kveld ble det mye tv, jeg hadde ikke tenkt å følge med på Farmen Kjendis, men når kjæresten vil følge med så ser jo jeg også... Men under nyhetene skiftet jeg til treningstøy, spurtet opp til mitt nye treningsrom på loftsstua og tok en kjapp treningsøkt på 22 min. Herregud... Jeg er i dårlig form! Var såvidt jeg kom meg ned trappa etterpå og selv etter en god og varm dusj skjelver jeg i beina! Bør virkelig ta opp igjen styrketrening 1-2 ganger i uka altså, trenger jo ikke være så voldsomt lenge hver gang - kroppen blir jo ikke yngre og sprekere av seg selv!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
51 minutter siden, Lillemus skrev:

Jeg har fått dilla på å sy så jeg har i grunnen sittet ved symaskina ved enhver anledning tidlig i denne uka, senere har jeg puslet med mye annet her hos kjæresten. I går holdt vi på hele dagen med å få fraktet snøscooteren opp til vinterparkeringen for hytta, innebar en tur med spark da. :)

I dag har jeg gått til og fra butikken, det ble 3 km i -13 grader, men jeg kledde meg skikkelig så det var friskt og godt! I kveld ble det mye tv, jeg hadde ikke tenkt å følge med på Farmen Kjendis, men når kjæresten vil følge med så ser jo jeg også... Men under nyhetene skiftet jeg til treningstøy, spurtet opp til mitt nye treningsrom på loftsstua og tok en kjapp treningsøkt på 22 min. Herregud... Jeg er i dårlig form! Var såvidt jeg kom meg ned trappa etterpå og selv etter en god og varm dusj skjelver jeg i beina! Bør virkelig ta opp igjen styrketrening 1-2 ganger i uka altså, trenger jo ikke være så voldsomt lenge hver gang - kroppen blir jo ikke yngre og sprekere av seg selv!

 

Ja, styrketrening er viktig i vår alder :)

Er ganske mørbanka i beina jeg også nå kjenner jeg. Jeg har planer om å begynne i gå de 9 etasjene  igjen i steden for å ta heisen. Jeg var jo så flink noen måneder, men det begynner å bli ei stund siden :)

Hva syr du ?

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nicklusheletida skrev:

Ja, styrketrening er viktig i vår alder :)

Er ganske mørbanka i beina jeg også nå kjenner jeg. Jeg har planer om å begynne i gå de 9 etasjene  igjen i steden for å ta heisen. Jeg var jo så flink noen måneder, men det begynner å bli ei stund siden :)

Hva syr du ?

Sydde en kjole til meg selv forrige helg og er veldig fornøyd med den. :D Nå holder jeg på med en omslagstopp og håper den blir bra, men må justere på noe ser jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
25 minutter siden, Lillemus skrev:

Sydde en kjole til meg selv forrige helg og er veldig fornøyd med den. :D Nå holder jeg på med en omslagstopp og håper den blir bra, men må justere på noe ser jeg.

Så flink du er :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk høyt ut for en uke siden og proklamerte min treningsplan fremover.... Vel, det ble litt endringer allerede første uka :rolleyes:

Jaja, jeg fikk nå trent litt:

  • Tirsdag: 1 time og 15 minutter på langrenn (bare 10 minutter å kjøre - så det er himmelske forhold for tiden!)
  • Onsdag: 1 time på langrenn
  • Søndag: En halvtimes rolig spasertur + 35 minutter styrketrening om kvelden.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gargamel

- Joggetur ute, 5km

- Joggetur på tredemølle, 5 km

- Liten, 30 min skitur.

- 2x styrketrening

Jeg er et stykke unna toppformen. Joggeturene var tunge og treige,  men er nå i gang i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er på reise med jobben, og har jammen meg fått gått mangfoldige km i rask gange på kryss og tvers av denne byen - i nydelig vintervær! Har t.om. fått gnagsår ☹ Deilig med en sånn tur 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...