Gå til innhold

Usymmetrisk ansikt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er en mann på 21 år som sliter med et usymmetrisk ansikt. Venstre siden er jeg veldig fornøyd med. Den er definert og markert. Høyre siden derimot er preget av bollekinn, løs hud og mye fett i kinnene. Jeg føler dette er veldig ødeleggende for mitt utseende. Jeg er litt sent utviklet og har ventet på at ansiktet mitt skulle utvikle seg, men det ser ikke slik ut dessverre. Ingen av mine foreldre har dette problemet. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med dette?

Anonymkode: 5e5eb...b15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med dette?

Anonymkode: 5e5eb...b15

Beste er nok å lære seg å akseptere det :-) 

Anonymkode: 11a4f...60a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei! Jeg er en mann på 21 år som sliter med et usymmetrisk ansikt. Venstre siden er jeg veldig fornøyd med. Den er definert og markert. Høyre siden derimot er preget av bollekinn, løs hud og mye fett i kinnene. Jeg føler dette er veldig ødeleggende for mitt utseende. Jeg er litt sent utviklet og har ventet på at ansiktet mitt skulle utvikle seg, men det ser ikke slik ut dessverre. Ingen av mine foreldre har dette problemet. Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med dette?

Anonymkode: 5e5eb...b15

Hvordan oppfatter andre ditt utseende? Synes de at asymmetrien er påfallende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke snakket om dette med noen. Jeg bryr meg ikke særlig om hvordan andre oppfatter det, men at jeg selv er fornøyd. Jeg har bestemt meg for at jeg vil gjøre noe med dette, og lurer på behandlinger som er mulig for dette problemet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Zlatan skrev:

Har ikke snakket om dette med noen. Jeg bryr meg ikke særlig om hvordan andre oppfatter det, men at jeg selv er fornøyd. Jeg har bestemt meg for at jeg vil gjøre noe med dette, og lurer på behandlinger som er mulig for dette problemet?

Det vil være lurt å starte med å sjekke om også andre oppfatter ansiktet ditt som asymmetrisk. Dersom du ikke vil spørre noen av de du omgås i hverdagen, så kan du spørre fastlegen din. Ikke rent sjelden, så utvikler mennesker i din alder en form for feilforestillinger om eget utseende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som at du er veldig bestemt på at du vil fikse det. Jeg vil anbefale å høre med fastlegen din hvilken behandling som anbefales og ta det derifra. Leger vet som regel best når det kommer til slike ting.

Anonymkode: 9a6d9...477

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

De fleste av oss har ikke symmetrisk ansikt. Når jeg ser meg selv på bilder er ene øyet mye større enn det andre, skulle tro jeg bruke forstørrelsesglass. Munnen går mot ene siden. 

Anonymkode: edcf6...0a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

...alle er vel satt sammen av 2 halvdeler - sjekk neseborene så ser du...de speiler øynene...størrelse/forskjell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enodiax skrev (På 15.3.2021 den 14.33):

...alle er vel satt sammen av 2 halvdeler - sjekk neseborene så ser du...de speiler øynene...størrelse/forskjell...

Dette er en gammel tråd, men et høyst aktuelt tema. Jo mer en studerer sitt eget utseende, jo mer vil en også finne av komplekser og rariteter ved det. Og mer opphengt i det. Nettopp derfor er det lurt å støtte seg til en uavhengig persons mening som f.eks. fastlegen sin som @frosken uttaler. Jeg hadde en tid noen spørsmål om kroppen, jeg husker en gang ikke lenger hva, men spurte en tilfeldig fysioterapeut jeg var innom og senere en legevikar, og begge ga samme svar som avvek fra det jeg hadde hørt fra en i min familie som alltid skal påpeke negative ting ved meg som ofte ikke stemmer. Da slo jeg meg til ro med det - og nå har jeg t.o.m. glemt hva det gjaldt ;) 

Så absolutt lurt å konsultere en uavhengig. Ikke alltid at inngrep av en eller annen art er gitt at vil medføre bedring. Særlig ikke om det er i ens egen selvfølelse det innerst inne sitter i - den kan en ikke gjøre noe med fysisk, men må selv bearbeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...