Gå til innhold

Ukas trening, uke 7


Nicklusheletida

Anbefalte innlegg

Nicklusheletida

Tirsdag : Trening på treningssenteret. Halvtime på tredemølle i oppoverbakke. Halvtime styrketrening. 

Onsdag : kveldstur på langrenn etter jobben. Ingen lang tur. 7 km. 

Torsdag : Trening på treningssenteret. Samme som tirsdag. 

Søndag: Slalom i flere timer. 

Sånn passe fornøyd. Må komme i gang med trappetreninga igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gargamel

Det ble én gang styrketrening pga forkjølelse. En liten skitur før forkjølelsen og en 8km joggetur etter at jeg var frisk.

Altså ikke så verst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting. Har vært syk.

Det startet på tirsdag med begynnende forkjølelse. Kjente på onsdag at jeg var syk og burde ha vært hjemme fra jobb. Var hjemme torsdag og fredag med bomull i hodet, småfeber og veldig tungpusten. I går merket jeg at det heldigvis var på retur, så jeg var på en ørliten tur på ski - maks 3-4 km i tusletempo og bål, var ute i et par timer.

Ille når en ikke får pustet ordentlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd meg på ski for første gang siden jeg var liten fredag denne uka. Selv om det ble mer fall enn gåing, så var det spennende å prøve og jeg har lyst til å lære og gjøre det mer :) Det ble vel en og en halv time på ski, men effektiv aktivitet var det vel ikke, når det ble så mye knall og fall.

På søndag ble det en tur på halvannen time på beina :) 

Litt aktivitet må sies å være bedre enn ingenting!

God bedring til de av dere som er og har vært syke! Ta vare på dere selv :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 timer siden, påskelilje skrev:

Ingenting. Har vært syk.

Det startet på tirsdag med begynnende forkjølelse. Kjente på onsdag at jeg var syk og burde ha vært hjemme fra jobb. Var hjemme torsdag og fredag med bomull i hodet, småfeber og veldig tungpusten. I går merket jeg at det heldigvis var på retur, så jeg var på en ørliten tur på ski - maks 3-4 km i tusletempo og bål, var ute i et par timer.

Ille når en ikke får pustet ordentlig!

Da,vlir det sikkert bedre denne uka :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
2 timer siden, umakenverdt skrev:

Jeg har prøvd meg på ski for første gang siden jeg var liten fredag denne uka. Selv om det ble mer fall enn gåing, så var det spennende å prøve og jeg har lyst til å lære og gjøre det mer :) Det ble vel en og en halv time på ski, men effektiv aktivitet var det vel ikke, når det ble så mye knall og fall.

På søndag ble det en tur på halvannen time på beina :) 

Litt aktivitet må sies å være bedre enn ingenting!

God bedring til de av dere som er og har vært syke! Ta vare på dere selv :) 

 

Så bra :) Skigåing er noe av det beste du kan drive med. Du trener mange muskler samtidig. Knall og fall betyr ingenting :)

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært småsyk siden jul. Varierende feber.  Har trent litt i mellom, men lite. Husk at man er heldig når man har både tid, anledning og fysikk til å trene! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
14 minutter siden, Xtra skrev:

Har vært småsyk siden jul. Varierende feber.  Har trent litt i mellom, men lite. Husk at man er heldig når man har både tid, anledning og fysikk til å trene! 😊

Småsyk siden jul ? I all verden. Har du vært hos lege ? Hvis synes jeg du bør ta en tur. Det er mye sykdom rundt omkring nå, men dette synes jeg var lenge. 

Ja, vet jeg er heldig. Hadde en sykedag i vinter med hodepine og kvalme og jeg trodde jeg skulle bli ordentlig syk, men det ble jeg ikke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Småsyk siden jul ? I all verden. Har du vært hos lege ? Hvis synes jeg du bør ta en tur. Det er mye sykdom rundt omkring nå, men dette synes jeg var lenge. 

Ja, vet jeg er heldig. Hadde en sykedag i vinter med hodepine og kvalme og jeg trodde jeg skulle bli ordentlig syk, men det ble jeg ikke. 

Har noe virus, lite å gjøre 🙄. Står det over, men må huske å glede meg over det når jeg er i form.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
10 timer siden, Xtra skrev:

Har vært småsyk siden jul. Varierende feber.  Har trent litt i mellom, men lite. Husk at man er heldig når man har både tid, anledning og fysikk til å trene! 😊

Ja, man er heldig når man har fysikk til å trene.

Det er verdens enkleste ting å ikke finne tid eller anledning, hvis man egentlig ikke har lyst.;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Gargamel skrev:

 

Det er verdens enkleste ting å ikke finne tid eller anledning, hvis man egentlig ikke har lyst.;)

Det er så sant, så sant :rolleyes::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Da,vlir det sikkert bedre denne uka :)

Jepp! Skal gå på tur med ei venninne i ettermiddag :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nicklusheletida
På 19.2.2019 den 13.28, påskelilje skrev:

Jepp! Skal gå på tur med ei venninne i ettermiddag 🙂

Jeg trente på Evo i går. Samboeren trente i slalombakken med en kompis. Kolliderte med en kar i løypa. Brukket ribbein, punktert lunge, over 200 i blodtrykk og noe med nyrer som jeg ikke helt vet hva er for noe enda. Han er på sykehus. 

Det har blitt litt søvn i natt  :(

Det siste jeg sa til han før han dro var at han ikke måtte begynne å konkurere og tøffe seg, for jeg vet hvordan han kjører og skal vise seg frem, så skjer nettopp det.  Jeg forutså det. Jeg tror jeg må være synsk :(

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gargamel
7 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg trente på Evo i går. Samboeren trente i slalombakken med en kompis. Kolliderte med en kar i løypa. Brukket ribbein, punktert lunge, over 200 i blodtrykk og noe med nyrer som jeg ikke helt vet hva er for noe enda. Han er på sykehus. 

Det har blitt litt søvn i natt  :(

Det siste jeg sa til han før han dro var at han ikke måtte begynne å konkurere og tøffe seg, for jeg vet hvordan han kjører og skal vise seg frem, så skjer nettopp det.  Jeg forutså det. Jeg tror jeg må være synsk :(

Huff. Får håpe det går bra. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
20 minutter siden, Gargamel skrev:

Huff. Får håpe det går bra. 

 

20 minutter siden, Gargamel skrev:

Huff. Får håpe det går bra. 

Fikk vite litt mer nå. Nyrene er fine, men lungen har kollapset litt mer. 

Jeg blir redd av dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
11 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

 

Fikk vite litt mer nå. Nyrene er fine, men lungen har kollapset litt mer. 

Jeg blir redd av dette. 

Men nå ble jeg beroliget av legedatra som sa han kommer til å få et dren i lungen for å tømme luften og at det kommer til å gå bra. 

Huff, er helt utslitt jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nicklusheletida skrev:

Jeg trente på Evo i går. Samboeren trente i slalombakken med en kompis. Kolliderte med en kar i løypa. Brukket ribbein, punktert lunge, over 200 i blodtrykk og noe med nyrer som jeg ikke helt vet hva er for noe enda. Han er på sykehus. 

Det har blitt litt søvn i natt  :(

Det siste jeg sa til han før han dro var at han ikke måtte begynne å konkurere og tøffe seg, for jeg vet hvordan han kjører og skal vise seg frem, så skjer nettopp det.  Jeg forutså det. Jeg tror jeg må være synsk :(

Uff da - krysser fingrene for at han kommer seg fint. Pass på deg selv nå. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida
9 timer siden, Lillemus skrev:

Uff da - krysser fingrene for at han kommer seg fint. Pass på deg selv nå. :) 

Takk for det. Det går fint, men det vil nok ta tid med 3 ribbeinsbrudd i ryggen og punktert lunge. Det blir sannsynligvis ingen Dubai- tur på oss om 3 uker likevel men når slikt skjer får man bare være glad det ikke gikk enda verre. 

Han har vært gjennom både brudd og og punktert lunge tidligere også. Også da skjedde det i slalombakken. 

På tide at mannen begynner å oppføre seg som en snart 60-åring og ikke som en guttunge 😀

Det er veldig fristende  å komme med : «Hva var det jeg sa ?» , men akkurat nå skal han få pleie og omsorg, så får moralprekenene komme på et senere tidspunkt 😜

Endret av Nicklusheletida
.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Nicklusheletida skrev:

Han har vært gjennom både brudd og og punktert lunge tidligere også. Også da skjedde det i slalombakken. 

Lite "learning by doing" her altså. ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...