Gå til innhold

Flere med mer rynker enn andre? Sukkeravhengighet/kosthold?


Tone_BB

Anbefalte innlegg

Hei! Noen som kjenner seg igjen i dette? Jeg er 44 år og har i flere år tenkt at jeg har mer rynkete, flekkete hud, med større porer, flere linjer og mer deigete hud enn mine jevnaldrende. Sammenligner i smug med venner og kjente, og tenker at de ser mye yngre og friskere ut i huden. 

Jeg antar at livsstilen min har mesteparten av skylda. Jobber foran skjerm, har litt søvnproblemer, og vel det som kalles «skinnyfat» - ser ganske slank ut med klær på, men har mye fett lagret på mage, hofter, lår osv. Prøver å spise sunt, men sliter med sukkersug, er altfor glad i lettbrus, liker rødvin, veldig glad i brød, ris, pasta osv. Har flere venninner som jeg har tenkt lever mer usunt enn meg, mende spiser kanskje mer fett/kjøtt/store middager, mens jeg «synder» mest med sukker/karbo.

Har noen erfaring med å legge om livsstil fullstendig, eventuelt også andre ting som faktisk har hjulpet?

Vurderer også å ta en 3D husanalyse, men er redd jeg gir helt opp hvis jeg scorer bunn på alt. Noen med erfaringer med dette?

Håper på vennlige og konstruktive svar fra andre i samme båt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, Tone_BB skrev:

Hei! Noen som kjenner seg igjen i dette? Jeg er 44 år og har i flere år tenkt at jeg har mer rynkete, flekkete hud, med større porer, flere linjer og mer deigete hud enn mine jevnaldrende. Sammenligner i smug med venner og kjente, og tenker at de ser mye yngre og friskere ut i huden. 

Er noen år eldre enn deg og synes ikke jeg har så mye rynker - har selvfølgelig ikke ferskenhud, laaaangt i fra, men bortsett fra noen rynker rundt munnen og litt ellers så er det ikke så ille. Sønnen min hevder jeg har dobbelthake (litt heng under haka) og jeg har også grevinneheng og øyenlokkene henger litt, men ellers føler jeg meg ikke så pløsen.

Spiser sikkert litt for mye sukker, men ligger kanskje litt under det gjennomsnittlige karboinntaket tror jeg. Tror kanskje det kan være arvelig? Tenk på din mor og andre kvinner i generasjonen over deg, hadde de mye rynker? Røyking og soling (uten solfaktor) gir også skadet hud og rynker.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, glemte å si at jeg husker det som at moren min hadde bedre hud enn meg, hun lever ikke lenger, så vet ikke hvordan hun ville blitt som gammel. Søsteren hennes, som er over 75, ser helt strålende ut, og har vært vegetarianer og veldg sunn hele livet ... Jeg røyka forresten da jeg var ung, men slutta for mange år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nicklusheletida

Dette gjør jeg :

Airol, A-vitaminsyrekrem bleker solflekker, minsker porene og gjør at huden får en jevnere fargere. Den fjerner ikke heng og rynker, men gjør at huden ser friskere ut.

- Omega 3 gjør at huden kjennes mykere ut.

-solfaktor 50 + hver dag. Forebygger for fremtiden. Rynker får du uansett, men hjelper nok litt i lengden.

Kost og søvn er viktig for huden.

Ellers må du akseptere at rynkene kommer. Det er ikke alltid så lett, men de kommer uansett hvor mye du stritter i mot 🙂

For hva er alternativet ? Det er mer drastiske tiltak, men vil du det ? Faren er at du vil se ut som alle de andre som har foretatt inngrep. Alle blir like, får et tomt, stramt og sjarmløst uttrykk i ansiktet. Det ser ikke bra ut rett og slett.

JA til et ansikt som ser levende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thebutterfly
På 28.2.2019 den 10.00, Tone_BB skrev:

Hei! Noen som kjenner seg igjen i dette? Jeg er 44 år og har i flere år tenkt at jeg har mer rynkete, flekkete hud, med større porer, flere linjer og mer deigete hud enn mine jevnaldrende. Sammenligner i smug med venner og kjente, og tenker at de ser mye yngre og friskere ut i huden. 

Jeg antar at livsstilen min har mesteparten av skylda. Jobber foran skjerm, har litt søvnproblemer, og vel det som kalles «skinnyfat» - ser ganske slank ut med klær på, men har mye fett lagret på mage, hofter, lår osv. Prøver å spise sunt, men sliter med sukkersug, er altfor glad i lettbrus, liker rødvin, veldig glad i brød, ris, pasta osv. Har flere venninner som jeg har tenkt lever mer usunt enn meg, mende spiser kanskje mer fett/kjøtt/store middager, mens jeg «synder» mest med sukker/karbo.

Har noen erfaring med å legge om livsstil fullstendig, eventuelt også andre ting som faktisk har hjulpet?

Vurderer også å ta en 3D husanalyse, men er redd jeg gir helt opp hvis jeg scorer bunn på alt. Noen med erfaringer med dette?

Håper på vennlige og konstruktive svar fra andre i samme båt :)

Jeg drikker noe vannvittig med brus, saft osv. Har veldig søtbehov. Jeg er på din alder, men har ikke fått rynker.  Men jeg smører meg hver dag med fuktighetskrem.

Det som jeg lurer på er om rynker kan gå tilbake igjen? . Jeg kjenner folk som kan se rynkete ut en dag, og neste dag så ser jeg knappt rynkene..Jeg synes at litt rynker kan også være sjarmerende. 

Endret av Thebutterfly
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er knall-tøft å se hvordan ansiktet endrer seg. Psykolog Peder Kjøs satt et evig støkk i meg med ordene «noen kan mene at kvinner mister duggfriskheten etter 35.» 

Det er mye god - og dyr! - medisinsk hudpleie å få kjøpt, feks Zo eller Elixir med virksomme stoffer. Det er imidlertid lite de kan gjøre med volumtap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...